Teknik
Faidros: [citat] Bra. Då skall jag gå till Clas och kolla. (tack för varningen tallmilan, jag kollade serienumret och det gällde inte min)
imported_Robban: Hej Upplever ni att er Power är lätt att programmera? Jag är nervös varje gång man bara skall stänga av larmet när man kommer hem, att man gör rätt å så. Jag har 2 manöver paneler, varningstutet som blir när man öppnar dörren, låter nu bara från enheten i tvättstugan. Kan man själv ha råkat stänga av detta?
Faidros: Absorptions-system eller Platen-Munters system, kallas ibland Electrolux´ system och tillverkas helt utan rörliga delar. Funktionen är i princip enkel men utförandet är ett synnerligen invecklat system av behållare, värmeväxlare och rör. Energin tillförs i form av värme från el, gasol eller fotogen. Den gasoldrivna versionen används bland annat i husvagnar men är ej tillåten i
pefo: Förbindelsens signalegenskaper kan bli förändrade med försämrad överföringskapacitet som följd. Nu är detta inte något stort problem eftersom det är sällan man drar maxlängd på kablarna i en vanlig villa eller lägenhet. Marginalerna blir tillräckligt bra ändå. Men vem vet, du kanske vill köra 10G nångång i framtiden!? :D
AndersG: Ser mycket bra ut. Speciellt NetBIOS/Fildelningsportarna är livsfarliga och är ofta öppna på Windows-maskiner. Nästa steg till trygghet blir att kolla att du har Windows automatiska uppdateringar aktiverade och att ditt antivirusprogram uppdateras automatiskt med nya signaturer.
anna_jimmy: Nu kan jag svara på min egen fråga, det var på smarthem.se som jag hittade dem under övriga köksbeslag, kostar ca 3000.
monostump: Bara allmänt inlägg och tycke. Bedriver en enskild firma själv i med huvudsak antenn och parabol. Vet inte vad det är för typ av leverans av kabel-tv ifrån Sollentuna energi i detta fall. Fiber eller det är koax-kabel direkt. tyder det nästan som att det är koax. I många fall är kabel-tv näten beräknade för att ge en godtycklig signal i uttag som håller sig inom normen. Det
mojjen: Bose subben har ingen egen förstärre. Det är en förutättnng för att använda din rca tng p förstärren )Lägnvå). Däremot är jag övertygad om att subben har både delningsfilter och utgångar för satteliter (Bose brukar ha det). Du ansluter då Högtalarkabel (2 st) direkt från förstärkaren in i subben. Från subben kopplar du in dina satteliter med högtalarkabel. Basen delar upp
skogstomten: Glömde säga att vi är jättenöjda med den. Vi har ju också lampor i alla fönstersmygar. Supersnyggt ljus men tog väldigt mycket jobb att montera in. Då kan vi slå på dessa lampor i alla sovrummen, toan, köket osv på morgonen då vi stiger upp. Framemot förmiddagen när det blir ljusare så stängs de automatiskt av. Sen när vi kommer hem om det är mörkt så är det redan upptänt
MathiasS: [citat] Nej det är väl inte sant? Om jag vill använda en gmail adress men sedan vidarebefodra till annan adress så går det ju bra. Om jag vill ha post skickat till tex en egen domän men läsa via gmail så går det också bra. Jag har en .se domän men vill använda gmails webgui så via webhotellet vidarebodras all mail till mitt gmailkonto. När jag skickar mail från "gmail-guit" ändras
Irganox: Räcker med ett 1" VP rör... Det har jag hemma... Lite trängt, men den gick igenom..
Norell: Oj, det felmeddelandet kan säkert ha många orsaker, först skulle jag ha uppdaterat chipset-drivrutinerna i datorn, kolla i enhetshanteraren vad du har för chipset, sedan laddar du ner och installerar senaste version från tillverkarens hemsida. Så här ser det ut i min dator:
Norell: Jag minns från tiden som supporttekniker att man pratade om Overhead, tror man bara får ut ca 85% av det man betalar för, kommer inte ihåg allt men det finns som vanligt på google: http://www.google.se/search?num=50&hl=sv&newwindow=1&safe=off&q=tcp-header+overhead&btnG=S%C3%B6k&meta=lr%3Dlang_sv Vi brukade testa kundernas hastighet genom att ladda ner en stor fil från Sunets filarkiv (som
Fluidistor: Där ser man! Krymplack kallas det visst också. Hade man vetat det kanske det blivit lite mer träffar... Tack för tipset!
pefo: Cat6-kabel kostar ca 5kr/m, rör ca 3-4kr/m. Cat6-kabel färdigdragen i flexrör kostar ca 15-20kr/m Sedan tillkommer arbetet med dragningen + uttag. Färdigdragen går lite snabbare så lite billigare arbetskostnad.
jakim: [citat] Nu har jag kopplat rör. Det blev silikon tätningarna och silver tejp utanpå dom som extra reserv... :)
kristerl: MisterHouse är ett fritt pgm för HA med webb interface. http://misterhouse.sourceforge.net/ (känns dock som om det är lite avancerat att sätta upp)
Grandma: Vilka paket har du köpt förutom grundpaketet? Säkerhet? Komfort? Inga problem med belysningen? Det är väl belysning i första hand jag vill ha men sen kunna bygga ut med exempelvis larm. Har du "vanlig" controller eller wireless? Funkar systemet bra? Var köpte du dem och vad fick du betala för allt? Har än så länge bara hittat pris på elbutik.se. Är det ett system att rekomendera? Jag
Ingper: Här ser man hur en lyckad reklamkampanj har gjort att de flesta fått vad Boxer är om bakfoten..... Det digitala marknätet, och det är det som Du har problem att ta emot, distribueras av Teracom via deras master och sändare. Boxer har ingenting med sändningen att göra, de är enbart ett kanalbolag som hyr kanalplats av Teracom för att sälja sina betalkanaler. Men en lyckad kampanj med
Helo: Art.nr 30-572 hos kjell o company (www.kjell.com) är en hygglig lösning om man nöjer sig med 1:an, 2:an och 4:an.
Logano: Provade att byta splittern. Funkar klockrent nu. Tack för tipsen.
AW: http://www.scandinavianphoto.se/product/list.aspx?sid=6294750 Jag har monterat 12.1 tum hos en kund , både han och jag tyckte bilden var OK för det priset. Anders
Mats: Då blev det ju lite besvärligare förstås. Det måste nog till någon typ av stående montering av prylarna i skåpet också iom att kablar osv ska få plats och man bör inte böja dem alltför våldsamt
soloved: Kolla på vedeldaravdelningen där finns en sån tråd med många förslag /Kaj http://forum.byggahus.se/biobraensle/80645-visa-temp-fran-pannhus-i-bonigshus.html
v-g: Den absolut bästa grabbern jag hittat är sclive. Sparar som okomprimerat men det är ju så det ska vara innan man redigerar. Kör sen Sony Vegas Movie Studio Båda är dundergamla men det fungerar super.
citactiva: Alla telefoner jag köpt (har 6st hemma) har levererats med kabel som var RJ45 i ena och RJ11 i andra änden. Nu har du bestämt dig för RJ45 redan vilket jag tycker man också skall göra, verkar som de flesta telefontillverkare går ifrån RJ11 i jackdelen.