D09
Jag har en time capsule på 2tb och en Dlink ( nätverk/ trådlös ) övervakningskamera

Ligger på min önskelista att kunna spela in på time capsulen men har extremt dålig kunskap om detta

Finns det någon som kan lära på en 3 årings nivå hur man gör? :)

Jag tror tyvärr inte det går.
Timecapsule är väl bara en backupenhet med inbyggd router.
Hade du haft en "vanlig" NAS så hade det gått att göra. Nu får du köra via mycloud eller direkt emot kameran.
Det är inte en kamera med minneskort då?

D09
fgo skrev:
Jag tror tyvärr inte det går.
Timecapsule är väl bara en backupenhet med inbyggd router.
Hade du haft en "vanlig" NAS så hade det gått att göra. Nu får du köra via mycloud eller direkt emot kameran.
Det är inte en kamera med minneskort då?
Tyvärr inget minneskort vad jag vet.

Kan man spela in på/ via molnet?

Idag kan jag bara kolla direkt mot kameran.

Det går utmärkt att skicka filer och filmströmmar till en TC. SMB-utdelningen är automatiskt påslagen om du använder backupen/fildelningen. FTP-server finns dock inte. Som standard hör den till arbetsgruppen WORKGROUP. Enklast är att sätta upp en separat användarlista i TC:n. Om du kör Windows finns en det ett Airportverktyg att använda för det OS:et

Redigerat:
Va smidigt att det funkar.
Har bara förstått som att man använder tc som backup-enhet.

D09
Johan Gunverth skrev:
Det går utmärkt att skicka filer och filmströmmar till en TC. SMB-utdelningen är automatiskt påslagen om du använder backupen/fildelningen. FTP-server finns dock inte. Som standard hör den till arbetsgruppen WORKGROUP. Enklast är att sätta upp en separat användarlista i TC:n. Om du kör Windows finns en det ett Airportverktyg att använda för det OS:et
Grymt 😄😄😄😄😄

Ska bara klistra in det du skrev i Google Translate för mig som data amatör 😆😆😆

Jag har pc/Windows men använder främst iPad, iPhone ihop med time capsulen

Den funkar ju att streama, spara filmer o jobbgrejor så det borde ju gå :)

Något som aldrig har prövat själv är de inbyggda delningsfunktionerna i Windows som kan användas mot en TimeCapsule. Att man styr utdelningarna i TC:n via de vanliga delningsinställningarna. Man måste installera Bonjour för att detta skall funka om jag inte minns fel. Det finns också Windows-specifika inställningar i Windows-versionen av Apples Airportverktyg som heller inte har prövat.

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09 skrev:
[länk]

Är det något sånt här man ska göra?
Japp. Det som står under SMB network drive verkar stämma.

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
ha ha nu har man gjort ett försök =)

lyckades gå in på kamerans ip via webbläsaren, hittade dock inte något som såg "klickvänligt" ut

gjorde ett försök med TC:n men blev besegrad för stunden...

Varför finns det inte en ruta som kommer upp med frågan ; " ser att du har en nätverkskamera.... vill du spela in på din TC? Ja/nej

:wow:

D09
nu blir jag tokig

har hittat via kamerans inställningar för FTP via ip ( webbläsare )

Man kan prova att skicka bild men får ingen uppkoppling... känns som man är nära nu..

gjorde en mapp på TC via pc:n.... men hur skriver man länken... man kan tyvärr inte bläddra i mapparna..

är det " \ " eller " / " man ska använda t ex \time-capsule\tc hårddisk\dlink\

D09
Under ftp

Host name:

Ska jag skriva enhetens ip adress eller hårddisken?

Port:

Står 21 ( default, verkar stämma )

Finns ingen ftp-server i TC:n. Du måste använda SMB som är Windows fildelningsprotokoll och som oftast finns inbyggt nätverksprtlar som skall skicka filer. . Vilken D-Link-kamera är det?

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Johan Gunverth skrev:
Finns ingen ftp-server i TC:n. Du måste använda SMB som är Windows fildelningsprotokoll och som oftast finns inbyggt nätverksprtlar som skall skicka filer. . Vilken D-Link-kamera är det?
933L tror jag den heter

Så pc:n måste vara igång?

Försökte även med mailfunktionen men man skulle fylls i någon smt server

Provade smt.google.com.

Men den köpte det inte :/

D09
Får erkänna att det här med nätverk och allt vad det innebär är inte min starkaste sida ha ha

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.