13 158 läst ·
3 svar
13k läst
3 svar
Kondens under frysbox i källaren...
Nu när sommarvärmen börjar komma så har våran oupvärmda källare börjat bli lite varmare... Ligger normalt på ca 10 grader på vintern... Är nu uppe i 17 grader...
Var ner idag och såg att det var väldigt fuktigt på golvet runt frysboxen, trodde först det var kondensvatten från kylagregatet på frysboxen... Men när jag drar fram boxen så är det blött under hela boxen och dett droppar från undersidan av boxen...
Så det verkar som den fuktiga luften i källaren kondenserar på undersidan av frysboxen..... VAd ska jag göra?
Var ner idag och såg att det var väldigt fuktigt på golvet runt frysboxen, trodde först det var kondensvatten från kylagregatet på frysboxen... Men när jag drar fram boxen så är det blött under hela boxen och dett droppar från undersidan av boxen...
Så det verkar som den fuktiga luften i källaren kondenserar på undersidan av frysboxen..... VAd ska jag göra?
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden