M
Mats: Håller med kalkylpriset brukar ligga på ca 1000 kr uttaget
2 svar · 2,0k läst
D
Drogen: Hittade denna som verkar uppfylla mina behov men fler tips är välkomna. http://www.hifiklubben.com/SE/Produkter/Hoegtalare/Aktiv_Subbas/PODSPEAKERS_MicroSub_2_1_Subbas_Vit.htm# Det verkar vara för datorbehov det finns en del om man söker på 2.1 högtalare. Nåja, PODen skulle passa fint designmässigt hos mig också... :)
1 svar · 3,4k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Även kallad hexadecimal (HEX). Klockrent, men bökigt att komma ihåg.
5 svar · 1,3k läst
M
Mats: De finns hos respektive tillverkare av godkända system som tex ecs men eftersom de enbart säljer till åf så misstänker jag att det är partner only information
23 svar · 2,5k läst
Mattias_Olsson
Mattias_Olsson: http://www.netgear.com/Products/Entertainment/DigitalMusicPlayers.aspx Edit: Hittade en nyare http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010095648
4 svar · 2,2k läst
D
Drogen: Tack för tipsen. Jag hade hoppats på att Boxer skulle subventionera en extra box även på t.ex. tvillingkort men icke. Och eftersom jag då måste betala för ytterligare en box kan jag ju lika gärna köpa en FireDTV med en massa andra fördelar på köpet.
17 svar · 3,3k läst
·
ClasseClas
ClasseClas: Jag kör med en fiskvåg [bild] Taravikten står instämplad på tuben så det är lätt att räkna ut hur mkt gasol det är kvar.
7 svar · 9,0k läst
Faidros
Faidros: [citat] Hittade ett test av Archicad: Archicad 8 är ett cad-program speciellt utvecklat för arkitekter. För blyga 50-lök får man ett utmärkt program som gör allt från att automatisera stora delar av arbetet till att räkna ut plocklista och materialåtgång för projektet. http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=3307
9 svar · 11,8k läst
Z
zombie: Där jag har varit med och installerat har man valt att fälla in en bilstereo plus högtalare för marint bruk. Dessa finns att köpa hos de flesta teknikkedjor.
1 svar · 5,6k läst
tussee
tussee: Köp en tempratur reglerad chassifläkt och koppla den direkt på moderkortet. http://www.kjell.com/default.aspx har en del billiga.
4 svar · 1,9k läst
M
Mats: Spontant så kändes det som om skillnaden var större, Den nya är jämngrov med en vanlig rj45. Den gamla fick man "vålda" ner i en kroneplint
10 svar · 5,5k läst
M
mrbond_2002: Tja, det räcker ju med ett abbonemangs-kort o 8 st Dreambox 500 a' 240 € (dessa kan dela på kortet via nätverk) dock inte helt lagligt... 8-)
9 svar · 3,1k läst
TCM
TCM: Har skrivit om Squeezeboxen i andra trådar tidigare (mycket nöjd!) - nu kommer dom med en rejält uppgraderad "audiophile" produkt - Transporter. http://www.slimdevices.com/ http://www.slimdevices.com/pi_transporter.html [bild] [bild] $1,999, men man blir bra sugen... .
