mattedublin
mattedublin: [citat] Hej, Tack för svar. Då det inte finns kryputrymme under så är det rätt svårt att åtgärda trossbotten om den ej är vindtät tänker jag, utan att bryta upp alla golv. Så, det får nog bli att försöka skicka i isolering inifrån huset. Träfiber låter ju bra med tanke på fukten - jag får kolla upp vilka företag som använder det.
2 svar · 978 läst
·
returen
returen: [citat] detta är väl inte sent svar? bara 5 år... TS bytt maskin 3ggr sedan 1:a för 9-år sedan
67 svar · 60,8k läst
Iceman255
Iceman255: [citat] Det är en excentrisk wc stos. Väldigt vanliga och ställer sällan till problem. Mest troligt är problemet att ni använder för mycket papper alternativt för snålspolande toalett. Dom flesta wc stolar kan man ställa spolmängden på för att slippa problem med stopp.
6 svar · 800 läst
·
D
dörrkillarna: [citat] Ja det gjorde det. Problemet var att cirkulationspumpen (?) var slut och behövde bytas. Inkommande filter behövde också rengöras. Nu funkar anläggningen finfint igen.
7 svar · 2,1k läst
·
B
Brittis61: [citat] Nä du har rätt det är mycket som ska stämma för att det ska bli bra. Jag har en sådan pga sumpgaser och att vi är två hushåll som delar brunn. Hydropress är det många som har men då är det bara ett hushåll. Lycka till hoppas det löser sig på ett bra sätt👍
7 svar · 2,7k läst
·
Krilleman
Krilleman: [citat] OK, hur ser det ut nedanför denna bilden? Är det fullt med kopplingar och diverse T-rör på ledningarna?! [bild]
7 svar · 1,0k läst
·
Shaya Khalil
Shaya Khalil: Underbart! Tusen tack för hjälp och förklaring :)
2 svar · 793 läst
·
Krilleman
Krilleman: Precis som @Björkskär skriver så finns det inget rätt eller fel. Det tillverkas ju flermuffade varianter av alla delar, grenrör (3-muffat) och böjar i alla dess slag (2-muffat). Men rent ockulärt så ser det snyggare ut med delar i "rätt" flödesriktning. Men samtidigt är chansen att en muff på ett rör läcker av ålder, betydligt mindre än en vanligt dubbelmuff. Givetvis skall man
3 svar · 661 läst
·
F
fredand44: [citat] Tackar för svaret. Ja den är intressant också. Jag stod och höll i den på bauhaus igår men jag tog den vanliga. Men det kan sluta med att det blir en sådan där med böjt rör.
7 svar · 816 läst
·
C
Carinac: [citat] Toppen då förstår jag. Tack
5 svar · 1,2k läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Fy fasen vilken hemsk upplevelse! Tack för att du delar med dig!
10 svar · 1,2k läst
·
X
xxargs: Vad är det för vattenpump - en ovan jord eller en pump i brunnen. Är det enfas typ jetpump så vill den förmodligen ha mycket ström just i starten och då kanske man måste justera motorskyddet efter detta. Är det djuphåls-pump och det är från Grundfoss med 1-fas och elektronisk motorstyrning så har den många olika skydd i sig och och ger heller ingen strömrusning vid start utan
22 svar · 18,3k läst
·
S
Stiganders4901: Ok..provar. tack
41 svar · 18,9k läst
·
B
BSOD: Kännu ju väldigt udda om nån skulle gått från klen dimension till grov dimension, men det är ju enkelt att hyra en kamera för avlopp och filma rören invändigt.
4 svar · 1,0k läst
Rickard.
Rickard.: [citat] Det finns inte något sådant krav överhuvudtaget på värmesystem utan det gäller bara tappvatten. Mest troligt så kryllar det nuvarande systemet av dolda (gängade) skarvar.
3 svar · 835 läst
·
D
daviden: [citat] [bild] [bild] [bild]
2 svar · 937 läst
·
K
knightjocke: Felsökningsscenario borde vara att man efter batteribyte kollar att det är ström från efter nätdelen om ingen statuslampa lyser. Borde finnas en knapp på styrenheten som inte är trådlös att testa med. Och man borde kunna prova att tjuvkoppla magnetventilen med strömmen från nätadaptern om spänningen är samma. Annars är magnetventilen trasig. Och det borde ju även gå att
11 svar · 1,5k läst
·
S
Sileniuz: Hej, byte av blandare på gång och flyttar över en mutter från gamla blandaren till nya. Noterar att den inte har någon packning på honsidan, skall det vara så? Mutter:
0 svar · 626 läst
T
topmount: Blåser det även om du fyller vatten låset med vatten, eller börjar det blåsa efter ett tag?
3 svar · 1,1k läst
·
T
tvestelind: Servicen är inte gjord hemma än men när jag ringde till dem så sa de att det skulle göras till våren.
12 svar · 3,5k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Svårt att föreslå något som inte är silikon och som därmed ger extraarbete senare. Vatten hittar en väg utåt/neråt om det inte är 100% tätt. Har du en bild på ”holken” så kan vi ge dig förslag.
2 svar · 845 läst
·
Rickard.
Rickard.: Jag sympatiserar med styrelsen, sånna här konstruktioner är inte roliga och man kan närmast räkna med att i alla fall något kommer bete sig vårdslöst närmast medvetet och det måste ändå funka. Finns det något översvämmningsskydd överhuvudtaget? Dvs har vattnet någonstans att ta vägen om brunnen inte hinner med eller sätter igen? För att förtydliga vikten av det så är det
11 svar · 650 läst
·
M
Marcus-AA: [citat] Ordentliga? PEM är det bästa du kan ha, finns en anledning till att man bytt till det materialet på typ allting från 10 till 500 mm.... Vad menar du att alternativet skulle vara? /M
3 svar · 550 läst
BirgitS
BirgitS: Jag tycker att du frågar om sånt som inte bör stå med i en kravspecifikation utan det är sånt som företaget ska kunna lösa på bästa sätt enligt branschreglerna. När det gäller punkt 1 så specificera att du vill att det ska gå att stänga av allt vattnet i badrummet utan att annat vatten påverkas och för punkt 2 kan du säga att för dig är det okej att ha fördelningsboxen i
1 svar · 455 läst
·
Z
ZipLock: Vattnet i elementen är ju brunt eller svart, så det borde synas om det kommer ut i vattenkranen ... så länge man inte har en kaffemaskin: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/bryggde-kaffe-pa-vatten-fran-elementet
7 svar · 903 läst
ricebridge
ricebridge: [citat] Ja. [citat] Ja.
1 svar · 372 läst
·
T
Timmermannen77: Jag tror de kan sitta en liten insexskuv i bak kant på blandaren, om du ta bort den lilla plastlocket som man ser på bilden, så har du nog en insexskruv innanför
2 svar · 446 läst
·
Demmpa
Demmpa: Det funkar även med vinkelslip, men tänk på sprutande gnistorna så att inget brännbart tar eld.
3 svar · 593 läst
·
C
cpalm: Särskilt unikt vet jag inte... Vad är det som är unikt? Syskonklammer heter de iallafall. T.ex.: https://www.rinkabyror.se/artikel/syskonklammer-60c-c-25-ffzv/
3 svar · 563 läst
·
K
Kane: [citat] Ja, det får vi hoppas eftersom det är väldigt vanligt. Men dolda skarvar är inte tillåtet.
1 svar · 442 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.