patchpaneltänkandet?

Finns det något annat tänk?

dell4 skrev:
Av någon outgrundlig anledning så har jag fått kortis mellan de 2 orange ledningarna i min cat5 kabels som går från routern till en airport express...
Varför gör du det inte lätt för dig och ställer Airporten bredvid routern?
Med en kort 0,3-meterskabel emellan.

nöjer man sig med 100 mbit så räcker det med 2 par så då går det bra att ersätta orange med ett annat par

KnockOnWood skrev:
Varför gör du det inte lätt för dig och ställer Airporten bredvid routern?
Med en kort 0,3-meterskabel emellan.
Skulle tro att det beror på att TS använder ljudutgången på airporten, måste alltså vara placerad nära förstärkaren.
Som sagts tidigare kan man köra 100Mbit/s med 2 par, och eftersom airport express bara har 100Mbit-port så förlorar man i detta fall inget på det heller.

DABBR skrev:
Som sagts tidigare kan man köra 100Mbit/s med 2 par, och eftersom airport express bara har 100Mbit-port så förlorar man i detta fall inget på det heller.
Helt riktigt. Och likaledes, när man senare skall koppla in en annan pryl med en gigabitport så får man tillfälle att svära svavelosande eder över den dj-la id10t (ofta man själv) som gjort ett sådant fulhack! ;)

Kul att se att en såpass gammal tråd kommit upp till ytan igen. Idag skulle jag inte fundera på det, får jag fel i en kabel så drar jag om den utan att fundera på det. Jag kör numera gigabit mellan mina enheter och ser det som plågsamt när man tvingas använda 100 Mbit på ett nätverk.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.