11 490 läst ·
54 svar
11k läst
54 svar
Musik i hela huset.
Hmm, köpte in Bose LS48 nu istället. Är ute efter systemet.
Hemmabiosystemet plus 3 ljudzoner till blev det.
Skulle helst kört B&O (då jag är en gammal B&O fantast och integrationen med bild är lysande med B&O) Dock är deras plasmor för j-vla dåliga i förhållande till priset.
Hemmabiosystemet plus 3 ljudzoner till blev det.
Skulle helst kört B&O (då jag är en gammal B&O fantast och integrationen med bild är lysande med B&O) Dock är deras plasmor för j-vla dåliga i förhållande till priset.
Japp! Men då får Du använda en adapter samt missar alla uppdateringar till u-music och får modifiera regionskodningen.
Det går även att få tag i Bose via blocket som är importerade och modifierade. Vet inte hur det funkar i praktiken då med deras världsgaranti.
Ett alternativ är att pruta lite i SE. 25-30% går att få. Nästan samma pris som i USA.
Tillbehör tycks vara samma priser i US och SE. Men Dú kan få samma rabatt även på tillbehören.
Glöm inte att jämföra modellerna.
Köpte själv ett Bose LS 48, Tre st SA3, Två par Bose 191 och ett par Bose 251 samt tre Personal Music fjärrkontroller för 62 TKR. Från butik. Dock saknas jag B&O:s integration med bild/data.
Det går även att få tag i Bose via blocket som är importerade och modifierade. Vet inte hur det funkar i praktiken då med deras världsgaranti.
Ett alternativ är att pruta lite i SE. 25-30% går att få. Nästan samma pris som i USA.
Tillbehör tycks vara samma priser i US och SE. Men Dú kan få samma rabatt även på tillbehören.
Glöm inte att jämföra modellerna.
Köpte själv ett Bose LS 48, Tre st SA3, Två par Bose 191 och ett par Bose 251 samt tre Personal Music fjärrkontroller för 62 TKR. Från butik. Dock saknas jag B&O:s integration med bild/data.
Har inte testat Creatives lösning men däremot gjort ett test avs MP3 och vanliga ljud CD.
Tyvärr klarade inte någon av att höra skillnaden....
Kanske om man gillar symfonier och klassisk musik kan det vara en skillnad men hela den debatten om MP3 kvalitet känns fel.
Tyvärr klarade inte någon av att höra skillnaden....
Kanske om man gillar symfonier och klassisk musik kan det vara en skillnad men hela den debatten om MP3 kvalitet känns fel.
Det beror naturligtvis på kvalitén på MP3-orna men vid normal bitrate försvinner upplösning i bas och diskantregister samt möjligheterna att separera ljud i djupled.
Alltså inget som normala människor bryr sig om, men är man ljudtok som jag låter det lite trist.
Dock ett lysande alternativ när man är ute och rör på sig.
Alltså inget som normala människor bryr sig om, men är man ljudtok som jag låter det lite trist.
Dock ett lysande alternativ när man är ute och rör på sig.
TCM skrev:
Jag får uppdatera mig själv - Squeezeboxen är SNYGGARE än Roku Soundbridge! Nya modellen är på gång (1 nov).
http://www.slimdevices.com/pi_specs.html
http://www.slimdevices.com/images/gallery/

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden