Hmm, köpte in Bose LS48 nu istället. Är ute efter systemet.

Hemmabiosystemet plus 3 ljudzoner till blev det.

Skulle helst kört B&O (då jag är en gammal B&O fantast och integrationen med bild är lysande med B&O) Dock är deras plasmor för j-vla dåliga i förhållande till priset.

Hej

Har inte läsat alla inlägg nogrant i tråden...
-men, även jag är lite intresserad av detta ämne, ett tips är att kolla priser på Bose i USA, E-bay har grymma priser på helt nya Bose grejjer

Mvh
/A

Japp! Men då får Du använda en adapter samt missar alla uppdateringar till u-music och får modifiera regionskodningen.

Det går även att få tag i Bose via blocket som är importerade och modifierade. Vet inte hur det funkar i praktiken då med deras världsgaranti.

Ett alternativ är att pruta lite i  SE. 25-30% går att få. Nästan samma pris som i USA.

Tillbehör tycks vara samma priser i US och SE. Men Dú kan få samma rabatt även på tillbehören.

Glöm inte att jämföra modellerna.

Köpte själv ett Bose LS 48, Tre st SA3, Två par Bose 191 och ett par Bose 251 samt tre Personal Music fjärrkontroller för 62 TKR. Från butik. Dock saknas jag B&O:s integration med bild/data.

Deo skrev:
Om det bara är ljud så funkar ju Creatives trådlösa som spelar upp all mp3 man har på datorn...
Bra ljud och mp3 är väl 2 skiljda saker :-)

Har inte testat Creatives lösning men däremot gjort ett test avs MP3 och vanliga ljud CD.

Tyvärr klarade inte någon av att höra skillnaden....

Kanske om man gillar symfonier och klassisk musik kan det vara en skillnad men hela den debatten om MP3 kvalitet känns fel.

Det beror naturligtvis på kvalitén på MP3-orna men vid normal bitrate försvinner upplösning i bas och diskantregister samt möjligheterna att separera ljud i djupled.

Alltså inget som normala människor bryr sig om, men är man ljudtok som jag låter det lite trist.

Dock ett lysande alternativ när man är ute och rör på sig.

Lite samma diskussion med "dåliga"inspelningar på LP-skivor, etc.

Låter det inte bra, så stänger man ju av skiten.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.