Behöver ett bluetooth headset för ett öra och har svårt att välja. Tidigare har jag haft ett från Plantronics men som nu gått sönder och ljudet var väl sådär. Använder det i bilen och på hundpromenader på vägen och i skogen. Den förra hade dålig brusreducering vilket gör att jag tittar på andra som är lite dyrare och bättre.
Har tittat på Jawbone Icon HD och Jabra Extreme2 vilka bådar verkar ha bra brusreducering.
Jawbone måste man tydligen sätta nära/på ansiktet för att det ska bli bäst ljud. Dessa båda är lätta och nätta i utformningen vilket jag vill ha. Har läst lite tester och dessa får okej/bra betyg. Problemet är att man inte får prova innan köp. I alla fall inte i de butiker jag varit inne i. De menar att det handlar om sanitära saker (samma som med underkläder) och man får inte lämna tillbaka om förpackningen är bruten.
Tacksam för tips och råd.
Har tittat på Jawbone Icon HD och Jabra Extreme2 vilka bådar verkar ha bra brusreducering.
Jawbone måste man tydligen sätta nära/på ansiktet för att det ska bli bäst ljud. Dessa båda är lätta och nätta i utformningen vilket jag vill ha. Har läst lite tester och dessa får okej/bra betyg. Problemet är att man inte får prova innan köp. I alla fall inte i de butiker jag varit inne i. De menar att det handlar om sanitära saker (samma som med underkläder) och man får inte lämna tillbaka om förpackningen är bruten.
Tacksam för tips och råd.
Jag vet inget om ämnet, men prova att beställa från exvis Dustin.
Returrätten är lagstadgad och jag kan inte se att dom gör något undantag för headsets. Deras kundservice kan säkert upplysa om villkoren.
Returrätten är lagstadgad och jag kan inte se att dom gör något undantag för headsets. Deras kundservice kan säkert upplysa om villkoren.
Ett alternativ kanske kan vara en blåtandsdongel som man ansluter valfria lurar till. Jag kör med SE MW600, som visserligen är för stereo. Jag använder båda snäckorna för musik men när jag pratar i telefon så tar jag ut den ena, då jag tycker det blir så konstigt att prata med in-earlurar i båda öronen.
En sån där har maken. Iofs passande kanske eftersom nya mobilen är en Sony Experia Z1Compact. Men jag vill helst slippa slappar och annat som måste fästas i kläder.
Jag har ett Jays stereo headset som jag använder vid längre körningar och vill lyssna på nåt speciellt. Och har även ett Sony trådlöst headset DR-BTN200M men det vill jag inte använda i bilen utan använder hemma.
Jag har ett Jays stereo headset som jag använder vid längre körningar och vill lyssna på nåt speciellt. Och har även ett Sony trådlöst headset DR-BTN200M men det vill jag inte använda i bilen utan använder hemma.
Tittade på Jabra Supreme i butiken. Den har inte en vanlig "öronplupp" (kallas det in-ear) utan verkar vara mer som en lur som ligger an mot örat. Hur tycker du det fungerar, är det bekvämt? Den där pinnen har jag förstått kan vikas in när man inte använder headsetet, men den går ganska långt ut mot kinden.
Helt rätt, Jabra Supreme ligger mer utanpå, men sitter väldigt stabilt och bekvämt. Bygeln kan krångla lite med glasögonen, men så är det nog med alla med bygel. Mikrofonarmen fälls ut för att slå på den, infällt blir den mycket kompakt. Jag tror en del av förklaring på ljudkvaliteten ligger i den långa armen.
Ja ljudet är bra tycker jag, det kommer med ett extra gummi med två flärpar som går in lite i örat, blir rätt stabil då. Men det är ju ingen tättslutande, men man har ju ändå ett öra fritt så man kommer ju aldrig stänga ute all annan ljud.
Det blev en Jabra Stone 3
Hade velat så länge och fick lite panik när jag stod på flygplatsen. Planet försenat, och med gott om extratid impulshandlade jag Jabra Stone 3. Föll för "stenen" och de 8 extra timmar laddning den har. Den visade sig klara storstadslivets sus och brus galant. När jag nu kom hem läste jag en recension som inte direkt utföll till Jabrans fördel. Men för min standard fungerar den bra. De som jag pratat med har tyckt att ljudet har varit utmärkt.
Hade velat så länge och fick lite panik när jag stod på flygplatsen. Planet försenat, och med gott om extratid impulshandlade jag Jabra Stone 3. Föll för "stenen" och de 8 extra timmar laddning den har. Den visade sig klara storstadslivets sus och brus galant. När jag nu kom hem läste jag en recension som inte direkt utföll till Jabrans fördel. Men för min standard fungerar den bra. De som jag pratat med har tyckt att ljudet har varit utmärkt.
Redigerat:
Snygg design!
Finns det något liknande för stereo?
Jag lyssnar på musik stora delar av dagen och vill också kunna ta emot samtal. Apple's (det är en iPhone) headset fungerar ju, men sladden är verkligen ivägen hela tiden.
Finns det något liknande för stereo?
Jag lyssnar på musik stora delar av dagen och vill också kunna ta emot samtal. Apple's (det är en iPhone) headset fungerar ju, men sladden är verkligen ivägen hela tiden.
Menar du "laddstenen" eller det trådlösa? Är ju ingen teknikexpert precis men vad jag förstår måste det finnas sladd mellan hörsnäckorna. Halvtäckande hörlurar finns ju trådlösa. Maken funderar på Stereo Bluetooth Headset SBH80 från Sony. Visserligen sladdar till hörsnäckorna men tycker den verkar ganska smidig iom att man lägger "plattan" bakom huvudet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Precis, något i den stilen.
Det är sladden ner till fickan som är ivägen hela tiden. Jag kan dra den innanför kläderna, men då är det svårt att använda telefonen, och dessutom en massa meckande hela tiden. Just nu när jag arbetar i trädgården hela dagarna har jag telefonen i backfickan och sladden på ryggen, men det är inte heller någon bra lösning.
Ska titta lite på Sony-modellen. Tack!
Det är sladden ner till fickan som är ivägen hela tiden. Jag kan dra den innanför kläderna, men då är det svårt att använda telefonen, och dessutom en massa meckande hela tiden. Just nu när jag arbetar i trädgården hela dagarna har jag telefonen i backfickan och sladden på ryggen, men det är inte heller någon bra lösning.
Ska titta lite på Sony-modellen. Tack!
Jag som är lite av en teknikanalfabet är fascinerad av att öronsnäckan talar om för mig vem som ringer och att jag då kan säga om jag vill ta samtalet eller inte. Och i går skulle jag titta på nåt videoklipp och fick till min förvåning in uppspelningen i öronsnäckan, vilket iofs bara bekräftar min obegåvning vad gäller teknikprylar.
Haha, man ligger nog lite efter var till mans, även vi ingenjörer..
Jag konsulterade Dotter #2 igår och fick veta att streaming av musik via Spotify och Bluetooth dränerar batteriet i en iPhone på en (1) timme.
Jag får nog leva med sladd.
Jag konsulterade Dotter #2 igår och fick veta att streaming av musik via Spotify och Bluetooth dränerar batteriet i en iPhone på en (1) timme.
Jag får nog leva med sladd.