651 läst ·
6 svar
651 läst
6 svar
Måste man anlita Telia?
HEJ
Kanske dum fråga men jag måste bara fråga. :
Måste man anlita Telia när man ska ha telefon o internet till huset?.... är lite rädd att dom kommer att kosta en hel del, man har ju läst skräck exempel. :-/ :-/
Vem kan jag annars ta kontakt med?
Tack på förhand!!
Kanske dum fråga men jag måste bara fråga. :
Måste man anlita Telia när man ska ha telefon o internet till huset?.... är lite rädd att dom kommer att kosta en hel del, man har ju läst skräck exempel. :-/ :-/
Vem kan jag annars ta kontakt med?
Tack på förhand!!
Problematiken är många gånger att det endast är Telia som erbjuder dig en lösning. De andra bolagen vill inte ens offerera. Nu har Telia bestämt att ta betalt för deras faktiska kostnad mot tidigare ett fast pris på 500 kr. Det är detta som upprör många människor. Personligen tycker jag att det är fullt naturligt för ett bolag att göra så.
Fast vi har ju läst exempel på hur Telia har behandlat sina kunder på ett dåligt sätt, och det är bara dålig service och finns inget försvar för.
Jag tycker att du ska ringa runt till lite operatörer o fråga.
Fast vi har ju läst exempel på hur Telia har behandlat sina kunder på ett dåligt sätt, och det är bara dålig service och finns inget försvar för.
Jag tycker att du ska ringa runt till lite operatörer o fråga.
Och glöm inte heller att teknikutvecklingen inom detta område är extrem. Kostnaden för mobiltelefon närmar sig ju kostnaden för fast telefon, och inom bara några år kommer du kunna köra trådlös datakommunikation över det mobila 3G-nätet med bra hastigheter.
Vi har fiber in i huset, och kör bredband samt telefoni via den. Vi betalade strax under 4000 kr, inklusive själva fiberboxen.
Fick offert från Telia idag. Vi har telekabel som sticker fram vid tomtgränsen, men Telia ska ändå ha 7000 kr (inkl. moms) för att ansluta oss till telenätet. Lite väl magstarkt tycker vi, och inte lönt eftersom vi kör på fibern.
Ringde Telia och frågade om det höga priset, och fick som besked att det är deras minimipris. Min tolkning är alltså att det inte går att ansluta sig billigare än så.
Fick offert från Telia idag. Vi har telekabel som sticker fram vid tomtgränsen, men Telia ska ändå ha 7000 kr (inkl. moms) för att ansluta oss till telenätet. Lite väl magstarkt tycker vi, och inte lönt eftersom vi kör på fibern.
Ringde Telia och frågade om det höga priset, och fick som besked att det är deras minimipris. Min tolkning är alltså att det inte går att ansluta sig billigare än så.
Lånar tråden lite om det går bra?void skrev:Vi har fiber in i huset, och kör bredband samt telefoni via den. Vi betalade strax under 4000 kr, inklusive själva fiberboxen.
Har själv beslutat oss för den fiber lösningen. men vi kommer även att ha tv via fiber.. Hur tycker du att det funkar, det är som sagt nått helt nytt för oss??
Klicka här för att svara