Hej.
Nyligen satt upp fm mattsson blandarfäste med vatette kopplingar. Körde med lin och pasta.
Tyvärr uppstod det ett mindre läckage enligt bild nedan.
Ska de vara någon packning eller misslyckas jag bara med linet?
Nyligen satt upp fm mattsson blandarfäste med vatette kopplingar. Körde med lin och pasta.
Tyvärr uppstod det ett mindre läckage enligt bild nedan.
Ska de vara någon packning eller misslyckas jag bara med linet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Normalt så är det inte rörgänga med lin och smörj utan en halvkoppling som används för rören mot armaturen.
Exempel:
https://www.hornbach.se/p/vatette-halvkoppling-12xg15-forkromad-va-1255-1946649/5109237/
Exempel:
https://www.hornbach.se/p/vatette-halvkoppling-12xg15-forkromad-va-1255-1946649/5109237/
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
Jo det går att få tätt men det är inte riktigt enligt normen, problemet med att nu byta till halvkoppling är att du måste ta bort klämringen vilket gör att rören blir kortare.Koksmicke skrev:
Vill du så kör ett nytt försök med lin och får du det tätt så är det helt ok att nöja sig så.
Redigerat:
Klicka här för att svara