Teknik
unigas: Ja ska man vara helt ärlig skulle ju inte en switch i 10" formatet sitta helt fel heller.
mrfrenzy: Hur stor är lådan, vad väger den på ett ungefär? Så kanske vi kan luska ut om det är flera diskar i den. Det finns ingen möjlighet att du har en ST3250823A inbyggd i datorn och lacien har fallit bort helt?
it-snubben: Varför vill du ha just uttag nr 4, i en grupp av 5, seriekopplat? Låter lite ostrukturerat i mitt tycke. Sätt modemet först i kedjan och seriekoppla till nästa, därefter parallellkoppla efterföljande.
citactiva: http://shop.temperatur.nu/ Är ju ett alternativ om det finns möjlighet att koppla till dator.
smidifix: Har hittat en fjärr med ett kitt 3m IR öga står det???? http://www.brl.se/ Alpine 140FK heter den! Har mailat å fråga vad det är. Nån av er som vet?? MVH Linus
Gustaf B: Kommer du att montera dessa i taket eller på väggen? Jag hade tänkt att beställa 6st högtalare, det kanske räcker med 6,5"? Hur många ska du ha? Du får gärna komma med en recension när du monterat dem, har du tänkt att bygga låda till dem eller bara montera dem? Jag kommer att ha ca5m fram till högtalarna detta bör ju göra att ljudet kommer ned mer än tex 3m eftersom de är
SmMw: Så sant så... Ska ringa dom igen o skälla lite mer då ;) Tack för svaren, snacka om att blivit grundlurad , hummm
Mats: Har man inbyggd digitalbox så måste du onekligen dit med en antennkabel.
AndersS: Det måste vara något fel/problem om du inte kan använda Internet tillsammans med IPTV. IPTV ska inte levereras på anslutning som inte klarar ca 8Mbit/s efter det att IPTV har tagit sin bandbredd. Det fungerar alldeles utmärkt att ha båda via samma anslutning, såvida du inte har krav på högre hastigheter för Internet och ska då kontrolleras med operatör som levererar.
elmont: Är det inte en rätt ny modell? om så är fallet är det bara att ringa CYLINDA SERVICE och dom kommer och fixar maskinen utan kostnad.
jakim: [citat] Jag följde manualen till punkt och pricka och kom till steg 2, dvs jag tryckte "install" och sen "next". Då tuggade programmet på i kanske 30 sekunder och svarade sen att den inte hittar disken, kolla att den är på osv. Sen prövade jag koppla in disken direkt på datorn, ställa in DHCP (på datorns nätverkskort) och sen köra "install" och "next". Då stannade programmet på samma
sandhall: [citat] På vilket sätt var det inte konstruktivt? Normalt har man ändrat bootordningen i boot-avdelningen av BIOS-inställningarna. Precis som flera andra i tråden skriver. Listan under "main" är bara en lista över hittade enheter. Gäller både BIOS från Phoenix och American Megatrends. http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=bph07110&cc=se&lc=sv&dlc=sv&product=3629423#N813
jakim: I köket så kommer framtidens kylskåp att vara uppkopplade och även spisen/ugnen gissar jag. Uppkopplade kylskåp finns redan idag. Jag missade data uttaget till spisen :( (skämt idag men jag kanske ojjar mig om 10 år) En grej till att tänka på är att dra ett extra tomrör till koax dosan. Jag la 2x 20mm till "huvud" TV platserna som i mitt fall blev 4st. Sen snålade jag och lade bara
Mats: Jag brukar parrallellkoppla några uttag i en patchpanel och använda dem som telepanel. se gärna http://www.byggahus.se/forum/teknik/23919-mats-naetverksskola.html
lars_stefan_axelsson: [citat] Njae, på en väl fungerade marknad med väl fungerande konkurrens så kan man inte kräva "välgörenhet" av företagen. Men det är knappast det vi pratar om här. (Det är överhuvudtaget omöjligt att få till när vi pratar om infrastruktur; vi kan inte ha 10 parallella vägsystem/järnvägar/telefonisystem/elnät dragna över landet; eller rättare; vi skulle inte få ens något om
v-g: Står oftast också i bruksanvisningen som du med lite tur kanske finner på nätet!
lars_stefan_axelsson: [citat] Jaaa, "få äta upp om några år" var väl kanske optimistiskt idag när allt utvecklas så fort... :-) Men, vi får som sagt se när/om det kommer utrustning för det till vettigt pris. Jag tror personligen att de kommer att ha att göra och att verkliga cat6a installationer UTP ofta kommer att visa sig att inte hålla måttet i praktiken. Men, i vilket fall så fick jag lite vatten på
lars_stefan_axelsson: [citat] Ja jag har installerat samma och inte kunnat se någon skillnad. Själv tyckte jag inte det var det minsta otydligt, eftersom dragavlastningen till kabeln skulle bli väldigt konstig om man var tvungen att dra iväg med hälften av paren tvärs över kontakten till andra sidan; men nu när jag ser beskrivningen med fräscha ögon så är den ju ett litet skolexempel på hur man *inte*
BobbyEwing: Själv kör jag med en Mac Mini vid TVn. Kostar inte jättemycket mer än en enkel mediaspelare, men är en komplett dator. Är dessutom liten, tyst och snygg.
Biiancca: Hade ett par vänner här i torsdags varav en jobbar med att serva hushållsmaskiner. Han sa att bosch och cylinda var att rekomendera miele är också bra men du får betala en så där 4000 mer/maskin som har samma standard och kvalité. Finns det någon cylinda som tvättar stora tvättar snabbt?
mino: nu har jag gått igenom samtliga 13 kanaler som jag kunde välja på i routern och jag tror banne mig att jag har hittat en som funkar överallt! Jag undrar fortfarande om inte det är rörelsedetektorerna i larmet som har stört ändå, för de är de enda som finns i närheten av de områden där det varit svårt med nätverket. Vi hade intressant nog inga problem inne i stan där det ofta var
fubar: [citat] Vi har ett L-format rör som sitter under takfoten, kablarna går sedan in i takfoten, in på vinden och vidare in i huset.
it-snubben: Samt att vara väldigt tydlig i informationen till byggjobbarna om "varför" kameran sitter där. Jag har egen erfarenhet av fall då kamera har satts upp, i gott syfte, men att de som normalt befinner sig på platsen har blivit otroligt "kränkta" och helt klart ser andra syften med kameran.
it-snubben: Ja, se där, det fanns ju. Kontrollera att din 9 år gamla tv klarar RGB också.
Anton_J: Hej MT, Jag tror att jag har skrivit lite av detta tidigare på forumet men det tål att upprepas. Radio är en förträffligt bra teknik att använda när man vill komplettera en äldre anläggning eller om man vill sätta en knapp på en plats där kabeldragning blir knepig, exempelvis en glasruta eller en bärande träpelare. Det är även på många sätt bättre än IR när det kommer till
vespaman: Hmm.. Tackar, där kan man botanisera ett tag... :)
Drogen: Interface: Datascan 7220 Analog input measurment processor. Mjukvara: DASYLab.
zno: Vänta här nu lite, jag kanske var för snabb att trycka iväg min fråga. Om jag bara ser till att välja Enstos fästram för Keystone så borde det väl passa med vilket Keystone-uttag som helst? T.ex: http://www.kjell.com/?item=68017