Det är lite märkes och modellberoende. att köra flera strömar brukar kunna gå men att göra det på 24 port samtidigt, där kan det bli lite intressantare, en hel del billigare switchar klarar inte det pga för klen cpu. Vi testade en del på jobbet för att köra videokonferensströmmarna över multicast på detta vis.
Och det har trasslat till det...Constructum Domus skrev:
Nån annan (IBM eller NASAchefen) menade att det överhuvudtaget aldrig skulle finnas nån anledning att ha en dator i hemmet.
IBM
En av deras klassiska uttalanden.
Det finns en marknad för max 3-5 datorer i världen, också IBM
En personlig dator, varför det?, också IBM
Färgskärm, det behövs inte, återigen IBM
640K var Bill Gates och Microsoft. Samma företg som skröt om de nya revolutionerande möjligheterna i Windows95, Förmågor OS/2 hadde haft i flera år då..... Men allt går med mördande reklam
En av deras klassiska uttalanden.
Det finns en marknad för max 3-5 datorer i världen, också IBM
En personlig dator, varför det?, också IBM
Färgskärm, det behövs inte, återigen IBM
640K var Bill Gates och Microsoft. Samma företg som skröt om de nya revolutionerande möjligheterna i Windows95, Förmågor OS/2 hadde haft i flera år då..... Men allt går med mördande reklam
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 227 inlägg
Jag har faktiskt användning för mitt Gigabit-nätverk. Det är baserat på Cat5e och Linksys bättre konsumentswitchar. När den automatiska backupen på arbetsstationerna körs till servern (PowerMac G4/10.4 Server) ligger jag på runt 40-45MB/s. Ett 100MBit-nätverk toppar på 9-9.5MB/s. Det innebär alltså att arbetet blir klart på en fjärdedel av tiden, vilket inte är att förakta.
-----------------------------------------------------------
Mer klassiska citat
Steve Jobs till Bill Gates: - We are better than you!
Bill Gates till Steve Jobs: - It doesn't matter!
-----------------------------------------------------------
Mer klassiska citat
Steve Jobs till Bill Gates: - We are better than you!
Bill Gates till Steve Jobs: - It doesn't matter!
Klicka här för att svara