M
Mats: Bör funka helt ok. Köper du en så återkomm med resultatet.
6 svar · 1,1k läst
H
hasse_f: Okej, jag kanske missuppfattade, men jag fick uppfattningen att han betalade lika mycket som tidigare, men att "alla andra" - dvs de som tecknade ett avtal senare - fick en snabbare uppkoppling för lika mycket pengar.
9 svar · 841 läst
Constructum Domus
Constructum Domus: Lite konstruktiv kritik: Jag har svårt att svara på denna röstning eftersom frågan och svarsalternativen inte riktigt hör ihop. Du behöver omformulera frågan eller lägga till lite i svarsalternativen (t.ex lite ja och nej) Jag förstår dock lite hur du tänker när jag läser ditt inlägg men jag och andra har mycket lättare att rösta om frågan och svaren håller ihop.
1 svar · 3,2k läst
F
TN-Funkis: Har 8mb från TDC i Sth, testad till 6.98mb enligt TPTEST 5, mätning gav 1680m till station, kostar 249:- mån (+20:- till för ev för pappersfaktura om så behövs).
10 svar · 2,9k läst
D
DrEvilboy: Igår hämtade jag ut antennen på posten från satpro... Rackarns vilken kvalitets skillnad det är på de billiga och lite dyrare. Satte upp den igår kväll... behövde inte ens rikta in antennen..... hittade 40 kanaler direkt. har suttit upp halva natten och kollat på TV :D Ni som funderar på att köpa en antenn... köp en dat-75 direkt istället för att hålla på och fibbla med en massa
17 svar · 37,6k läst
·
Y
yxis: Obs att det här med att gräva kabel är inte alls alltid nödvändigt. Riktig flax är det om det är radhus som sitter ihop, då behöver man såklart inte gräva något alls. Om man ska köra fler kanaler än vad som ryms på de "vanliga" tv-kanalerna (2-4,5-12 och med korta kablar 21 och uppåt) så måste man noga se över installationerna i varje hus och se till att alla kablar och
5 svar · 2,6k läst
M
Mats: Bäst är att prata med din värd om du bor i hyres/bostadsrätt iom att du kan störa ut dina grannar om du gör fel. Du måste få rätt dämpningsvärden för din installation. Du ska en dämpnoing på genomgångsuttagen och ett annat värde på slututtaget
1 svar · 6,0k läst
J
janbo: [citat] Nu har jag förresten testkört med Direktroniks modularadaptrar och det fungerar bra. Rekommenderas för den som söker en billig lösning för uppkoppling mot centralenheten.
100 svar · 11,7k läst
·
M
Mats: 1: Cat5E kabel klarar ALLTID att köra gigabit. Annars är det ingen 5E. Sen kan det ju finnas externa störkällor men det är inte kabelns fel 2. Det är lugnt med 5E på kattvind. Du nämde nåt om stege för kabeln. En synnerligen enkel variant där kallas visst formvirke på brädgården. ihop med eltejp funkar det utmärkt för den här typen av jobb. Själv skulle jag nog sätta rör på
6 svar · 2,5k läst
P
petersson79: Shit va nice! Hade inte tackat nej till det alltså, men chefen hade aldrig gått med på det...
3 svar · 2,2k läst
M
Mats: 2. så länge du tar en kabel med samma eller grövre area än den som kommer ur taket så bör det vara ok
1 svar · 5,5k läst
J
Joey_Tempest: Jag har också Bredbansbolaget och är helnöjd efter tre veckor med dom men nu har TDC ett enormt billigt erbjudande som slår alla andra 28mBit för 149:-!!!! Men frågan är hur deras kvalité är om det är värt att byta eller inte..... eller om dom är bättre än Tyfon eller inte, vet ej tyvärr :-?
1 svar · 3,0k läst
M
MatCan: Köp senaste Datormagazin. Där testar dom säkerhetspaket.. Kommer inte ihåg vilket som vann dock och nu har jag gett bort min tidning
8 svar · 2,2k läst
S
skogstomten: Körde själv med 32 m VP slandg och sen borrade jag helt enkelt in den på lämpligt ställe i en vanlig dosa. Den fixerades naturligtvis strax utanför dosan och fick sticka in ungefär 3 mm. Det är ju inte starkström som ska gå där så då ar det ju bara att experimentera hej-vilt!
4 svar · 3,2k läst
·
D
Don_Tom: [citat] För det är väl inte så att Du använder IP-telefoni? Med ett ADSL-modem från bredbandsbolaget el. liknande?
9 svar · 2,8k läst
Scout
Scout: Vill bara tala om att en cardsplitter funkar bra för mig. Nu har jag åtminstone fått en rudimentär inspelning och kan använda mina prylar. Natruligtvis är en boxer med HD bättre och flexiblare men det här blev ok för en billigare penning.
