J
Jimmy_Ingvarsson: Larmen i myresjöhus installeras av Svenska Säkerhetsgruppen AB SSG www.sakerhetsgruppen.se
10 svar · 5,3k läst
F
frscfs01: Håkan Thn har rätt. Även om det passar att stoppa i en RJ11-kontakt i ett RJ45-uttag så kan man skada uttaget. Har sett det ett antal gånger i mitt jobb som it-tekniker. För övrigt så finns uttagen ni letar efter hos Network Systems Nordic i Åkersberga. (http://www.networksystems.se) Serien heter Eurolan Bredbandsuttag och består av 2xRJ45 samt 1xPAL antennutgång. Dom finns i ett antal
10 svar · 12,4k läst
Mikael_L
Mikael_L: Jag tänker direkt T-amp ... Kanske för att jag har två st själv.. ;) http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=84459 Jag köpte mina från USA, thinkgeek.com . Dom var billigare där än sverige, typ 30$. Men nu såg jag bara en upphottad version II på thinkgeeks hemsida, rätt onödigt om den ändå inte ska synas så mycket. T-amp låter bra (det är absolut inget sunkljud, en del påstår att
1 svar · 2,3k läst
F
frohike: drgregur: Alla PIR-detektorer reagerar på värme.. dvs IR.
3 svar · 5,3k läst
N
Nuno: De val som jag kan komma på är väl som tidigare, parabol eller markbundet (vanlig antenn) och det som tillkommit är via bredband/fiber. Vi kör idag markbundet, där finns ett grundutbud med SVT1, 2, Barnkanalen, SVT 24, TV4, TV6 och en del andra småkanaler. Det som krävs är en digitalbox för marksänd tv (antingen fristående eller inbyggd i tv. Om du vill ha fler marksändakanaler (ca.
1 svar · 4,1k läst
StellanKarlgren
StellanKarlgren: Att dela dessa är inga problem. Sätt upp en NAS HD och skapa olika mappar bara. Denna är ju kopplad till routern. Spara över Mappfilen till NAS´en och ändra sökvägarna. Och ja, jag pratar om Outlook .. För oss som använder denna :).. På detta sättet kör jag, och det fungerar klockrent. Finns en nackdel bara, det är att du inte kan komma åt och kontrollera mail när du inte är i
2 svar · 3,5k läst
O
ollebanan: [citat] Skoja inte, dock sjukt besviken på utvecklingen, dags att standardlisera 802.11n nu för en gångs skull, gick sjukt snabbt mellan a - b och g, men nu har stannat upp.
43 svar · 10,2k läst
G
Gp: Jag tror att du har strömmatning till skivspelaren på den 6 pinnen.
7 svar · 8,7k läst
monostump
monostump: Adsl först och sedan larm. På kopparkablen som kommer in till första jacket finns både sedvanlig analog telefonsignal samt en bärvåg innehållande ADSL-uppkopplingen. Detta ska separeras innan det försvinner ut i huset. Därav ADSL-splittern placering på första jacket. Den "styr" ADSL-bärvågen" direkt till modemet och sedvanliga telefonin fortsätter ut i hset. Larmet nyttjar sig
2 svar · 4,8k läst
Rogz
Rogz: Jag har funderingar på att bygga på ett VIA-lösning eftersom TV-kortet kommer med MPEG-encoder men har varit osäker på ifall den skulle räcka till.
18 svar · 5,2k läst
·
H
haeh: Mmm, jag misstänker att det är så... - Håkan
2 svar · 4,0k läst
B
b2b2: Elektroskandias hemsida .www.elektroskandia.se Grossist för elektriker. Har ifs för mig att mina prylar till pathpanelen är med där , men det hittar du på eljo( lexcom )katalog Hör med din elektriker han vet vad E-nr är och kan ta hem grejer. PS min installation är följande : normkapsling legrand e218245 patchmodul p113 dpm e5185077 modularjack dpm kat6 e5147917
5 svar · 8,7k läst
·
B
b2b2: minikanal wdk-m7 E1171515 Klistras på list eller vägg. Spika sedan i några små små spik i listen annars ramlar den ner efter något år Tryck därefter i kabeln = snygg och rak kabelinstallation.
