H
TN-Funkis: Svar: Modernt klarglas eller härdat glas går bra för satellit-mottagning (2-8mm), dämpar lite, c:a 0,2-05dB på mikrovågsbandet 10,7-12,7 ghz för satelliter. Om du däremot har s.k E eller K-glas som innehåller metallfilm blir dämpningen c:a 15-20db, så då är det "kört". Om glaset enbart har s.k UV-filter är detta en plastfilm utan metallfilm så det går också bra. Bra strategi är
3 svar · 6,6k läst
C
citactiva: Klart att de tar betalt för det så länge de kan.. Men ja betalar ju ändå 125kr i månaden för att ha telefonen där, på mobilen betalar ja inget i månaden men där har ja nummerpresentation gratis.. De mest knepiga är att ingen har börjat med gratis nummerpressentation på fast abbonemang.. det kommer väl det med snart ;D eller så får man gå över till IP-telefoni
4 svar · 1,3k läst
Y
yxis: [citat] Det känns som att man tar ett steg framåt och ett steg bakåt som vanligt. Nåt säger mig att de där urgamla dammsugarslangarna med nån slags tygmantning o.s.v. som väl var helt släta invändigt var bättre än de nyare plastslangarna just när det gäller sugeffekten. Inte underligt att man funderar på varför reservdammsugaren från 60talet med modern slang suger så
56 svar · 8,2k läst
M
mrbond_2002: införskaffa x-antal dreambox500 (s/t/c) , så klarar du dig med ett abbonemang + orginala viasatboxen=skrot....
9 svar · 5,0k läst
M
Mats: Wertok: Nja. Det hjälper enbart om det inte är standardutdelningar som är gjorda. Är det ett standardutdelat share så har everyone read på den nätverksresursen och då spelar det ingen roll om du har högre rättigheter på det bakomförligande filssytemet. Skulle det däremot vissa sig att utdelningen meger skriv. då är det dags att börja titta på behörigheter i filsystemet
23 svar · 1,5k läst
B
bygganytthus: Min bristfälliga sökning gör att den här länken med ett exempel på priser på Elitfönsters fönster med självrengörande glas utvändigt (Elite Extreme) kanske hör hemma i någon av de andra trådarna om detta, men... http://www.klockestrand.nu/ Värre verkar det vara med de elektrokroma glasen som vi kanske ska koncentrera oss på i fortsättningen i den här tråden eftersom
5 svar · 5,5k läst
M
Mats: så länge du undviker 604:an så ska det vara lugnt. 604:an har inte det bästa ryktet så undvik den prylen
11 svar · 2,1k läst
hal
hal: [citat] Detta kallas Push VOD eller Trickle (-down) VOD och det är något branchen jobbar på. Finns på försök på några ställen runt om i världen, både för satellit och IPTV.
12 svar · 2,9k läst
krillek
krillek: Jag har räddat skivor som jag trott var "bortom all räddning" med hjälp av Clas Ohlssons CD-reparationskit. Det är en liten tub med polerpasta som man kan polera bort stora repor med. Skivorna ser för jäkliga ut efter behandling, men dom går att läsa. Kom ihåg att polera radiellt (d v s från centrum på skivan och ut mot kanten) - inte längs med skivans "spår".
9 svar · 5,3k läst
S
SkaneErik: Vems kåk är det egentligen? Låt mig gissa att det är någonstans i USA?!
13 svar · 5,3k läst
A
AndersG: Funderar på om man kan byta i vår roterande värmeväxlare. Nu sitter det en sybkronmotor med växellåda där och den brummar en del. Trots att motorn är gummiupphängd och driver via rem.
0 svar · 1,3k läst
A
AndersG: Jag skaffade en Acer scanner. Finns inte i norden, så jag köpte den från tyskland. Den tar 6 dia/neg, ramade eller film i stöten. Fördelen är att man kan ladda i och sedan göra annat medan den scannar,
6 svar · 2,7k läst
O
orionizer: Tackar! Snart dags för inköp!!