19 svar · 4,1k läst
Byggjanne
Byggjanne: Jag har själv gått i liknande tankar i ett tidigare 80-talshus där det fanns gott om vp-rör. Men i detta 20-talshus tänker jag hålla mig låångt ifrån alla kablar (så långt det går). Satte upp wlan och decttelefoni. Fullständigt lysande! Kör trådlöst ner till pannrummet där jag kör en stationär dator med en logg för bergvärme, en laptop med inbyggt wlan mm. Det enda dilemmat
32 svar · 5,2k läst
S
Sunetta: Någon som känner till hur företaget är med nybygge? Funderar på att flytta abonemanget från TELE2 till dem, om de kan ge en bra deal på nkoppling. SV skåne-någon som skaffat fast telefonabonnemang nyligen? Om inte-någon som vet andra bolag som kan vara värda att satsa på....service känns viktigt. :(
0 svar · 1,6k läst
L
lano: Hejsan! Är det någon som kan rekommendera en temperaturgivare samt en vindgivare som vid ett inställbart värde kan ge en potentialfri slutning? Har letat utan någon större framgång (de vindgivare jag hittat kostar en mindre förmögenhet). Alternativet till ovanstående är väl den analoga ingångsmodulen som har utgått. Är det någon som har info om denna (produktnummer samt gärna
0 svar · 2,8k läst
M
TN-Funkis: Om möjligt, kolla om Renova:s plastfront passar över ditt gamla Kathreinen-chassie. S13 som du skrev är en specifik frekvenskanal, inget mer. Som elmont skrev så bör du leta efter ett uttag som har 2 db i GENOMGÅNGSDÄMPNING och ha minst 14, 5 db:s dämpning ut till dig. Det du kopierade verkar vara likvärdigt ditt gamla uttag. Om du har Com-Hem eller annan leverantör med seriekopplat
3 svar · 4,2k läst
R
TN-Funkis: [citat] 3000:-pix för en klockradio..! :o Clas i sjön kör en "ripp off" för runt 200:-, det är nog flera här som behöver en "brutal-väckare...... ::)
18 svar · 3,2k läst
·
I
IoI: [citat] Ja, det var invändig urladdning jag menade i mitt förra inlägg. Urladdning genom luften via de externa polerna tror jag vi kan bortse ifrån, även i en finsk bastu... (Undantag: Batterier med riktigt hög polspänning skulle kunna orsaka elektriskt genomslag i luften. Men då talar vi om ca 3 MV/m, d.v.s. ett 30 000-voltsbatteri om det är 1 cm mellan polerna!!  :-? :o)
7 svar · 6,0k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Så mycket din plånbok klarar. :) 5MB/s x 3 x antal sekunder film du vill spara på disk är en lämplig storlek på hårddisken. Minne är egentligen inte så noga men 512 MB i maskinen är lämpligt för att videoredigeringen skall snurra "luftigt". Ju mer övergångar som behöver beräknas desto mer minne åt gången.
10 svar · 694 läst
vespaman
vespaman: Själv har jag blivit utestängd (DI604, betalande (custom DNS)), och det var ganska många diskussioner på deras supportforum, och faq:ar m.m. om DLinks oförmåga att hålla sig enligt specifikationen. (uppdaterar aldeles för ofta) Kanske finns det dlinkar där dom fixat detta, men ska man köpa en router så kan det ju vara ide att ta en av de godkända. Eller, vilket jag personligen tycker
23 svar · 8,7k läst
A
aiskylos: Signalen studsar på molnen?
15 svar · 5,0k läst
C
Carl: Om du har en A3 ritning och ska skriva ut den skalenligt i A4 så får du inte med hela ritningen. Bara en del (A4) av pappret. I utskriftsinställningar när du ska skriva ut så väljer du ingen skalning. Menar du tvärt om så att du vill skriva ut A3 ritning i A4 så väljer du bara i samma pull-down-meny, anpassa till papper.
2 svar · 8,4k läst
M
Mats: Inte mycket mer att säga än att grunt har rätt. Ju dyrare och tjockare kabel ju bättre i princip. det tyder på bättre ledare och skärmning. Har du en hyggligt modern dator och skärm så titta om du inte kan koppla via dvi istället. Denna signal är digital och betydligt tåligare mot lite längre kablar
6 svar · 2,7k läst
F
forester03: Hej! Jag har köpt Rosenholm "Trädgårdsdesigner" och lekt lite med. Verkar vara helt ok. Kolla in hemsidan www.rosenholm.se MVH Jocke
2 svar · 704 läst
K
Kermit_123: Har uttag från cetgroup. Funkar kanon. Minns inte vad de kostade, men det var inga stora pengar.
5 svar · 1,7k läst
E
el_richard: 22:02 torsdag
0 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.