Nu när sommarvärmen börjar komma så har våran oupvärmda källare börjat bli lite varmare... Ligger normalt på ca 10 grader på vintern... Är nu uppe i 17 grader...

Var ner idag och såg att det var väldigt fuktigt på golvet runt frysboxen, trodde först det var kondensvatten från kylagregatet på frysboxen... Men när jag drar fram boxen så är det blött under hela boxen och dett droppar från undersidan av boxen...

Så det verkar som den fuktiga luften i källaren kondenserar på undersidan av frysboxen..... VAd ska jag göra?
 
Är det så fuktigt är det nog läge att skaffa en avfuktare. Alternativt kan du sätta ett tråg under frysen och samla upp vattnet, den verkar ju göra jobbet..:)
 
Har redan en avfuktare, källaren är även dränerad för 2 år seda n.
 
Låter som isoleringen i botten på frysboxen inte är OK och det läcker ner kyla i bottenplattan.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.