A
alfista: En sån tändare anväder en piezoelektrisk mojäng för att skapa en gnista som tänder gasen. Gnistor skapar väldigt "bredbandiga" störningar, de påverkar alltså radiosignaler på i stort sett alla normala frekvenser. De första radiosändarna som signore Marconi använde när han "uppfann" radion var just s k gnistsändare.Om man har en dåligt skärmad antennanläggning (eller rent av en
3 svar · 3,4k läst
Snurre
Snurre: Nu är sidan http://www.ewerk-onlineshop.de/ igång igen så om någon har lust att kommentera så hjälp mig gärna!
5 svar · 2,0k läst
J
Janneman: Tack Lingo för tipsen, tror att det blir ett köp runt jul ungefär.
4 svar · 4,2k läst
M
-MH-: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/124641-gaengtaetning-till-tryckluft.html http://www.byggahus.se/forum/vatten-avlopp/128214-taeta-tryckluft-med-gaengtejp-eller-lin.html Den som söker han finner... ;)
2 svar · 940 läst
A
A-Man_08: [citat] Var mest intresserad hur föregående gick tillväga.
37 svar · 3,3k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Nej det behöver du inte, den blir bara strömförande när utgången aktiveras. Mvh
8 svar · 1,6k läst
M
myrstack: Inget resultat och efter att ha testat runt lite är slutsatsen att all inmatning på knappsatsen endast ger knappljudet men i övrigt varken text eller annan reaktion. Finns något sätt att avgöra om larmet som sådant är friskt utan knappsats? Känns onödigt att kosta på en ny knappsats om larmet är friterat
7 svar · 864 läst
M
Mats: Jag har inte testat själv men det finns trådar där man säger att med cat6 så ska det funka för boxer/comhem men satelit kräver coax. Därmed gör jag som vanligt och säger pepra med tomrör så kan man stoppa i vad man vill den dagen man får behov
109 svar · 17,5k läst
egl
egl: Produkter med samma funktion finns det många av tex. http://www.elko.se/elko2_sve/frontend/files/CONTENT/userguide.pdf Men du är ute efter kopier med LexComes unika format antar jag. Jag vill också veta så jag följer tråden med spänning :) /Erik
1 svar · 1,1k läst
Per Eskilsson
Per Eskilsson: Kanske är det varje enskilt kolli (paket) som inte får väga mer än 68 kg.
14 svar · 24,0k läst
Strip
Strip: Jag är lite sugen på centraldammsugare, nu när ändå hela huset är nermonterat i molekyler :) Men jag har stött på patrull, i det mest centrala rummet har jag ingen lämplig vägg. Eller jo, men under de väggar som vore lämpliga har jag murar. Installation av uttag är mao inga problem, men att få dit rör från centralenheten är en helt annan femma. Men så kom jag på att man kanske
0 svar · 1,5k läst
Per Eskilsson
Per Eskilsson: [citat] Jag tror de allra flesta av oss inte främst efterfrågar onlinevideotjänster utan snarare möjligheten att surfa med en bra webbläsare (Google Chrome) samtidigt som du ser på tv så jag förstår inte varför man inte skulle kunna släppa produkten samtidigt world-wide annat än att vi önskar svenskt tangentbord här i Sverige.
31 svar · 4,8k läst
Alpha
Alpha: Suveränt, tackar...funkar perfekt nu.
