Det finns väl inga dumma frågor ??? ;D

Det är väl inget problem att driva rörelsedeckare (DSC BV600) eller brandvarnare (DSC FSA410) med ELLXB?

Men hur ser det ut med stroboskoplampa och siren (DSC SD15W), torde vara FK eller dylikt, nicht?!
 
Det känns som om du har koll på läget. :)
Jag har dock (efter instruktion från larmkillen) använt ELLXB (EKKX) till alltihopa. Sirenen är oftast piezoelektrisk och drar inte särskilt mycket ström eftersom det endast är höga toner.
 
ELLXB el likn räcker bra, de tyngsta prylarna drar sällan mer än 1 Amp, kabeln är godkänd för 2 Amp avsäkring, vill man vara på den säkra sidan eller har lite sträckor kan du ju alltid dubbla paret.
 
Tja, och letade jag runt lite på nätet så hittar jag att:
  • Siren SD15W har 350MA POWER DRAW
  • Strobe SL12R har 12VDC och Rating: 180MA
Då torde det inte vara något problem att köra ELLXB där heller. Märkligt att det sitter FK på stroben ???
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.