Hej!
Kör några ip-kameror hemmavid.
Har använt mig av en illigare variant wanscam HW0022 som utomhuskamera, den har funkat kanon, har den även kopplad till en synology nas som spelar in.
Allt funkade kanon i över ett halvår, sedan här för ett tag sedan så slutar den att streama bild, går ungefär 6 timmar efter en reboot.

Det är inga problem att logga in på den o starta om.
Ett till problem är att den blivit mycket sämre på att streama bild till fler användare.

Det jag gjort skillnad på på sistone är att
1. fler användare har tillgång totalt 5st men det är max 3 online samtidigt.
2.Jag har kört in fler licenser på Nasen så att den kör fler kameror, men dom andra funkar utan problem, det är visserligen Foscams.
3.har uppdaterat Nasen till senaste Dsm.

Är det nån dom har någon ide om vad de kan va? Får kanske återställa den o se om de hjälper eller så kanske dom rentav inte håller längre.

Någon som vet vad skillnade gör när jag ändrar "rate" på kameran? Kan typ ändra mellan 100-8000.

Mvh Markus kanon i över ett halvår, sedan här för ett tag sedan så slutar den att streama bild, går ungefär 6 timmar efter en reboot.

Det är inga problem att logga in på den o starta om.
Ett till problem är att den blivit mycket sämre på att streama bild till fler användare.

Det jag gjort skillnad på på sistone är att
1. fler användare har tillgång totalt 5st men det är max 3 online samtidigt.
2.Jag har kört in fler licenser på Nasen så att den kör fler kameror, men dom andra funkar utan problem, det är visserligen Foscams.
3.har uppdaterat Nasen till senaste Dsm.

Är det nån dom har någon ide om vad de kan va? Får kanske återställa den o se om de hjälper eller så kanske dom rentav inte håller längre.

Någon som vet vad skillnade gör när jag ändrar "rate" på kameran? Kan typ ändra mellan 100-8000.

Mvh Markus
 
Nu spekulerar jag lite:

När du streamar bilden gör du det via nasen då eller surfar du direkt emot kameran?
Hade nyss problem med min synology nas, då CPU gick upp i 95-100% så fort den var igång. Det visade sig att mediaindexeringen aldrig slutade och maxade CPU. Inte helt ovanligt när man söker på problemet.

Hoppas det löser sig!
 
När jag o andra kollar så kör vi direkt mot kameran, antingen via web eller ipcamviewer-app.
Men de e klart, ja kan alltid slå ett getöga på Nasens status oxå.
 
Om ni ansluter en och en, är det fortfarande samma problem? Isf kan det kanske bero på uppkopplingen. Eller är ni i samma nätverk när du kollar med appen?
 
Verkar löst nu. Krävdes bara en reset av kameran. Så nu har den gått hela natten, inga bild flimmer eller nåt.
Slarvigt egentligen o inte göra det på en gång, fick ju för mig att de va så mycket o ställa in. Men de va ju gjort på 5 minuter.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.