20 svar · 7,9k läst
·
snickarboden
snickarboden: Ja, insekter kan orsaka att en IR-detektor löser om de är tillräckligt nära, som sagts så känner en IR-detektor av skillnader av temperaturförändringar mellan sina "zoner" och om något då bryter detta så känns det av. Vill man gardera sig så byt detektor, fortsätter problemet så kolla lite på annat med t ex ev värmepump, vinddrag, solljus etc. Har man problem trots detta så
31 svar · 10,8k läst
A
Alko: Håller med om det viktigaste som sagts ovan - det beror på hur mkt du ska använda grejorna, och hur behovet av precision etc ser ut i de jobb du gör. Köpte en tigersåg för 150 kr på Jula, den använder jag för att riva gamla verandan + typ ett småjobb till per år därefter. Borrmaskinen och skruvdragaren däremot, använder jag jämt och då måste det vara kvalitet o hållbarhet! /A
9 svar · 4,5k läst
E
erikssonjorgen: Beror på mattans höjd. Men den kör t ex över vanliga gamla trösklar. Ja, den låter mycket. Man är inte i samma rum som den om man inte måste. Ungefär som en vanlig dammsugare. Om den trasslar in sig så stannar den och meddelar detta genom en signal. /Jörgen
17 svar · 1,4k läst
GoForIt
GoForIt: Då har jag äntligen fått tummen ur, och mailat Boxer. Fick följande svar: Nej det stämmer inte, våra programkort kommer fortsätta fungera i alla mottagare som är godkända av Boxer. Och snabbt svar var det också. Under 10 minuter!! Där finns det en del som har att lära av..  8-)
15 svar · 2,2k läst
T
Tomtebo: [citat] Intressant. Läst på lite och ser att T38 har redundans (överskottsinformation). Men för att det skall fungera krävs stöd både i telefonidosan och hos operatören, så det vete håken om det alls går att använda i nuläget. [citat] Utan T38: varken "funkar" eller "funkar inte" utan istället "funkar oftast". Bättre bandbredd ger bättre resultat. Generellt fungerar det bättre om
15 svar · 1,5k läst
ByggaNytt
ByggaNytt: * 2-plans sutteräng, 125 m2 byggyta/plan. * Om du tänker på "multimedia-uttagen 4" så är det för Extra, TV, Tele, LAN. * Har byggt hela huset själv (utom VVS, inre målning) ;)
8 svar · 4,0k läst
J
jonasb76: Vad skall man ha i södra Stockholm då?
11 svar · 10,9k läst
T
taunus2000s: Klart att du ska ha ett skalllarm om du är beredd att det kostar mer än rörelsedetektorer det finns bra allternativ till securitas direct prata med en lokal larminstallatör så fixar dom så ditt larm går till ett vaktbolag för upp till halva månadskosktnaden mot directen mm falsklarm kommer mest från rörelsedetektorer och inte från magnetkontakter ( under förustättningen att dom är
6 svar · 3,1k läst
T
taunus2000s: Är ett bra larm är en storsäljare i autralien där centralen kommer ifrån frånbörjan den kom till Sverige under 2001. så många trådlösa magneter så drar priset iväg men priset låter högt var i landet är detta?
3 svar · 2,1k läst
E
el_richard: Menar du leca block av typen med kulor 3 - 6 mm tjocka. Långa APK klammer och spik plugg. Fungerar bäst, eller el-kanal.
1 svar · 3,8k läst
K
Kermit_123: Hej Har en Lacie Mini Ethernet som inte går att starta. Innan jag börjar mixtra själv tänkte jag kolla om någon har koll på vad för disk som sitter i en sådan? Är det samma som i en Lacie extern "Porsche FA" ?
0 svar · 2,3k läst
M
mattias74lkpg: Tack för svaren Hoppas nån mera har nåt att säga i ämnet!
5 svar · 4,2k läst
D
dasjo: Står själv inför att skaffa larm. Har försökt jämföra de olika firmorna och Sector blir rätt så billiga i grundinstallationen, men vill man skalskydda och lägga på några fler rörelsedetektorer så springer det snabbt i väg till 400-500 kr i månaden + >8000 kr i installation. Om man vill att tjuven ska springa så ska man väl ha en siren på utsidan? Var med om detta för några
22 svar · 10,3k läst
E
el_richard: Hittade tillslut, www.hitech.se kompakt datorer..
3 svar · 3,8k läst
H
HenkeF: Koppla en scart-kabel mellan dvd->>TV:n, koppla sedan en scart mellan boxen och tv och en mellan boxen och video:n. Du kan även koppla en scart mellan video:n och tv om det är så att din video har 2 scart och tv:n har 3 scartuttag. Glöm ej att även ansluta antennsladdarna mellan resp apparat oxå
3 svar · 1,6k läst
M
Mats: Silikon är bättre men blandar du rätt så klibbar inte såpalösning fast. Har dragit datakabel i tio år i såpade rör och jo jag har bytt en "viss" mängd gamla ibm typ1 mot cat5/5e och killarna som drog typ1 såpade alltid.
9 svar · 4,5k läst
M
Mats: skippa den dyra drycken och ta en dubbel valium istället ;)
15 svar · 4,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.