E
ejwbegysv: Testa och stänga av nätfiske filtret som följer med IE7.....
4 svar · 1,9k läst
A
AndersS: Jag köper ditt resonemang utifrån en statisk bild eller få förändringar, däremot en sändning där där bilden hela tiden förändras och 500.000 bildpunkter ska förändras till 2.000.000. Om vi då ska göra 4 punkter av 1 punkt, hur ska de placeras utifrån en helhetsbild, runt en punkt finns det 8 alternativ att välja. Men jag håller med om att bildbehanlingen påverkar men den
15 svar · 4,6k läst
Swetrot
Swetrot: Det brukar vara en kabel som du kan använda om du senare behöver uppdatera mjukvaran i boxen.
4 svar · 3,2k läst
J
JanneSjo: ok det hade jag inte tänkt på. det blir väl till att köpa WButtagen då - men de är dyra dock - men jag har ju dyr kabel KAT6 så jag bör ju köra med det hela vägen.
2 svar · 2,9k läst
R
RealElwood: HDMI får plats i 32mm VP, jag drog dubbla upp till min platt TV, en för 240V och en för signalkablar
20 svar · 8,2k läst
D
Decamber: Plasten känns lite som keramik ja och tittar man nära på brottytan ser det ut som "sten". Den här plastbiten sitter mellan en solenoid och spärren för diskmedelluckan, det den gör är alltså att öppna luckan. Rörelsen är ganska linjär och jag tror inte att "brottet" utsätts för så stora skjuvspänningar. Däremot är ju miljön inte den bästa, då det är 65 gradigt diskvatten
6 svar · 8,3k läst
M
mrfrenzy: om man har ett unikt ssid, och en bra wpa2-nyckel så är det i dagsläget i princip omöjligt att knäcka wpa2 inom rimlig tid Däremot, om man har ett standard-ssid, typ netgear, linksys etc, så kan man använda en färdiggenererad rainbow table för att knäcka det relativt snabbt. Alltså: använd ett unikt ssid, det behöver inte vara hemligt eller krångligt, men det ska inte vara samma
20 svar · 6,3k läst
O
ollebanan: Sedan finns det andra aspekter också, såsom vlan. Om du vill beställa iptv så kommer inte den störas av din vanliga nättrafik, samt hur skickar operatören signalerna. Hur är nätet uppbyggt. Många tror att det är bara beställa, men det finns många olika aspekter att beakta, den viktigaste är dock, vem är leverantörern MOT internet, ofta är den lokala leverantören sk*t samma, men
8 svar · 5,0k läst
H
Hasse.A: Har skaffat en Electrolux Trilobite som ska hjälpa oss lite med städningen tänkte jag! Fick apparaten i Onsdags så jag har väl inte hunnit testa den fullt ut ännu! Är dock lite fundersam på vissa punkter som jag kanske kan få hjälp med här om det finns någon som har en likadan produkt? Startade dammsugaren i köket igår och gränsade av så att den inte skulle kunna komma till andra
0 svar · 3,0k läst
R
RENOCHVERA: Verkar vara ett bra tips:) Tack!
2 svar · 13,9k läst
Faidros
Faidros: [citat] Såg att de diskuterar "trimning" på Elektronikforumet: Sådär nu har jag lödit ditt en ca50cm kabel på min fm.sändare o vid ett snabbt lite test här hemma så verkar det väldigt lovande. Har 2 st så jag kunde testa skillnaden, satte på klockradion här uppe när jag knappt hunnit ner för trappen med orginal så dog det o med den nya kunde jag springa ut!! Ska testa mer på
36 svar · 11,5k läst
·
O
ollebanan: [citat] Fyra år!? Låt liken vara!
32 svar · 7,3k läst
T
Tornhill: http://www.molosserofthemonth.com/motm/year/2007/07/003.jpg
7 svar · 11,0k läst
Snailman
Snailman: ja det verkar ju smart, att brandlarmen kan kommunicera med varandra och på så sätt ljuda i alla larm istället för bara i det som larmat, har jag nog läst någonstans, men detta är ju ytterligare en möjlighet
12 svar · 15,4k läst
it-snubben
it-snubben: Annars så är det ganska lätt att göra ett eget uttag. Ett valfritt täcklock (tex http://www.elbutik.com/product.html?product_id=122565&category_id=466&search_page= ) och två st F-kontakter, dubbelhona, ( http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=37051&path=120100000,122600000,123000000 ) Borra 2 hål i täckplattan och skruva fast f-kontakterna. Klart...
