Trädgård allmänt
Fotografen: Inte så ofta...däremot använder jag min lilla gasolgrill 4-5 dagar i veckan.
KnockOnWood: Nu väntar vi bara på att du hittar kottar under körsbärsträdet :) Må så grankott!
Noseone: Den har ju nyckelgrepp på yttre omkretsen där rören delar sig i "Y" så att säga. Borde bara var att skruva med en skiftnyckel där.
d0nnie: Det är länge sedan sen någon skrev något här men vet ni om det finns någon billigare alternativ av Compac Keystone men som fungerar likt deras system?
Farzan: Jag tror inte på lagerhägg och det ser inte ut som något vintergrönt. Men dsubs andra fråga var bra och om svaret är ja, när blommar den och hur ser blommorna ut (färg etc)?
Segge: Ok, har platta på mark så har inte grävt så djupt. Och det blev inte mycket att återfylla när rören (dräneringsrör och markavlopp) och makadamet var på plats. Försöker packa genom att trampa när jag återfyller så hoppas det inte sätter sig allt för mycket.
Stefan N: Jag jobbade på däckverkstad förut och då kom det in kunder med såna hjul ibland, vi hade ett par slangar i lager då. Om inte annat kan dom ta hem.
anders07: Jag tror att det är 15 meter 13mm slang med men du kan sen fortsätta från dem med 4 mm slang, så har jag gjort. Varje avdelning för "droppare" kan ha fem droppare. Det är för lite 4 mm stoppare med så det kan du beställa exktra direkt, eller lägga "sprutare" som stopp. Sprutarna kan man ställa in att droppa också men det är väldigt knepigt att få ett jämnt dropp från dem så jag
jmi: [citat] Jag provade med den här lösningen och det fungerar riktigt bra! Tack för alla tips!
naikon: Hej! Provade lägga ut den för 200 spänn på Blocket... det var tydligen underpris. Folk ringde som galna och efter 5 min var det redan ett par på väg hit. Vi håller på med storstädning av trädgården och källaren... allt onödigt eller som vi inte använder ryker.
trähandtag: Askan läggs ut efterhand vi tömmer askan från pannans uppsamlingsbehållare. På en säsong räcker askan till ca 50 meter häck och det tar flera år att lägga ut aska på hela häcken. Mängden är ca en halv spade på 5-8 meter häck. Ibland strös aska på de delar av gräsmattan som ligger i skugga där mossa gärna bildas. Askan är ju basisk och innehåller en massa näringsämnen utom
Nyfniken: [citat] Let's agree to disagree. :)
Marlen Eskilsson: [bild] Den här bilden fick jag av min son. Man förstår varför det är svårt att bli av med mördarsniglar. De är intelligenta!
flying_c: Tack och bock. Ska letar runt lite efter någon som verkar lämplig och återkomma med resultatet när det är fixat.
VillaAnna: Gött o se att det är fler än mig som använder gamla hederliga träskor :-)
calle336: Nja det kan ju inte vänta. Vi kommer att ha fullt upp i 1 år frammåt räknar jag med och vi har en liten bebis som nyss lärt sig gå och dessutom en hund som vi vill hålla ifrån vägen. Har idag ett temporärt staket av fårnät men de ser ju inte så skoj ut. Det är därför som jag skulle vilja få detta gjort. Eller ialla fall få mer plintar eller ankare innan tjälen kommer så kan
Johan Gunverth: Fermod verkar bli lika dyrt som Grythyttan oman tittar på Svenssons i Lammhult. TS ville ha ett budgetalternativ.
p.lundgren: Sök på fyllnadsmassor på Blocket. där finns det annonser ser jag när jag kollar
jbr: Det här har vi kört med. Har legat i ett antal år nu och inte ett grässtrå eller annat grönt någonstans. [bild] Otroligt nöjd med den. Vet inte om det är samma produkt, kan vara det...
Originalet: Har en smal rabatt runt halva huset som är fyllt av massor av ogräs, lite fula blommor och tre enorma pioner. Det jag har tänkt om det går är att dela alla pioner och sätta dom med en halvmeters mellanrum så det blir som en lång smal pion när den växt upp, dessutom blanda färgerna lite. Skulle detta bli bra tro? Dessutom undrar jag om det går bra att klippa ner pionerna redan nu,
ion: Jo tyvärr är det nog en sån. Stormhatt Aconitum-arter Äkta stormhatt är mycket giftig. Speciellt frön och rot innehåller bl a akonitin. Allvarliga förgiftningar och även dödsfall har inträffat vid medicinsk användning och vid förväxling med ätliga rötter. Förgiftningar genom olyckshändelse hos barn är dock ovanliga. Nordisk stormhatt innehåller också akonitinliknande ämnen.
Krilleman: Det är inte Dr. Alban som är sångare i din version? Tyvär lite av naturens gång. Äta eller ätas.
Havsörnen: [citat] Hej En fråga som jag vill ha hjälp med. Jag har lagt plattor som plintar under reglar till en altan som är flytande. Mitt problem är att jag har nyttjat det fyllmaterial som fanns runt huset och det är en blandning av grus,sten och sand. Jag har givetvis paddad och vägt av. Hur som helst har jag fått problem med myror i detta material. Så min fråga är om det kan hjälpa om jag
Henriklh: Jo då, jag har även erbjudit mig att betala för fleråriga växter av samma slag som han själv planerar, att ha men man kan väl konstatera att kommunikation inte är min grannes starka sida. Dessutom litar jag inte längre på honom efter det här, jag vill ha egen kontroll över mitt eget insynsskydd helt enkelt.
cust3000: [citat] Snacka om "bad ass" getingbo! Antalet getingar till det boet ... :eek:
Karriärmamman: kolla gärna in hur vi gjorde. http://notjugo.blogspot.se/