M
Macce: Om det är dimensionen som är problemet så finns det klenare varianter. T.ex. http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=se&dok=182523.htm Den klenaste där är 3.7 mm över manteln. /m
4 svar · 3,1k läst
M
mrshark: Det runda uttaget är en SVHS utgång. Köp en SVHS kabel och koppla den mellan datorn och tvapparaten.
9 svar · 2,6k läst
F
fredl: http://tinyurl.com/kvnhx 495:- på Clas Ohlsson
5 svar · 4,0k läst
M
Mats: Sant det var det jag menade, man behöver lite bättre diseq switchar också
10 svar · 2,1k läst
M
Mats: De har master som sänder i sverige i alla fall. Sen om det är långt borta för den stackars kundtjänsten......
19 svar · 2,2k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Jag har faktiskt användning för mitt Gigabit-nätverk. Det är baserat på Cat5e och Linksys bättre konsumentswitchar. När den automatiska backupen på arbetsstationerna körs till servern (PowerMac G4/10.4 Server) ligger jag på runt 40-45MB/s. Ett 100MBit-nätverk toppar på 9-9.5MB/s. Det innebär alltså att arbetet blir klart på en fjärdedel av tiden, vilket inte är att förakta.
33 svar · 1,6k läst
lastkaj
lastkaj: Normala trådburna larm brukar vara stjärnnät. Det vill säga att alla går till en huvudcentral, vilken ofta är placerad vid elcentralen eller i närheten av telefonjack. Jag har fördragit för larm och använt vanliga flexrör. Tänk på att dra dubbla rör till entrén då du både ar en sensor och en avstängnings/påsättnings apparatur där. Annars är det ett rör till varje sensor.
1 svar · 2,2k läst
Scout
Scout: Pioneers TV är vacker att se på och har en separat mottagardel som har inbyggd Boxer funktionalitet... tyvärr visade det sig att man var tvungen att ha TV'n på för att spela in den kanal som visas... dvs den har ingen "pass through" av tv-signalen till inspelningsfaciliteter! Jag löste det genom att köpa en Card Splitter som skickar ut den algoritm som finns på Boxerkortet till tre
44 svar · 7,6k läst
M
Mats: Nackdelen är att lexcom och motsvarande är millt sagt dyrt. Det som är lätt och enkelt är att köra både data och tele över datakablen och via rj45 uttag. Om detta har jag skrivit en hel del här i teknikforumet. [bild] Naturligtvis lever jag som jag lär. Övre panelen matar bla in tele i huset och på den undre kommer uttagen från respektive rum. De gröna kablarna används här för
2 svar · 2,3k läst
FemTummar
FemTummar: Eftersom du inte nämnt vilket operativsystem du använder, förutsätter jag att du kör nån version av Windows. Då bör du, om du nu önskar å kopiera filer för att testa prestandan, använda FTP istället för vanliga filkopieringsprogram, då slipper du en del av de buffringsproblem som Windows dras med.
8 svar · 2,0k läst
TCM
TCM: Eftersom vespaman öppnade "sonos-dörren" igen ;D , så måste väl jag säga: Ett annat alternativ är Squeezeboxen [ http://www.slimdevices.com/pi_squeezebox.html ] [citat] Går självklart också med aktiva högtalare på respektive spelplats.
6 svar · 3,8k läst
M
Mats: Spontant skulle jag säga många. 40 + åtminstånne. Det blir allt grävande som kostar och sen måste ni ha någon matning av bandbredd någonstans ifrån.
3 svar · 1,0k läst
buffster
buffster: Kika i forumet på minhembio.com, speciellt underforumet för HTPC: http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=ad711b9cdd82bc17a6f007498ebac2a9&showforum=15
1 svar · 2,0k läst
T
Tag_H: [citat] Klockrent en sån vill jag Ha. Som det ser ut idag här hemma, så har vi 5st tv apparater i 5 olika rum. Dessa är ihoppkopplade via mitt egna analoga nät via vardagsrummet där alla burkkar står. 1an 2an och 4an finns givetvis alltid i nätet samt de kanaler som boxarna står på samt Video och DVD. Det blir iaf några valmöjligheter. när de släcker analoga systemet försvinner
19 svar · 2,6k läst
M
Mats: Bör funka helt ok. Köper du en så återkomm med resultatet.
6 svar · 1,1k läst
H
hasse_f: Okej, jag kanske missuppfattade, men jag fick uppfattningen att han betalade lika mycket som tidigare, men att "alla andra" - dvs de som tecknade ett avtal senare - fick en snabbare uppkoppling för lika mycket pengar.
