23 528 läst ·
64 svar
24k läst
64 svar
Telia TV något att ha?
Jo det har varit en spärr där. Den kodades in i systemet just pga att man sålde för mycket på marginalen, sen hur länge den var aktiv vet jag inte men jag vet vad programmerana som skrev den tyckte om den
När jag skaffade adsl, tror det var 2000, kunde vi först inte beställa. Dock en vecka senare gick det helt utmärkt, men då under klausulen "förlängd räckvidd", pga avståndet 4200.mats_o skrev:
"Hastigheten 0.5Mbit kan INTE garanteras", något liknande stod det. Nu säljs 8Mbit hej vilt vid större avstånd. Klart en del blir förbannade när dom upptäcker, oj, 3Mbit kul!
Medlem
· Västernorrland
· 2 105 inlägg
Mats: Om du kan få Telia till att felsöka lite så kan det kanske ökas. Själv så synkade mitt modem i 3 mbit och Telia ville inte ens felsöka eftersom "all utrustning" inte var från Telia. Så när Telias säljare stod i entren till ICA och erbjöd iptv med tillhörande modem för 0:- så slog jag till. Dagen efter att jag hade fått modemet så ringde jag till Telia och klagade på att jag bara får 3 mbit...och se... 2 dagar senare hade en tekniker bytt trådpar i någon telestation och vips så synkar modemet i 14 mbit. 
Tack för tipset men tyvärr har jag redan använt den jockern 
Hadde grymma problem med vanligt analogt modem så jag pratade med flextroncis servicepersonal nästan dagligen så när det blev ADSL så gick de igenom varenda par som fanns tillgängligt för att hitta det bästa på varje delsträcka.
På sikt ska jag sätta upp åskskydd och då kommer jag att bli tvungen att kapa telekabeln vid elskåpet. Naturligtvis kommer jag att begära en mätning vid just det tillfället
och om jag har räknat rätt så kommer kabeln att bli lagom mycket kortare iom att jag har en rätt stor tomt.
Hadde grymma problem med vanligt analogt modem så jag pratade med flextroncis servicepersonal nästan dagligen så när det blev ADSL så gick de igenom varenda par som fanns tillgängligt för att hitta det bästa på varje delsträcka.
På sikt ska jag sätta upp åskskydd och då kommer jag att bli tvungen att kapa telekabeln vid elskåpet. Naturligtvis kommer jag att begära en mätning vid just det tillfället
Klicka här för att svara