D
Hej!

Råkade förstöra en packning när jag skruvade åt kopplingen lite för hårt, har både fiber och gummipackningar hemma som passa, men vilken är att föredra? finns det några rekommendationer när man ska använda fiber vs gummi?
 
Krilleman
D DMG skrev:
Hej!

Råkade förstöra en packning när jag skruvade åt kopplingen lite för hårt, har både fiber och gummipackningar hemma som passa, men vilken är att föredra? finns det några rekommendationer när man ska använda fiber vs gummi?
Det beror ju lite på vad det är för koppling...

Men dra för hårt på släta ytor med planpackning brukar generellt vara svårt.

Du har inte dragit din "packning" mot vass klämringsände?! (Som inte ska misstas för slätända).

Lägg upp en bild på installationen så får du nog fler bra svar! 👍👍✅
 
D
Nejdå ingen klämmaringskoppling men det satt en färdig packning i vit plast (Lk Presspex)
 
  • Två rörkopplingar med en vit plastpackning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
D DMG skrev:
Nejdå ingen klämmaringskoppling men det satt en färdig packning i vit plast (Lk Presspex)
Då är det en packning av teflon (PTFE). Den går att överdra tråkigt nog.

Ersätt med gummi eller fiber, köp det som är lättast för dig. 👍

Koppling i metall med mutter och en medföljande teflonpackning ligger separat, del av LK PressPex system för rörkoppling.
 
  • Gilla
DMG
  • Laddar…
D
Tack! Har båda hemma , var lite osäker om den ena var att föredra över den andra. :)
 
Krilleman
Spelar ingen roll, kör! ✅✅

Men personligen hade jag nog valt fiberpackningen. 🙄😉
 
  • Gilla
DMG
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.