En liten kul sak...

Metro Teknik har en trevlig liten artikel om att bygga en egen strömförbrukningsmätare.
Tydligen ganska enkelt också!
http://www.metro.se/se/article/2008/03/04/15/0004-61/index.xml

Enligt hemsidan http://www.enerjar.net/ så finns det ritningar och man kommer även senare kunna beställa färdiga kit till mycket förmånligt pris och även de första X antal kitten kommer vara gratis.

Någon som gjort nåt liknande?
 
Nä, jag köpte en färdig för 189:-. Den var dessutom CE-märkt så jag behöver inte oroa mej för att dö när jag använder den! :D
 
var hittade du en för 189:-?
 
Clas Ohlson, Kjell & Company m fl m fl...
 
Japp, sprang förbi Kjell idag och såg en för 179kr.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.