8 655 läst ·
18 svar
9k läst
18 svar
Råd vid köp av takhögtalare
SpeakerCraft Cinema som vi diskuterat här är "bi-wire" (bas / diskant)... Hur skulle du kunna få höger och vänster kanal ur ett och samma element?ollo skrev:
Det är väl kanske för att du inte betalt 3000 kr per högtalare...stefancrs skrev:
För att de ska låta bra måste man också bygga en lufttät låda naturligtvis, annars fladdrar en stor del av ljudtrycket upp på vinden...
Jag har ju dock hört andra högtalare än mina egna, trodde det var begripligt utifrån hur jag skrev, sorry!anders07 skrev:
Men visst, om de är byggda som vanliga högtalare (med vanlig låda etc) och infällda i väggen/taket i det skicket så låter de givetvis bra, men det blir ju rätt stora lådor om det är t.ex. 8"-högtalare.
Det finns högtalare som har två st diskanter/mellanregister och delar på baselementet kan vara lämpligt att ha då man endast kan ha ett element.anders07 skrev:
Citat ifrån hembiobutiken.se:
"Canton InCeiling 465 DT är en single stereo högtalare, det innebär att den har två stycken diskanter och kan således ge stereoljud från en högtalare. Speciellt lämplig i mindre rum som t.ex. badrum, tvättstuga och liknande."
Här har du en lista med stereo högtalare:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s181795425
Klicka här för att svara