Hej!

Vi ska snart bygga hus och jag har tänkt att installera ett multiroomsystem.
Har kollat mycket på MDS-6AKIT1. Tänkte kolla med er som har köpt och installerat denna förstärkare.

Det jag vill kunna göra är lyssna på mina MP3or och även webbradio.
Är den någon som äger en MDS-6 och har ovan lösning som fungerar smidigt?

Vad har ni för prylar anslutna till er MDS-6? Är det någon som kör DVD med bildkabel dragen direkt till tvn och ljudet från MDS-6?

Äger redan 6st bose takhögtalare, kan det bli problem att koppla in dem?

Är det svårt att få till så fjärrkontrollerna funkar som de ska?

Tack!
/Gustaf

Jag har det kitet, det funkar kanonbra.

Har högtalare ATC-8 samt några från Sonancesamt ett par BOSE..

Vad gäller fjärrkontrolelrna: det är skitenkelt, står i bruksanvisnignen och tar inte många sekunder att fixa.

Komihåg sak dock: jag rekommenderar att du köper riktiga single-gang boxar + Decora wall-plates till fjärrkontrollerna.
Boxarna mornterar man i väggen och fäster sen fjärrkontrollerna med (är inte 100 % nödvändigt men det förenklar, finns på bättre el-butiker och kostar ine mycket).
Wall plates är plastskydd som sitter runt fjärrkontrollen på samma sätt som plastramen som sitter runt tex på/av switchar till lampor mm (medföljer nämligen inte)..

Gustaf,
Har du beställt ännu?
Jag gjorde det igår natt, det jag kan säga är att deras service är mycket god, dock är nog kiten slut för ögonblicket...
Säljaren kunde inte ge mig två kit (vi är två som skall ha) utan vi fick välja ett kit av var sort.

Aleli: Var köpte du plastramarna och väggboxarna?

Jag har inte beställt ännu, vi fick tomt i torsdags med tillträde 1/12.
Jag kommer att beställa detta system, försöker bara hitta någon bra lösning där man kan spela upp MP3 och webbradio på ett smidigt sätt.

Så återigen om det är någon som har tips hör av er!

Jag är precis på väg att beställa därifrån. Nån som vill vara med och dela på frakten?
Var fick ni tag på gangboxarna?

Missar jag fullständigt vilken butik ni pratar om?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.