6 svar · 2,1k läst
M
Mats: Sök och du skall finna står det i en känd bok. jag har skrivit rätt mycket om detta här på forumet men en start kan ju vara http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=24414
1 svar · 801 läst
hal
hal: Bra länkar! Det blir nog ett DSC Power832 från USA vid nästa resa (så slipper jag dessutom moms och frakt).
10 svar · 3,6k läst
hajof70
hajof70: ;D Jag får kolla det....
2 svar · 2,7k läst
galento
galento: Tackar för alla tips :D Har nu fått igång den nya datorn och bredbandet och herregud vilken skillnad på kvalité ::) ;D Att man orkat sitta och glo i den gamla skärmen,inte konstigt man blev trött i ögonen 8-)
16 svar · 2,9k läst
M
Mats: Sorgligt men sant. Det enda man kan göra förrutom att tigga till sig mera bandbredd är att köra med "smalare" riktantenner men då stiger kostnaden istället
16 svar · 3,6k läst
L
Ljungen: Hej! Jag har idag markbunden digital-TV, med en vanlig antenn som ligger på vinden, signalen går via en splitter och sedan ut i huset till olika TV-uttag. Nu har vi fått fiberoptik inkopplat till huset och med det följer också kabel-TV (analogt). Då kabel-TV:n är analog så skulle jag även vilja ha kvar Boxer-boxen till TV:n i vardagsrummet, men få ut kabel-TV i samtliga TV-uttag. Min
0 svar · 2,9k läst
TCM
NAS
TCM: [citat] Hmm... den var väldigt snygg, men jag kan inte låta bli att önska mig att den även kunna spela film också. Vet du om någon som har en sådan? Är dom nöjda? (dum fråga äntligen - om du själv skall köpa ::)) /[/quote] Jag känner ingen personligen, men jag har sett ett par tester och går man in hos Slim Devices och kollar deras forum så ser man många hängivna användare (en
5 svar · 951 läst
fubar
fubar: [citat] Ja precis. En kabel ner till ett nätverk i huset, men det funkar ju inte. Tror jag säger upp CD och skaffar Boxer, då fungerar det som jag vill ha det.
20 svar · 4,9k läst
O
ottto: Tack för all tips idag åkar jag i väg och köper min LCD tv det blev en ACER LCD TV 32" AT3201W Tycker den verkar mest lämpad för mitt ändamål
14 svar · 2,1k läst
C
citactiva: [citat] Funkar perfekt med antennförstärkare och digitalt.. men man måste ha en som går att justera.. för stark förstärkning blir endast soppa..
5 svar · 2,0k läst
thomas33
thomas33: [citat] Det går att fräsa ett spår i dörrbladets fram o överkant för att lägga in kabeln och sedan koppla en karmöverföring vid gångjärnssidan. Är du händig så kopplar du in en mikrobrytare i låskistan, för oftast finns det plats.
4 svar · 5,6k läst
H
HEDIN: Tackar! Ska prova det. Ska ta med den till jobbet och mäta lite också. // Erik
4 svar · 4,5k läst
T
TMC: Tack för alla tips, skall/har skickat efter prospekt!
8 svar · 8,7k läst
snuttjulle
snuttjulle: Ta och kolla upp de du kan ta in kabel ifrån. Det kan ju vara så att de tänker även i framtiden ha 1.2.3an 4an och 5a analogt och då kanske dessa 10000 kan vara värt det. Även om man funderar på vad de använder för kabel till de priserna. För säkert ska de sedan ha månadskostnad oxå. Kolla själv med ComHem när jag köpte mitt hus och de skulle ha i runda slängar 7000 + alla
8 svar · 2,5k läst
M
Mats: Jag vill ha oskärmat för att undvika ev jordströmmar och det är onödiga pengar för vanlig ethernet.
9 svar · 2,5k läst
snuttjulle
snuttjulle: Risken med att kapa toppen är att du tappar vissa frekvenser och då kanske du inte får in 1,2 o 4an på digboxen sedan och det vore ju kanske trist. :o
3 svar · 2,2k läst
P
Phille: [citat] Hej.Kolla philips..dom har.
9 svar · 5,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.