1 326 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Telekabel
Har du satt xDSL-modemet i vardagsrummet? Prova i så fall att sätta det i första jacket och se om det fungerar bättre.
Vanlig telefonkabel ska vara helt ok att förlänga med. Längden av färlängningen är oftast försumbar relativt ledningen mellan ditt hus och telefonstationen. Viktigt är att du skarvat bra.
Har du en telefon i första jacket kan den störa om du satt xDSL-modemet i ett efterföljande jack. Ingen utrustning ska vara inkopplad i jacken före det som modemet ansluts till.
Vanlig telefonkabel ska vara helt ok att förlänga med. Längden av färlängningen är oftast försumbar relativt ledningen mellan ditt hus och telefonstationen. Viktigt är att du skarvat bra.
Har du en telefon i första jacket kan den störa om du satt xDSL-modemet i ett efterföljande jack. Ingen utrustning ska vara inkopplad i jacken före det som modemet ansluts till.
Jo jag har modemet i v-rummet eftersom jag inte vill ha de i dotterns rum. Så de går alltså inte att göra som jag gjort?peroande skrev:Har du satt xDSL-modemet i vardagsrummet? Prova i så fall att sätta det i första jacket och se om det fungerar bättre.
Vanlig telefonkabel ska vara helt ok att förlänga med. Längden av färlängningen är oftast försumbar relativt ledningen mellan ditt hus och telefonstationen. Viktigt är att du skarvat bra.
Har du en telefon i första jacket kan den störa om du satt xDSL-modemet i ett efterföljande jack. Ingen utrustning ska vara inkopplad i jacken före det som modemet ansluts till.
Har du förlängt med mellanpropp eller har du skruvat fast den nya teletråden i uttaget?
Genom att koppla om mellanproppen så kan man göra så att uttaget i förlängningssladden blir förstauttag elektriskt sett.
Om du har skruvat fast nya tråden i uttaget så ska inkommande trådar skarvas ihop med "fiskögon" (speciella sockerbitar) med den nya tråden till inkommande skruvar i nya uttaget, sedan går signalen tillbaka i andra trådparet till orginaluttaget.
Genom att koppla om mellanproppen så kan man göra så att uttaget i förlängningssladden blir förstauttag elektriskt sett.
Om du har skruvat fast nya tråden i uttaget så ska inkommande trådar skarvas ihop med "fiskögon" (speciella sockerbitar) med den nya tråden till inkommande skruvar i nya uttaget, sedan går signalen tillbaka i andra trådparet till orginaluttaget.
Klicka här för att svara