T
Tomtebo: [citat] Intressant. Läst på lite och ser att T38 har redundans (överskottsinformation). Men för att det skall fungera krävs stöd både i telefonidosan och hos operatören, så det vete håken om det alls går att använda i nuläget. [citat] Utan T38: varken "funkar" eller "funkar inte" utan istället "funkar oftast". Bättre bandbredd ger bättre resultat. Generellt fungerar det bättre om
15 svar · 1,5k läst
ByggaNytt
ByggaNytt: * 2-plans sutteräng, 125 m2 byggyta/plan. * Om du tänker på "multimedia-uttagen 4" så är det för Extra, TV, Tele, LAN. * Har byggt hela huset själv (utom VVS, inre målning) ;)
8 svar · 4,0k läst
J
jonasb76: Vad skall man ha i södra Stockholm då?
11 svar · 10,9k läst
T
taunus2000s: Klart att du ska ha ett skalllarm om du är beredd att det kostar mer än rörelsedetektorer det finns bra allternativ till securitas direct prata med en lokal larminstallatör så fixar dom så ditt larm går till ett vaktbolag för upp till halva månadskosktnaden mot directen mm falsklarm kommer mest från rörelsedetektorer och inte från magnetkontakter ( under förustättningen att dom är
6 svar · 3,1k läst
T
taunus2000s: Är ett bra larm är en storsäljare i autralien där centralen kommer ifrån frånbörjan den kom till Sverige under 2001. så många trådlösa magneter så drar priset iväg men priset låter högt var i landet är detta?
3 svar · 2,1k läst
E
el_richard: Menar du leca block av typen med kulor 3 - 6 mm tjocka. Långa APK klammer och spik plugg. Fungerar bäst, eller el-kanal.
1 svar · 3,8k läst
K
Kermit_123: Hej Har en Lacie Mini Ethernet som inte går att starta. Innan jag börjar mixtra själv tänkte jag kolla om någon har koll på vad för disk som sitter i en sådan? Är det samma som i en Lacie extern "Porsche FA" ?
0 svar · 2,3k läst
M
mattias74lkpg: Tack för svaren Hoppas nån mera har nåt att säga i ämnet!
5 svar · 4,2k läst
D
dasjo: Står själv inför att skaffa larm. Har försökt jämföra de olika firmorna och Sector blir rätt så billiga i grundinstallationen, men vill man skalskydda och lägga på några fler rörelsedetektorer så springer det snabbt i väg till 400-500 kr i månaden + >8000 kr i installation. Om man vill att tjuven ska springa så ska man väl ha en siren på utsidan? Var med om detta för några
22 svar · 10,3k läst
E
el_richard: Hittade tillslut, www.hitech.se kompakt datorer..
3 svar · 3,8k läst
H
HenkeF: Koppla en scart-kabel mellan dvd->>TV:n, koppla sedan en scart mellan boxen och tv och en mellan boxen och video:n. Du kan även koppla en scart mellan video:n och tv om det är så att din video har 2 scart och tv:n har 3 scartuttag. Glöm ej att även ansluta antennsladdarna mellan resp apparat oxå
3 svar · 1,6k läst
M
Mats: Silikon är bättre men blandar du rätt så klibbar inte såpalösning fast. Har dragit datakabel i tio år i såpade rör och jo jag har bytt en "viss" mängd gamla ibm typ1 mot cat5/5e och killarna som drog typ1 såpade alltid.
9 svar · 4,5k läst
M
Mats: skippa den dyra drycken och ta en dubbel valium istället ;)
15 svar · 4,6k läst
E
el_richard: röst modemet som finns som tillbehör till IHC, är det någon som har använt det? Fungerar det bra, hur många olika meddelande kan man ha sparat?
2 svar · 2,7k läst
R
RobertL: Hej. Jag är Chefredaktör för en kommande tekniktidning där vi bland annat kommer att åka hem till människor med smarta, snygga, kul, annorlunda, lyxiga eller knasiga tekniska lösningar hemma. Det kan vara allt från att styra bilen med mobilen, till att ha gjort en ovanligt tjusig underhållningscentral i badrummet. Är du intresserad av ett besök av våra reportrar och fotografer?
