-MH- skrev:
ADSL då? Man kan göra ganska mycket med koppar också, och ändarna behöver inte bli lika dyra som fiber. Trådlöst för fasta applikationer säger jag som Lars Stefan, det kommer alltid att kännas segt. Däremot tror jag att koppar kommer funka tillräckligt bra för 90% av befolkningen en lång tid framöver. Själv sitter jag på 2 Mbit ADSL, grinar inte över det. Men jag brukade ju läsa mail med 'less' en gång i tiden, och jobbar nu 10 timmar om dagen med en 12" laptop, så jag är väl inte normal..

Så, för oss som sponsrades en gång i tiden och fick koppar, det tror jag räcker. För er som inte har koppar, hur ser ekonomin ut att dra ADSL+telefon istället för fibernät?
Alltså, det är ju inte enbart Internet som du kan nyttja om du har fiber, du får till exempelvis tillgång till iptv/hdtv, vilket annars du skulle tvingas investera i en parabol. Massa mertjänster som för adsl är ganska begränsade.

Fiber beställt. Får snåla på andra områden istället. Visst är det förresten ganska fåningt med gräsmatta?

Jag kör fiber, supernöjd! TV, telefon, och internet till väldigt bra priser och prestandan är ju oslagbar.

LinaoMarkus skrev:
Fiber beställt. Får snåla på andra områden istället. Visst är det förresten ganska fåningt med gräsmatta?
Vad ska du ha gräsmatta till?

När du inte sitter framför datorn och laddar ner HD-filmer kommer du sitta framför din feta plattTV och TITTA på hdtvfilmer......:)

Fiber åt folket!

MathiasS skrev:
När du inte sitter framför datorn och laddar ner HD-filmer kommer du sitta framför din BILLIGA GAMLA TJOCK-TV och TITTA på hdtvfilmer......:)

Fiber åt folket!
ändrade lite i citatet

LinaoMarkus skrev:
ändrade lite i citatet
Du menar, tittar på HD-filmer i SDTV upplösning :-)

jop! som sagt - det gäller att göra korrekta prioriteringar :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.