Ja vindfång lär det bli.... Om du vill göra det i trä skull jag satsa på tryckt 95x95 som borde gå att få tag i på ca 5m. Sen ordentliga platsgjutna plintar (typ en meter djupa) med långa plintjärn. Plintjärnen kan man göra av u-balk, typ 70-50-50. Skall nog gärna sticka upp en 80 cm med ett antal franska träskruv.

Men det är bara min magkänsla på dimensionering....

Alla har väl lite insyn, bättre att det är i vardagsrummet än i sovrummet...

Jag uppfattar att ni blev chockade över att grannen vill ha en prydlig golfgreen till tomt. Men ni kanske vänjer er? Låter lite som Kalle Anka och hans granne att dra upp ett 7 m plank...

Som sagts lite längre upp: Lite blomster i fönsterna och kanske frostade schabloner på rutorna. Sen kan det storma...

Larsa skrev:
Ja vindfång lär det bli.... Om du vill göra det i trä skull jag satsa på tryckt 95x95 som borde gå att få tag i på ca 5m. Sen ordentliga platsgjutna plintar (typ en meter djupa) med långa plintjärn. Plintjärnen kan man göra av u-balk, typ 70-50-50. Skall nog gärna sticka upp en 80 cm med ett antal franska träskruv.

Men det är bara min magkänsla på dimensionering....
Tack!

Åsa Lund
Innan du fått till "grönsaker" i trädgården så kan det vara en snabb lösning att slippa insyn genom att klistra solskyddsfilm med spegelyta på fönstren.
Lycka till!

Åsa Lund
Innan du fått till "grönsaker" i trädgården så kan det vara en snabb lösning att slippa insyn genom att klistra solskyddsfilm med spegelyta på fönstren.
Lycka till!

Har ni pratat med grannen om möjligheten att plantera en häck ovanför stödmuren? Det borde lösa problemet på enklaste sättet.

Jo då, jag har även erbjudit mig att betala för fleråriga växter av samma slag som han själv planerar, att ha men man kan väl konstatera att kommunikation inte är min grannes starka sida. Dessutom litar jag inte längre på honom efter det här, jag vill ha egen kontroll över mitt eget insynsskydd helt enkelt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.