1 635 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Multibox
Ingen aning men jag tror att när nedsläckningen börjar närma sig storstäderna, då kommer det att finnas något/några sådana alternativ. Det är ju precis det som man som villaägare vill ha. I princip ett kabel-TV nät i kåken 
multibox.se är ju ett alternativ.
Man får ut digital-tv tilla uttag och sedan får man sätta en box med kortläsare i det rummet man vill ha fler kanaler.
Men du kanske är ute efter något som gör att du kan få det att fungera ungefär som idag fast med flera kanaler?
Man får ut digital-tv tilla uttag och sedan får man sätta en box med kortläsare i det rummet man vill ha fler kanaler.
Men du kanske är ute efter något som gör att du kan få det att fungera ungefär som idag fast med flera kanaler?
Grejen med mutibox är ju att få ut de fria kanalerna på många apparater (även video). Och då det inte sitter någon typ av avkodare eller kortplats i den så är det inte möjligt att bygga om den till att fixa kodade kanaler. Priset är ju tyvär så högt att det blir billigare att köpa 3 stycken boxar utan kortläsare och koppla in dem efter varandra på olika HF kanaler. På detta vis kan man ju även stacka multiboxen om man nu vill sprida alla de fria digitala kanalerna i sitt egna antenn nät. Och själv är jag glad åt att man äntligen gör något åt det gamla anaolga nätet. Sedan gillar jag inte att det ligger för få fria kanaler i utbudet. Men bara svt24 som nu i sommras sände GP speedway dög åt mig.
Klicka här för att svara