bittle skrev:
Åh, det vore något. Ta mellanstorleken och bara ösa i eländet. Hur mycket brukar det gå på? För man får fakturan efteråt?'
Hur funkar det när man bor långt bort från butikerna? Alla butikerna i Västra Götaland ligger ju i Göteborg och det är iallafall 18 mil härifrån.
Just bigbag kör väl på timme när de hämtar utanför stadskärnan och för övrigt verkar de mest husera på östkusten. Men det borde alltså finnas andra firmor, t ex har tydligen Ragn-Sells nått liknande med storsäck: http://www.ragnsells.se/sv/Vara-tja...ering-och-container/Storsack_tjanst/Storsack/

Jag har bara fyllt en enda säck och priset var sådant (totalt runt 1000 kr) att hade jag istället haft 2 kubik jord hade det varit billigare med ett flak. Ett mosat torp, det blir väl några kubik till sist...

P
Det finns inte någon i närheten som vill ha avfallet för att fylla igen något hål eller så? När pappa schackade ur för att lägga marksten omkring huset så kom det en gubbe med traktor och släp och körde bort det till en liten kostnad. Han ville plana ut sin tomt för att kunna bygga garage.

Tack för info! Ja det kan ju bli någon kubik helt klart. Har kört iväg fyra murarhinkar med tegel och en halv hink med glas än så länge. Har liksom knappt rört ytan känns det som. Detta kommer bli intressant.

p.lundgren skrev:
Det finns inte någon i närheten som vill ha avfallet för att fylla igen något hål eller så? När pappa schackade ur för att lägga marksten omkring huset så kom det en gubbe med traktor och släp och körde bort det till en liten kostnad. Han ville plana ut sin tomt för att kunna bygga garage.

Du, det vet jag ingenting om faktiskt. Känner ingen som bygger just nu :) Kan ju kanske vara värt att slänga ut en förfrågan på fejjan eller något.

P
Sök på fyllnadsmassor på Blocket. där finns det annonser ser jag när jag kollar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.