5 649 läst ·
17 svar
6k läst
17 svar
Svårt att välja bluetooth headset mono
Då bör batteriet i iphonen vara rejält slut. Jag streamar Spotify över BT många timmar per dag med min 5s. En timme till jobbet med streaming drar nästan ingenting.
Inte vet jag vad din dotter har för utrustning men jag har en iPhone 5s och streamar till bilen via BT varje dag. Samma sak när jag glider runt på min åkklippare så streamar jag Spotify via BT till ett Sony BT headset. Kör låtarna i Extreme quality, dock har jag dem nedsynkade. Drar ut några procents batteri på två timmar.
Om man streamar online via 3G/4G så drar det bra med kräm men det är själva datauppkopplingen som slukar batteri och inte BT kopplingen.
Om man streamar online via 3G/4G så drar det bra med kräm men det är själva datauppkopplingen som slukar batteri och inte BT kopplingen.
Hon har en av de första iPhone 5, men det är såvitt jag vet inget fel på batteriet.
Det kan dock vara så att hon streamar via LTE (4G), och att det är detta som knäcker batteriet.
För min del (4S) så brukar telefonen dö på kvällen efter 5-6 timmars Spotify med trådat headset under dagen, och då är det lite blandat WiFi och 3G. Utan musik under dagen finns vanligen ca 60% laddning kvar på kvällskanten.
Efter en gnutta eftertanke så är det nog så att BT är oskyldigt i sammanhanget, uteffekten är ju väldigt låg.
I stand corrected.
Det kan dock vara så att hon streamar via LTE (4G), och att det är detta som knäcker batteriet.
För min del (4S) så brukar telefonen dö på kvällen efter 5-6 timmars Spotify med trådat headset under dagen, och då är det lite blandat WiFi och 3G. Utan musik under dagen finns vanligen ca 60% laddning kvar på kvällskanten.
Efter en gnutta eftertanke så är det nog så att BT är oskyldigt i sammanhanget, uteffekten är ju väldigt låg.
I stand corrected.
Klicka här för att svara