3 326 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Blinkande spisfläkt
Hej.
Tänkte kolla om någon hade någon idé eller lösning på mitt problem.
Måste ha en strömbrytare på kabeln till fläkten. Stänger jag av lyset står den och blinkar väldigt svagt. Enormt irriterande. Och fult.
Är en Fjäråskupan nånting. Har fått en ny fläkt men det var ej problemet.
Har prövat att vända på stickproppen för att byta polerna men hjälpte inte.
Förslag?
Tack på förhand.
Tänkte kolla om någon hade någon idé eller lösning på mitt problem.
Måste ha en strömbrytare på kabeln till fläkten. Stänger jag av lyset står den och blinkar väldigt svagt. Enormt irriterande. Och fult.
Är en Fjäråskupan nånting. Har fått en ny fläkt men det var ej problemet.
Har prövat att vända på stickproppen för att byta polerna men hjälpte inte.
Förslag?
Tack på förhand.
Redigerat:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Nu ska vi se - en extra strömbrytare på kabeln till fläkten löser problem, eller?
Är det så kan man faktiskt säga att det är ett fel på fläkten som gör att det går fram en mycket liten läckström till lampan, som jag antar är en lågenergi eller LED. Är det lågenergi kan du prova att byta fabrikat på den. Är det LED är det lite besvärligare. Problemet är ganska enkelt att lösa med en bottenlast, men då behöver kan kunna lite elektronik, kunna löda etc.
Är det så kan man faktiskt säga att det är ett fel på fläkten som gör att det går fram en mycket liten läckström till lampan, som jag antar är en lågenergi eller LED. Är det lågenergi kan du prova att byta fabrikat på den. Är det LED är det lite besvärligare. Problemet är ganska enkelt att lösa med en bottenlast, men då behöver kan kunna lite elektronik, kunna löda etc.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Alltså grenkontakt har jag med en brytare på.
Frjärråskupan har tagit in den på lagning två gånger och bytt ut den helt en gång. Kan ju omöjligt ha sån otur att den är olagad/ måndagsexemplar varje gång.
Strömspikar?
Frjärråskupan har tagit in den på lagning två gånger och bytt ut den helt en gång. Kan ju omöjligt ha sån otur att den är olagad/ måndagsexemplar varje gång.
Strömspikar?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Troligen läckage som jag sa pga undermålig konstruktion av fläkten i kombination med LED, lågenergi eller glimlampor som kräver väldigt lite energi för att ge ett svagt sken. Eftersom både den lagade och den bytta uppför sig likadant så verkar det ju vara ett systematiskt fel.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