9 svar · 846 läst
Constructum Domus
Constructum Domus: Lite konstruktiv kritik: Jag har svårt att svara på denna röstning eftersom frågan och svarsalternativen inte riktigt hör ihop. Du behöver omformulera frågan eller lägga till lite i svarsalternativen (t.ex lite ja och nej) Jag förstår dock lite hur du tänker när jag läser ditt inlägg men jag och andra har mycket lättare att rösta om frågan och svaren håller ihop.
1 svar · 3,2k läst
F
TN-Funkis: Har 8mb från TDC i Sth, testad till 6.98mb enligt TPTEST 5, mätning gav 1680m till station, kostar 249:- mån (+20:- till för ev för pappersfaktura om så behövs).
10 svar · 2,9k läst
D
DrEvilboy: Igår hämtade jag ut antennen på posten från satpro... Rackarns vilken kvalitets skillnad det är på de billiga och lite dyrare. Satte upp den igår kväll... behövde inte ens rikta in antennen..... hittade 40 kanaler direkt. har suttit upp halva natten och kollat på TV :D Ni som funderar på att köpa en antenn... köp en dat-75 direkt istället för att hålla på och fibbla med en massa
17 svar · 37,6k läst
·
Y
yxis: Obs att det här med att gräva kabel är inte alls alltid nödvändigt. Riktig flax är det om det är radhus som sitter ihop, då behöver man såklart inte gräva något alls. Om man ska köra fler kanaler än vad som ryms på de "vanliga" tv-kanalerna (2-4,5-12 och med korta kablar 21 och uppåt) så måste man noga se över installationerna i varje hus och se till att alla kablar och
5 svar · 2,6k läst
M
Mats: Bäst är att prata med din värd om du bor i hyres/bostadsrätt iom att du kan störa ut dina grannar om du gör fel. Du måste få rätt dämpningsvärden för din installation. Du ska en dämpnoing på genomgångsuttagen och ett annat värde på slututtaget
1 svar · 6,0k läst
J
janbo: [citat] Nu har jag förresten testkört med Direktroniks modularadaptrar och det fungerar bra. Rekommenderas för den som söker en billig lösning för uppkoppling mot centralenheten.
100 svar · 11,7k läst
·
M
Mats: 1: Cat5E kabel klarar ALLTID att köra gigabit. Annars är det ingen 5E. Sen kan det ju finnas externa störkällor men det är inte kabelns fel 2. Det är lugnt med 5E på kattvind. Du nämde nåt om stege för kabeln. En synnerligen enkel variant där kallas visst formvirke på brädgården. ihop med eltejp funkar det utmärkt för den här typen av jobb. Själv skulle jag nog sätta rör på
6 svar · 2,5k läst
P
petersson79: Shit va nice! Hade inte tackat nej till det alltså, men chefen hade aldrig gått med på det...
3 svar · 2,2k läst
M
Mats: 2. så länge du tar en kabel med samma eller grövre area än den som kommer ur taket så bör det vara ok
1 svar · 5,5k läst
J
Joey_Tempest: Jag har också Bredbansbolaget och är helnöjd efter tre veckor med dom men nu har TDC ett enormt billigt erbjudande som slår alla andra 28mBit för 149:-!!!! Men frågan är hur deras kvalité är om det är värt att byta eller inte..... eller om dom är bättre än Tyfon eller inte, vet ej tyvärr :-?
1 svar · 3,1k läst
M
MatCan: Köp senaste Datormagazin. Där testar dom säkerhetspaket.. Kommer inte ihåg vilket som vann dock och nu har jag gett bort min tidning
8 svar · 2,2k läst
S
skogstomten: Körde själv med 32 m VP slandg och sen borrade jag helt enkelt in den på lämpligt ställe i en vanlig dosa. Den fixerades naturligtvis strax utanför dosan och fick sticka in ungefär 3 mm. Det är ju inte starkström som ska gå där så då ar det ju bara att experimentera hej-vilt!
4 svar · 3,2k läst
·
D
Don_Tom: [citat] För det är väl inte så att Du använder IP-telefoni? Med ett ADSL-modem från bredbandsbolaget el. liknande?
9 svar · 2,8k läst
Scout
Scout: Vill bara tala om att en cardsplitter funkar bra för mig. Nu har jag åtminstone fått en rudimentär inspelning och kan använda mina prylar. Natruligtvis är en boxer med HD bättre och flexiblare men det här blev ok för en billigare penning.
19 svar · 4,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.