K
Karriärmamman: Nu har vi klarat av de allra viktigaste delarna av tomten och nu är det dags att ta tag i släntarna. VI har en lite längre, men inte fullt så hög och en lite kortare lite högre. Hur skulle ni göra? Den långa vätter upp mot grannen och vi vill behålla ljuset och den "öppna känslan". Den andra vätter också uppåt men till en platå som är vår, Idag finns gungor där uppe, på ena
0 svar · 1,4k läst
C
cecar33: Hmmmmmmmmmmm Jag glömde visst svara på frågan. Det är omöjligt att svara på, därför är det vanskligt att köpa på REA efter säsong då man knappast kan använda möblerna så att ev garanti byten kan ske i rätt tid, om dom går sönder i slutet på nästa säsong efter flitigt användande. Under garantitiden byts det mängder av möbler av alla märken och pris utan knorrande.
2 svar · 5,9k läst
Å
Åsa Norrby: [citat] Jo det kan jag ju testa men jag tror inte dem gör något så länge grävlingen inte utgör fara för allmänheten.
2 svar · 3,1k läst
H
Helioz: [citat] Nej, jag bara hade bara lite funderingar kring hur du tänkt göra. Så egentligen ville du bara med tråden meddela att du tänkte gjuta några amforor och sedan kunde vi andra ge våra lyckönskningar? Lycka till i så fall!
22 svar · 7,2k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Eller bara syskonkärlek :) [bild]
24 svar · 3,7k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Tack Andersmc! Jag skäms att jag som gammal göteborgare hade glömt bort den godbiten :o Detta var nog lite vad jag hade i bakhuvudet https://www.youtube.com/watch?v=RyL400S_Fxw
13 svar · 2,1k läst
·
G
gein: Tack, det var skönt att höra. Ska man ha en sån där "geotextilduk" då eller? En ordentlig, lite dyrare sak? Och var hittar man sån isåfall?
2 svar · 3,6k läst
B
Baeckz: Hur gick det med ditt mål? Jag har precis byggt ett mål på 2x3 meter och köpt ett nät som är lite större..men får inte ihop det hur jag ska sätta nätet! :( Alltså vilken ände jag ska börja sätta så alla sidor blir rätt.
17 svar · 37,1k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Ni kanske skulle fixa ett par ventiler i boa. Sätt fart på gubben bara :)
9 svar · 2,8k läst
Powermange
Powermange: Just kirskålen får en lite mer utmanade tillvaro och brännnäslorna. Båda finns i riklig mängd i våra 30 kvadrat hallon. Men där jag har mycket flis är det glesare och de är liksom uppstammade och mer lättplockade. Upplever jag i alla fall. Håller med om sniglarna och kirskålen, varför inte!? Hörde något lovande om svenska fåglar som börjat inse att de går att äta dem. Naturen
3 svar · 4,9k läst
P
perserkungen: Den här verkar intressant. Säljs med ME-FA postlådor. http://www.homeshop.dk/mefa-tilbehor/mefa-las---6-stiftet-ruko.html#
26 svar · 9,9k läst
·
roland53
roland53: [citat] Ja, 1/10-del är ju lika med 10%, då lär väl 1/20-del bli 5 % :)
2 svar · 9,6k läst
R
Reidar Hammarfjäll: Tips till Mosquito Magnet: Köp octenol tabletter här http://www.octenol.eu/ jag betalade ca:520:- för 12 st med frakt. Rengörings patronerna på Biltema art nr 82-574 3pack 49.90:- Och har man nära till norge så kan man fylla en p11 för 249:- på en LPG station Så mycket billigare kan det nog inte bli....
8 svar · 8,2k läst
·
T
teamlundver: Då hänger jag med :) Fick hjälp på Hornbach, det blev deras största plintjärn så hoppas det ska hålla.
4 svar · 4,2k läst
O
MaxPax: Eftersom det är själva gjutningen du inte vill göra kan du ju gräva ner plintar som redan är gjutna. http://www.byggmax.se/gjutning-och-husgrund/plint-och-gjutror/betongplint-p0374
3 svar · 5,1k läst
F
Farzan: Jag hade några gångstenar där vi bodde förut och när jag fick det där problemet tog jag upp dem och lade på mer sand så att de fick ovansidan ett par cm ovan markytan. Då växte inte grästorven in över dem så snabbt och det såg inte konstigt ut eftersom de fortfarande var lägre än höjden jag klippte gräset på.
