3 031 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
hastighet på trådlösa nätverk
Jo, men är det statusfönstret för anslutningen som det står denna hasighet eller är det i realiteten överföring som går i denna hastighet? Som så många ggr annars överträffar dikten oftast verkligheten ju...Phille skrev:
Min hastighet här hemma nu står det 54 Mbit/s men provar jag skicka en fil till annan dator här hemma kommer jag inte ens i närheten av denna hastigheten...
Jo det är i statusfönstret..men det går ohyggligt fort när du skickar data oxå..jag jämför då med kompisen.wertok skrev:Jo, men är det statusfönstret för anslutningen som det står denna hasighet eller är det i realiteten överföring som går i denna hastighet? Som så många ggr annars överträffar dikten oftast verkligheten ju...
Min hastighet här hemma nu står det 54 Mbit/s men provar jag skicka en fil till annan dator här hemma kommer jag inte ens i närheten av denna hastigheten...
Jag kör en brygga mellan två billiga ap's (dlink 54Mbit, 11g). Billiga antenner i varje ända, riktig kabel mellan ap's och antenner. Avståndet är 80meter. Där får vi ut ungefär 500kbyte /sek, cirka 4Mbit, på "riktigt". Föräldrarna får iaf gratis surf och inte går det segt när man surfar heller....
Klicka här för att svara