Hur ser erfarenheterna ut vad gäller USB-TV mottagare? Skulle vilja sätta en USB-dongel på bärbara datorn och att det finns typ medföljande bordsantenn, och att med acceptabel bild/ljudkvalitet på datorskärmen (dvs liten bild, ca 15") se i vart fall SVT och TV4. Går det så vore det smutt att också schemalägga inspelningar så kan man se allsång på skansen när det är dåligt väder istället för när utsändningen är.

Har hittat en billig ZAP för 200 kr på Teknikmagasine, och en lite dyrare mojäng på Kjell.com som ska klara ovanstående.

- Någon som har erfarenhet av dessa eller liknande? Även lösning för iPad kan vara intressant. Dock gissar jag inspelning är svårt pga begränsade lagringsutrymmet?! Eller går det koppla till extern disk?

Redigerat:
Själva mottagaren är det egentligen inget större fel på men den medföljande antennen brukar vara riktigt dålig. Fast du kanske har en annan antenn som du kan använda?
Jag hade sett till att mottagaren klarar mpeg4, ett format som redan används på vissa kanaler, dock inte de fria ännu. Å andra sidan kan man ju köpa ny mottagare om/när bytet till mpeg4 sker eftersom det inte är några större pengar. 😊

Jepp, det är inga stora pengar - men alltid trist när man köper hem något som inte är OK. Liksom att det är trist om grejerna inte fungerar när man behöver dem - ffa om ungarna ska se något särskilt...
- Jag har inte planerat för någon antenn annat än som följer med, men är detta vad som behövs så blir det förstås ett inköp.

För MPEG4 så verkar det vara den dyrare stickan från Kjell.com som gäller (PCTV tripleStick T2 HD 292e). Hur är det med programvaror etc. för inspelning - är det MCE som gäller, eller funkar medföljande prg?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.