0 svar · 2,4k läst
Faidros
Faidros: DN hade ett test av sådana där babyvakter häromdagen: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=303&a=560777
10 svar · 4,3k läst
J
JonasHolm: Lättbetong är så mjukt att det inte är några problem att bearbeta det. Jag kan som exempel nämna att jag häromdagen skulle borra ett 20 cm djupt 10mm hål i lättbetong, och då använde jag min gamla (helt värdelösa) B&D skruvdragare utan slag som spinner på i hela 450 rpm (när den var ny i alla fall). Den skar som i smör... /Jonas
7 svar · 3,1k läst
H
Hobbyfixarn: Fler exempel på trådlösa högtalare... http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313807&view=detailed http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages/200605/02/20060502133720_MKF704/20060502133720_MKF704.dbp.asp http://www.speakerworks.net/wireless.html
4 svar · 3,1k läst
K
kirtap_nosslin: Som jag skrev så köpte jag prylar för 8 kannaler tre väggsändare och dataprogramm och det kostade ca 26000:- Jag tror det blir lite billigare om man köper lösa dimmrar till systemet istället för modulerna för fast instalation. Jag köpte det på kontrast ljusdesign i Jönköping. Ha det Patrik
3 svar · 917 läst
M
MG68: Dagens 3G går inte att jämföra med HSDPA, allmänt kallad "turbo-3G". Med HSDPA får man helt andra hastigheter och mycket mindre fördröjningar (jag har testat båda....) Framöver kommer man att kunna klara 6Mbit upp och 14Mbit ned (dagens pc kort stödjer max 3.6Mbit) och runt hörnet lurar ännu högre hastigheter, se: http://www.ericsson.com/ericsson/press/releases/20060405-1043625.shtml
7 svar · 2,1k läst
M
Mats: rj11 är gjord för att passa i rj11,rj12 och rj45 uttag. Låsstiftet ser till att kontakten hamnar rätt. Visst vill man så kan man kontaktera om men det fungerar utmärkt utan
6 svar · 3,8k läst
E
eskil23: Det var ju lite billigare ja...
20 svar · 4,2k läst
D
DeBe: Jag har aldrig ägt en egen garageöppnare utan min erfarenhet består i att ha hjälpt några husägare att felsöka varför deras portar alltid var öppna när dom kom hem från jobbet. Det var nämnligen så att sändaren och mottagaren använde samma frekvens som flygradion använder. D.v.s att när SAS flög över samhället och pratade med kontrolltornet så öppnades portarna. Så min
3 svar · 14,7k läst
M
Mats: Och bara för att vara övertydlig efter stewed:s utmärkta inlägg så ger den digitala signalen ännu bättre bild iom att signalen då inte försämras genom normala kabellängder
5 svar · 2,1k läst
Mattias L.
Mattias L.: Köp gärna 3com eller Linksys, undvik D-link är mitt förslag. T.ex. nån av dessa: 3Com OfficeConnect Wireless 11a/g Access Point eller Linksys WRT54G Wireless Access Point Router w/ 4-Port Switch 802.11g
33 svar · 4,4k läst
M
Mats: Telia står allt fra mtii första jack eller kopplingsplint beroende på utförande. Själv har jag 19" rackpanel som de avlämnar i Teliapuckar är fula klumpiga och alltid i vägen bakom möbler, Jämför dessa med en lite tunn smidig rj11 kontakt. Då kabeln bakom ändå är samma så brinner den av lika lätt oavsett kontakt vid åska
7 svar · 2,1k läst
·
A
AndersG: Och det fungerade prickfritt under en 3-veckors segling! Puh :)
10 svar · 5,5k läst
·
D
Drogen: Tackar för länkarna! Jag har forfarande möjlighet att välja om jag ska ha mediadatorn i anslutning till köks-TV:n och "sända" till TV-rummet, eller tvärt om. Just nu lutar det åt att ha mediadatorn nära köks-TV:n och en D-link DSM-320RD extender (http://www.dlink.com/products/?pid=387)med inbyggd DVD i TV-rummet. Men det hinner säkert ändra sig... Jag återkommer 8-)
2 svar · 1,0k läst
M
Mats: Saknar det i det här huset men i det gamla satt det det en ordentlig trefasbrytare för tvättmaskinen. Ska fixas vid tillfälle
4 svar · 3,0k läst
T
tiggre: har personligen köpt sån slang man har till inkommande vatten och dragit fiber till grannen bredvid (delar server och bredband om mitt eller hans går ner) (körde med siliconspray för att smörja då vi drog in fibern, hittade inte flaskan med det gula drag gegget)
6 svar · 8,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.