Phille skrev:
Mot Routern mäter den väll.
Jo, men är det statusfönstret för anslutningen som det står denna hasighet eller är det i realiteten överföring som går i denna hastighet? Som så många ggr annars överträffar dikten oftast verkligheten ju...
Min hastighet här hemma nu står det 54 Mbit/s men provar jag skicka en fil till annan dator här hemma kommer jag inte ens i närheten av denna hastigheten...

Som jag sa ovan så finns det max 108 i radiodelen så ska du kopiera nått så hamnar du lägre

wertok skrev:
Jo, men är det statusfönstret för anslutningen som det står denna hasighet eller är det i realiteten överföring som går i denna hastighet? Som så många ggr annars överträffar dikten oftast verkligheten ju...
Min hastighet här hemma nu står det 54 Mbit/s men provar jag skicka en fil till annan dator här hemma kommer jag inte ens i närheten av denna hastigheten...
Jo det är i statusfönstret..men det går ohyggligt fort när du skickar data oxå..jag jämför då med kompisen.

Jag kör en brygga mellan två billiga ap's (dlink 54Mbit, 11g). Billiga antenner i varje ända, riktig kabel mellan ap's och antenner. Avståndet är 80meter. Där får vi ut ungefär 500kbyte /sek, cirka 4Mbit, på "riktigt". Föräldrarna får iaf gratis surf och inte går det segt när man surfar heller....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.