3 svar · 3,7k läst
·
M
Mellanbarn: Funkar väl som man kan förvänta sig, med många användare eller dålig teckning så blir det långsamt. Är du ensam om en mobilmast så kan det upplevas snabbt. Det har långt kvar till att konkuerera med fasta förbindelser med ADSL eller liknande. Däremot vill jag nog påstå att det i dom flesta fall är betydligt snabbare än vanligt telefonmodem.
5 svar · 3,2k läst
M
mino: Vi har nu gjort så att vi plockat bort 2 av 5 uttag (behåller ett på varje våning). Det kommer att vara lätt gjort att skarva på dem igen om vi vill, vi sätter en förgreningsdosa med en plats ledig. Men vi måste ju i nuläget ändå ha en marknätsbox eller bredbandsbox (eller vad man nu ska kalla dem för att skilja dem åt) + abonnemang så att vi under rådande förutsättningar
8 svar · 3,6k läst
kungkokos
kungkokos: KalleAnka - berätta hur det gått!!
8 svar · 6,1k läst
monostump
monostump: Nej det är det inte. Har nämnt det här i forumet innan att det finns en teknik som kallas för SATCR där man ska kunna dra en kabel från den ena mottagaren till en, två eller tre efterföljande mottagare. Då är det även ett lnb som behövs med denna teknik. Bygger på att varje mottagare nyttjar sig av en mellanfrekvens som i sin tur "ger en virtuell kabel" till lnb. Tror bara det är
3 svar · 3,5k läst
E
el_richard: Men hade fungerat så vore det bra...
10 svar · 3,4k läst
F
frohike: För det första måste man skilja på Larmcentralen och Detektorer. Larmcentralen tolkar bara signalerna som kommer in från detektorerna. Har man husdjur finns det IR-detektorer som klarar av dessa.
7 svar · 9,4k läst
L
larsu: Allt kablar är dragna och urtag för högtalarna är gjorda, skall montera högtalarna de närmsta veckorna och beställa reciver, återkommer med hur det låter när allt är inkopplat. Projektet är fn nedprioriterat till förmån för andra projekt bla ventilation. mvh/Lars Ps skulle jag göra om det igen skulle jag ha placerat högtalarna i taket istället. då skulle de inte ha synts lika
25 svar · 7,8k läst
K
Krumeluren: [citat] Trevligt att myndigheterna alltmer börjar erbjuda gratis kartinformation, men iallafall i mina trakter är även dessa kartor baserade på LMV:s kartor/flygfoton med ca 0.5m upplösning.
9 svar · 3,7k läst
L
Lassie: >>En vanlig utomhus-tv-antenn kopplat till antennätet och en boxerbox vid varje tv funkar väl då? Eller? Ja, detta fungerar. Eventuellt kan du behöva en förstärkare som isåfall monteras så nära antennen som möjligt. >>Fungerar det att koppla in en parabol till antennuttagen (eller kanske till och med genom Cat6-kablarna)? Ja, du kan mata parapolsignalen parallelt med "vanlig" TV, men du
1 svar · 2,2k läst
G
gnahoj: Efter att ha rensat pumpen och startat tvättomgång två så vägrade som sagt maskinen att öppna luckan. När jag så till slut lessnade och började jobba mer aktivt på problemet så kände jag att luckan var varm. När jag tänkte efter så hade jag inte heller hört centrifugeringen köra igång. Därför: på det igen och mycket riktigt så satt ju "propellern" i pumpen fast igen. Måste
3 svar · 30,4k läst
jarlh
jarlh: Knepet är att ta bort fronten på diskmaskinen. Lite pyssligt eftersom man måste börja med att ta bort luckans framsida för komma vidare. Fyra maskiner kördes samma dag som diskmaskinen kom i bruk igen. Diskbänken var gömd i ett berg av disk efter en och en halv vecka utan diskmaskin.
1 svar · 18,4k läst
M
Mats: Tråden stängd pga heta känslor
9 svar · 5,2k läst
·
J
JonasHolm: Tackar för det. /Jonas
2 svar · 6,0k läst
O
ollebanan: [citat] ring 020 755 766
1 svar · 4,4k läst
B
BR125: Har jobbat med radio/Tv reparationer och antenninstallation i 20 år och aldrig reparerat något som åskan slagit sönder via antennen. 99.99 % av åskskadade apparater har fått överspänning via den vanliga nätanslutningen, så satsa på åskskydd på husets elnät istället.
4 svar · 7,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.