2 svar · 2,2k läst
Alfredo
Alfredo: Jag undrar om inte en harv tar väl djupt. Jag skulle nog satsa på att sladda grusplanen. [bild] [bild]
10 svar · 10,4k läst
·
maah
maah: Okej jag får fundera över möjligheterna. Tack för tipsen. Jag kanske ska ägna sommaren åt att lära mig göra en vinkelsurrning som scouterna gör, det borde funka några år om man använder ett naturfiber rep.
3 svar · 10,8k läst
·
T
MaxPax: Ja murbruk (B-bruk). Du kan lägga två "strängar" med bruk på varje kant som si såhär: [bild] [bild] Och likandant varje stötfog såklart.
4 svar · 4,2k läst
·
MathiasS
MathiasS: Limma med montagelim istället.
2 svar · 1,6k läst
MathiasS
MathiasS: Det jag tyckte var mest irriterande var att jag inte insåg konsekvensen av förskjutningen pga ökad radie. När jag ställde dit min stolpe som muren slutar i var det ju flera centimeter stora glipor. Tog en hel dag att lirka ur, kapa och stoppa tillbaka ändstenarna så att avslutningen var lodrät. Men man lär sig till nästa gång.....:)
8 svar · 3,7k läst
·
R
Riskok: Hej Försöker ta reda på vad som ska ingå etc. när det gäller en finplanering. Alltså vilka saker som skall göras och hur dom ska göras. Finns det någon som vet eller har några dokument där man kan läsa sig till vad som ingår? MVH Patrik
0 svar · 2,1k läst
Lexington
Lexington: Tackar! Får kontakta plåtslagarna då! Det trista är att man alltid kommer på sådant här i semestertider + plus att plåtis alltid har massor att göra!
2 svar · 3,4k läst
mycke_nu
mycke_nu: Vår granne (när vi bodde utanför Linköping) förlorade en katt som hade satt i sig ett kull med huggormsungar. Kräktes upp dem, men dog efter någon dag.
31 svar · 15,8k läst
·
N
nrd: Hej, Sorry, but I am going to have to ask this question in English. Anyone that might be able to help is of course welcome to reply in Swedish :-) Basically, I am just trying to decide if I should cut down a hedge by myself or pay for a company to do it. The hedge is about 100 meters long, 2 meters high and 1.5 meters deep. Does anyone know how much it will roughly cost to have someone come in
0 svar · 3,4k läst
M
MiniMii: Sitter själv och behöver göra något åt gräsmattan.. Har barn så dom vill leka och greja på gräsmattan som idag är full av ojämnheter och "ogräs" (läs Ängsblommor, påskliljor och tistlar mm). Att erbjuda "avjämning" eller va ska man kalla de hade nog kunnat funka. Dom flesta gräsmattor får ju skador efter vintern!
16 svar · 4,4k läst
holmberg87
holmberg87: [citat] Jäklar i låda haha! Där snackar vi grov björk! Fick lite ved på den där kan jag tro =D
17 svar · 28,4k läst
·
K
_kiM__: Efter ett par bad i det nya spabadet kan jag konstatera att det efter en stunds badande blir ett tillhåll för flugor, mest mindre typ i storlek med bananflugor men även en och annan lite större insekt/fluga. Dom drunknar rätt omgående och det är måttligt kul att rensa bort dessa. Nu funderar jag på hur jag ska slippa detta. Köpa en insektsdödare med UV-ljus och hänga upp i närheten?
0 svar · 3,1k läst
C
carlbanan: Ett nät ser väl trevligare ut kanske. Beroende på måtten då, men här kommer ett snabbt och enkelt förslag. Två (ev tre, en på mitten) stålrör. Där emellan spänner du upp nätet. Nätet skulle kunna vara ett lastnät till en container t ex. Finns billiga sånna för runt tusenlappen med måtten 6x3 meter.
1 svar · 6,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.