Hej,

Har försökt hitta en "vinklingsbart" fäste till en 36 tum LCD tv med VESA 200x100 men de jag har sett har varit svindyra. Det finns fästen med annan VESA standard som klarar mer belastning än vad min tv väger så det borde väl gå att skruva fast ett sånt fäste i en platta av lämpligt material som i sin tur skruvas fast i tv:n? Någon som har provat?
Någon som har tips om billiga fästen med VESA 200x100?

kjell o company har ett för 799 kr, ingen aning om du tycker det var dyrt eller inte

57326.jpg

Väggfäste för LCD/Plasma
Max 75kg. Justerbart. 30-63"
Väggfäste för LCD- och plasmaskärmar i storleken 30-63". Skruvas fast i TV:n (VESA 100-700). Robust konstruktion med en bredd på 800 mm.

Jag har helt enkelt tagit en platta (plywood), tilräckligt stor, och gjort "nyckelhåls-hål" i, för att hänga i kraftiga väggskruvar. Plattan har försetts med hål efter VESA-fästet och skruvats på TV:n. På så sätt kunde jag ta upp "nyckelhåls-hålen" där det finns reglar bakom gipsskivan. Visserligen bara en 26"-LCD....
Biltema har börjat med en del billiga fästen, men har dålig koll på deras sortiment så jag vet inte om något där skulle passa Dig.

Om du menar tiltbart så finns det väl massor...

Själv tog det mig 1 felköp på classe och 2h innan jag hittade mitt inköp här:

http://www.netsuperstore.se/catalog/product_info.php?products_id=118281

(ej tilltbart, men vridbar)

OM man fäster den rätt så håller den garanterat mer än utskrivna 30 kg... fästet är bra mkt kraftigare än vad man kan tro... (speciellt efter att ha köpt nåt klent classefäste)

John77 skrev:
Hej,

Har försökt hitta en "vinklingsbart" fäste till en 36 tum LCD tv med VESA 200x100 men de jag har sett har varit svindyra. Det finns fästen med annan VESA standard som klarar mer belastning än vad min tv väger så det borde väl gå att skruva fast ett sånt fäste i en platta av lämpligt material som i sin tur skruvas fast i tv:n? Någon som har provat?
Någon som har tips om billiga fästen med VESA 200x100?
Vad menar du med svindyra?

Kjells fäste verkar ju överkomligt.
Hur är det med vridbara fästen och småbarn? -Kan man låsa fästena i ett läge, eller kommer barnen kunna smälla in TVn i väggen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.