2 svar · 1,6k läst
R
Rena: Är ute efter något i denna stilen: http://www.blocket.se/helsingborg/Smarthem_utrustning__bygg_om_ditt_bef__hus_29995193.htm?ca=23_11&w=3&last=1
8 svar · 1,5k läst
F
frohike: finns små 12v värmeelement som du kan sätta in.. brukar räcka
5 svar · 1,5k läst
L
Lingo: Försök få Securitas att ge dig besked om "rycktider" i ditt område så får du kanske en känsla för om du tycker att det är värt de extra pengarna. Om du inte får svar så säger kanske det också en del. Om du har bra kontakt med din grannar eller någon annan i din närhet så finns ju sådana alternativ. Men sen finns de ju de som absolut vill ha dit en väktare, även om det skulle
10 svar · 4,4k läst
Majgårdarna
Majgårdarna: Jag körde med en trådlös stek termometer förut, Det funkade bra. Nu kör jag med logger 2020 :) [bild]
9 svar · 7,2k läst
K
kurre_kul: Tack alla för era svar. Spänningen på inkommande trådar är mycket liten, under 1V så något är galet. Jag har ringt efter en tekniker, som ska komma i morgon och titta. Jan_Martinsson: Innan jag beställde, trodde jag att telia fungerar hyffsat bra. Hittills har bara motsatsen bevisats. -På alla nivåer. Totalt katastrof. Har precis skickat ytterligare ett mail till Telia med diverse
9 svar · 10,6k läst
J
JockeGbg: Finns även att köpa här. http://www.coolstuff.se/Withings-WiFi-Personvag
3 svar · 1,0k läst
Bjurran
Bjurran: jag har själv använt kjells rf-modulator (den modell som hanterar stereoljud) http://www.kjell.com/?item=57134 Använde den för att skicka ljud och bild från datorn till alla tv-apparater i huset, men tyvärr är detta ett minne blott då jag inte kan använda tv-ut som jag vill längre med nyare windows. Problemet som jag upplevt med alla dessa är däremot att de har problem med ljudnivån.
7 svar · 3,3k läst
·
E
erila: Jag gjorde det, och tusan det problemet blev löst fort=) Tack för hjälpen!
5 svar · 841 läst
M
Mats: man behöver alltid fler rör :) Planer på larm, multiroom ljud, tv,data,tele osv....
7 svar · 1,6k läst
·
J
john_l: Om du är lite händig så kan du ta av klädseln och så kan en sadelmakare fälla in nytt skinn för en relativt billig penning. Finns inte så många oslitna 850-klädslar kvar på skroten. Att ta en stol från en brittisk skrot är också ett alternativ men frakten lär bli rätt tråkig. Det finns också bilrekonditionerare som kan reparera läder (och även textilklädslar) genom att bygga
8 svar · 2,6k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Intel har ju också visat (Apples idé) LightPeak som kommer att förenkla och förbilliga all slags digital trafik. Blir ju rätt smidigt när man kommer att kunna skicka nätverk, bildskärm, FireWire, USB, m.m. över en enda kabel.
9 svar · 3,3k läst
spinout
spinout: Jag har en till salu. Merten med ram av frostat glas. Den är några år gammal men har aldrig blivit uppsatt eller använd. PM:a om du är intresserad.
4 svar · 4,0k läst
J
Johannabacken: Sockelsug i köket är inte så användbart hos oss Sockelsug i hall är något som jag verkligen önskar. (Sopar ut allt genom dörren nu vilket iof också fungerar) Uttag där slangen hänger är verkligen bra. Fattar inte att vi missade det. Svär åt försäljarna varje gång jag tänker på det eftersom det vore råd nummer ett Uttag vid golv känns bättre för mig, inte samma drag i
10 svar · 2,4k läst
M
marcusen: Finns en utomordentlig lösning på detta. En patchbox från Lexcom. E51 268 08. Montera på väggen över hål/rör utloppen och kontaktera. /m
10 svar · 4,2k läst
M
-MH-: [citat] Nåja, en hel del signalbehnalding sker det allt. Jag minns när de första PHY:na för 1G ethernet kom. De drog 5W och var (enligt tillverkarna) ett under av digital signalbehandling. Vid uppstart av länk "testar" man kanalens prestanda och kalibrerar mottagare och sändare (det finns en master och en slave i gig ethernet, osynligt för användaren). Eftersom man skickar och tar emot
52 svar · 7,1k läst
·
M
Mats: Nix, Finns bara vanliga "djursäkra" PIR. vill jag ha något bättre så får jag koppla dem till en unviversial tråd-radiomodul. Enda som är universial med den är att den har en NC ingång ..... Ska göra en sådan slinga med ett par vanliga magnetkontakter också men de kräver ju ingen drivning :)
12 svar · 1,9k läst
Bosse_A
Bosse_A: [citat] Håller helt med angående inställningsskivan. Vad gäller BlueRay-versionen tycker jag inte att den tillför något utöver PAL-versionen. Vi har ställt in båda våra Sony TV och vår Panasonic Projektor, med mycket gott resultat, med denna skiva //Bosse
32 svar · 2,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.