Teknik
Great: Verkar löst nu. Krävdes bara en reset av kameran. Så nu har den gått hela natten, inga bild flimmer eller nåt. Slarvigt egentligen o inte göra det på en gång, fick ju för mig att de va så mycket o ställa in. Men de va ju gjort på 5 minuter.
gol: Parningen med Razzberry går till så här: 1) Gå in i Expert UI i Z-Way-webbgränssnittet 2) Välj menyknapp Network->Network management 3) Klicka på kanppen (Re-)include device 4) Använd typ ett gem och tryck på den lilla knappen som finns inne i ett litet hål på Fibaron. Du ska trycka 3 gånger i snabb följd. Det kan vara lite knepigt att få det att funka. Om Include-funktionen hinner
johel572: Det blev så att jag tittade på ebay och fastnade för torshop-24.de. De har en vanlig webbutik också där det är enklare att köpa en på ebay (tycker jag). Snabb leverans, bra kontakt och hyfsade priser. 22euro för frakten till Sverige. Så nu ska bara garaget få sig en omgång :) //Johan
ZipLock: [citat] Japp, det verkar som om man skruvar ut en skruv uppifrån för att ta bort cylindern. Hittade en film på youtube som visar hur man gör: http://www.youtube.com/watch?v=1Hfd42dYqGU
Anonymiserad 144431: Jag skulle vilja ha något i samma format som ett tittöga för att slippa något som bygger på utanpå dörren oavsett om det är på insidan eller utsidan. Har sett en del lösningar på eBay med kamera men där verkar man ska bygga en egen lösning för att ta emot videofeeden. Typ något sånt här: http://www.peephole-store.com/home/42-w9058ghz.html Där får man ut videon men ingen mobil
Nerre: Vi har ett hyreshus som granne, där är det i alla fall minst en (ComHem-SSID) som använder kanal 3.
erik5678: Som Yrrol sa, testa byta kanal på routern/accesspunkten och se om det blir någon skillnad. Det kan vara så att kretsen för autostart påverkas av frekvenserna som trådlösa nätet använder av någon anledning. Du kan använda wifi analyzer på en androidtelefon, eller inssider på datorn för att hitta en lämplig kanal.
peternicklas: Köpte idag ett Nexa skymningsrelä LBST-604´och trodde jag skulle få in dn i Teldus Live som en sensor. Meningen är sedan att låta den styra lite andra saker. Vet någon om den fungerar tillsammans med Tellstick net och
TechMark: APC (numera Schneider Electric) har en bra funktion på sin sida. http://www.apc.com/tools/ups_selector/SE/sv/home/load
Mats: Närmaste kjell och company och http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/tv-tillbehor/antenner-tillbehor/antennkablar/pa-losmeter/antennkabel-ute-mark-p39426 8.29 metern för utomhuskabel om du ska han en 100 metes rulle
pelpet: Gräv ner separat fiberkanalisation till båda villorna men anslut bara fiber till den ena. Då kan man i ett senare skede blåsa in fiber till den andra villan och ta kostnaden på 25000 då. Fiberbolagen brukar inte ha något emot det. Samtidigt så lägger du såklart ner kanalisation direkt mellan de två villorna och drar i en skärmad cat6 eller en vanlig singelmodefiber mellan husen och
mexitegel: Eller en radioamatör, de brukar ha koll på sånt där också :D
Alfredo: [citat] Den som vill ta med filmerna till den internätlösa sommarstugan...
Micke64: [citat] De flesta de-interlace gör om 50 fields/s till 25 frames/s oavsett källan, vilket är direkt fel. Bra att tänka på. Förövrigt gäller 50fps ofta både DV och HD (mpeg4) videokameror (ej mobilkamera). I övrigt håller jag med. Jag irriterar mig också på ryckiga panoreringar. :)
simpa81: Tror att WIFI funkar som det ska, med tanke på att det går bra att via WIFI föra över till vår Time Capsule men inte till Readynas. Ska kolla upp Synology!
systemfel: bara losssa fronten och se om du hittar slangen där den sitter med en slangklämma köp en ny tryck dit.
problemfinnaren: Nu har jag fått igång det och det verkar hittills funka utmärkt. Tack för hjälpen alla som bidrog!
ZipLock: Tack för alla tips! Problemet är löst och jag får ta på mig dumstruten..... :-) Så här var det. I förra veckan märkte jag upp de totalt fyra uttagen som sitter i korskopplingsskåpet. Tyvärr förväxlade jag uttag A och B, men eftersom alla patchkablar satt på plats märktes det inte. I söndags kopplade jag isär allt och när jag sedan kopplade ihop gjorde jag det enligt märkningen
cusols: Hejsan! Jag har en HTC one och hade problem med att telefonen ringde upp random kontakt på eget bevåg när jag hade headset inkopplat. Problemet var att jag hade mitt gamla headset som jag fick med min gamla HTC incredible, och problemet försvann när jag började använda det headset jag fick med One:n. Jag misstänker att du har ett äldre headset?
prostetnic: Enligt Telia kan jag få upp till 33mb så det klarar jag mig med.
lars_stefan_axelsson: [citat] Njae, är det inte snarare att man *inte* nödvändigtvis får vad man betalar för. Ditt andra "billiga" uttag fungerade ju utmärkt, även om du kontakterat från fel håll, men dina Lexcom gör tydligen inte det (enl. både nu dig och VikHe). Jag tror inte att det är kabeln du köpt på Kjell som avviker från spec. De brukar/brukade sälja exv. Deltaco, som inte är något