13 337 läst ·
37 svar
13k läst
37 svar
TV/BredBand/Tele från Telia - hur göra kabeldragning?
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 234 inlägg
Va! Men du sa ju att det var "längesedan"!elmont skrev:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 234 inlägg
elmont.....Om man ska vara petig..
Vad jag vet finns det inga 30mm-rör,inte hos våra grossister iaf (du menar 32mm va?) =)
En lite intressant "kabel i slang" för sammanhanget kan vara E1416568 (1st koax+2st cat5 i en 20 slang på 100m rulle),om man vill att det ska gå snabbt och e lite lat (som jag troligtvis kommer vara)..
Men det är knappast omdragbart,så man kanske ska kosta på sig ett tomrör till varje dosa typ E1402587 (20-slang med dragtråd)...
MVH/Baritz
Vad jag vet finns det inga 30mm-rör,inte hos våra grossister iaf (du menar 32mm va?) =)
En lite intressant "kabel i slang" för sammanhanget kan vara E1416568 (1st koax+2st cat5 i en 20 slang på 100m rulle),om man vill att det ska gå snabbt och e lite lat (som jag troligtvis kommer vara)..
Men det är knappast omdragbart,så man kanske ska kosta på sig ett tomrör till varje dosa typ E1402587 (20-slang med dragtråd)...
MVH/Baritz
Peta på
Jag har använt rätt mycket av den kabel du hänvisar till och rekommenderar den, att du i framtiden skulle ha behov av att byta ut den är nog ganska osannolikt, med extra rör blir det lite av hängslen och livrem
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Kom ihåg att sätta två dosor bara, för de integrerade antenn- och datauttagen som finns är inget vidare. Alltså, separata dosor dikt an varandra eller med slang emellan.
Klicka här för att svara