Lugn o fin nu ta ett djuuuupt andetag och ett par öl , försök sedan igen på nytt om det inte fungerar gör du om proceduren igen o igen.:p
Tror nog att ett par dagar till med lite grejande o slamrande i garaget så vill frugan nog ha en kamera också. :p
Jycken skäller o springer till ytterdörren varje gång det låter i garaget o frugan går ju o tittar förstås om det är någon där.:cool:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
ha ha nu fick jag igång det *jiiiiiipiiiii*

boven i dramat verkar vara en brödsmula under en tangent som gjorde att den bara reggades 1 gång vid lösenordet ha ha

nu ska jag bara lista ut hur man gör för att få notiser vid ljud och rörelse =)

ha ha kom o tänka på när mina andra kameror skrämde livet ur sambon. Hon var själv hemma ( ungarna låg o sov ) mörkt som fan ute och jag har en lampa på garaget som går på rörelse. Alla kameror visas på tv:n i v-rummet och plötsligts tänds det där ute ha ha

tanten ringer och är helt hysterisk och jag som är på väg hem får gasa "lite" innan hon ser att det kommer fram ett rådjur bakom garaget på en av de andra kamerorna *s*

Ibland sitter man bara o tittar och tror att något ska hända =P därför vill jag ha kameror som går igång och larmar när något händer istället he he

Funkar denna bra så åker det upp utomhuskameror också... =) eller så köper jag en box som hanterar alla, finns på min önskelista =)
 
  • Gilla
Micro
  • Laddar…
Har du provat att trycka på WPS knappen bak på kameran ?
 
D09
Nu har jag hittat inställningarna för larm

Man kan ställa in scheman och decibel :)

ImageUploadedByByggahus.se1401568309.923426.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ljudlarmen alltså :)
 
D09
Ok.

30 larm senare

Man för nog finlira inställningarna på larmen ha ha
 
D09
det enda jag saknar är en bildsekvens eller ljud som orsakade larmet...

även om någon slår in en ruta... larmet går... sen ser eller hör inget

sen kommer ett larm om att något passerat kameran... går in o kollar och ser inget..
 
Redigerat:
D09
Micro skrev:
Har du provat att trycka på WPS knappen bak på kameran ?
Ja, den fick ingen kontakt med routern

Verkar som det måste finnas en motsvarighet till knapp där också :)
 
D09
Några tips på hur man får kameran att spela in allt med automatik ? :)
 
D09
Önskvärt vore att time capsulen som sköter nätverket och har en inbyggd hårddisk kunde ta hand om det, t ex avvara 2-3 dygns inspelning eller något.
 
D09
Rent funktionellt är den bra :)

Om man bortser från inspelningen.

Hunden skäller när någon närmar sig huset, ljudlarmet går och jag välkomnar sambon hem på avstånd 😄

Dock tveksam till om upplösningen är tillräcklig, tycker att det blir lite ofokuserat men det kan ju ha med mobilen att göra
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.