2 svar · 3,7k läst
D
doppsko: Fick idag hem terminalen jag beställde från USA. Leverans till dörren minsann, inte illa. Leveransen tog en dryg vecka och kostade dessutom ca 400kr mindre än motsvarande i hembiobutiken.se sortiment. Mycket bra.
5 svar · 8,3k läst
M
mrfrenzy: Ja, den andra används bara när man seriekopplar uttag
28 svar · 22,7k läst
H
hedde: Ja, jag hittade remmen liggande i botten på tumlaren, så imorgon blir det till att jaga en ny. :) /hedde
5 svar · 23,4k läst
fresve
fresve: Fotografen kan ha rätt, kan du logga in i routern när du kör trådat? Isåfall kan du ju se om någon annan loggat på din router, och sedan se till att göra din anslutning mer säker. Har själv haft detta fenomen hemma. Kör ngn torrents över det trådlösa dör routern, till o med startar om ibland.
6 svar · 6,1k läst
M
Mats: Jo. Om inte värre. CD är rätt välkända hos konsumentvägledarna och på plus redaktionen
12 svar · 4,8k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Håller med. Kabel är kung. Problemet är jag älskar mina gamla Ericsson-telefoner. Har letat efter ny i snart 10 år men inte hittat något snyggt förutom B&O. Desstuom; Made in Sweden!
6 svar · 5,4k läst
monostump
monostump: Då det gäller signaldistribution av satellitsignal så i 95% av fallen så är det en specifik kabel till varje rum som gäller. Det ska gå att "loopa" vidare till nästkommande box från samma kabel men då måste boxarna stödja en standard som heter SATCR. Likaså måste LNB vid parabol vara ett SATCR-LNB.
4 svar · 4,2k läst
monostump
monostump: En sk 0,8 kabel ska funka i ett vp16. En sk 1,0 kabel funkar inget vidare trots diverse glidmedel.
7 svar · 3,3k läst
M
mattiase: Kan kolla det men tejpen stoppade oljudet effektivt.
9 svar · 13,1k läst
·
M
m96olsen: [citat] Merten har två typer av aktorer för GV-reglering. 12V varianten kallas "fan-coil", 230V varianten Heating atktor. Till dessa kopplar du termoelektriska styrdon som sätts på GV-fördelaren, som kan köras On/Off eller steglöst. Merten har styrdon som med adapter funkar på t.ex Wirsbo, eller så kör du Uponors egna. Visst funkar det att trimma systemet mot att låta panna/pump
13 svar · 7,9k läst
it-snubben
it-snubben: Att USB inte ger *riktig* com-port är ju förståerligt med tanke på att dess elektriska funktion måste upprätthållas med programmering av en liten enchipsdator i dongeln. Allt hänger på hur bra programmerad den är. Men PCMCIA är egentligen ingenting mera än en anpassad version av den klassiska ISA-bussen i datorn vilket medger att de kort som kopplas däri fungerar likvärdigt med
6 svar · 7,5k läst
E
elmont: Du får väl dra om telekablarna i huset och bara ansluta den ena kabeln, drar du en 4-ledare mellan jacken kan du ha "första uttag" vart du vill i huset.
39 svar · 12,9k läst
Mattias L.
Mattias L.: Du kan inte lägga till nyckelbricka el.liknande som man kan till Securitas deras sk. blomma man lägger till dosan så larmas det av?
4 svar · 3,3k läst
R
Rena: Funkade alldeles utmärkt! Installatörskoden stod i programmeringsjournalen. Tack för hjälpen!
5 svar · 6,6k läst
B
bjogul: Om någon är intresserad av Telia Fastmobil - som tjänsten heter och som lanserades efter stormarna Per och Gudrun, så kan jag berätta följande anekdot... Augusti 2007: Läste om tjänsten på telia.se, ringde kundtjänst som det stod på hemsidan. Fick beskedet att endast en särskild enhet jobbade med detta och kunde svara på frågor. Efter att ha väntat i luren på att bli kopplad
7 svar · 6,6k läst
W
weavex: Ja, du har rätt. Där kan du koppla radion. Hos mig får jag in samtliga radiokanaler som jag får in på vanligt vis, med bra mottagning.
1 svar · 5,6k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Bra idé! Köldmediat brukar brinna rätt bra. Ammoniak var det i kylskåpen för i tiden, men det avvecklas pga av giftigheten till förmån för freoner
2 svar · 17,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.