R
Rena: WS4945, dvs den "vanliga" typen och inte "slimline". Både MAPen och magneterna är 433MHz, men på magnetkontakternas låda står det "NA". Enligt någon skall dessa alltså då var North America.
105 svar · 34,2k läst
·
Tyresö
Tyresö: Tyresö: om jag vore du skulle jag lägga ett par timmar hemma på att programmera in alla betongstationer i dom områden du jobbar som favoriter, lär spara en del tid ute på fältet.[/QUOTE] Jag förstår hur du menar, men eftersom det ofta händer att jag gör ett jobb på ett ställe, och sen återvänder jag aldrig mer, då är det enklare att bara ringa och få vägbeskrivning - både till
12 svar · 2,1k läst
N
Nerre: MythTV, säger jag (eftersom jag kör det sen många år tillbaka, men det finns kanske andra alternativ som har kommit ikapp idag). En "backend" (inspelningsserver) med TV-kort och massa hårddisk står nära TV-antennen, sen har man "frontends" (uppspelningsklienter) vid varje "TV" (som då egentligen bara fungerar som bildskärm). Frontends kan vara små disklösa maskiner om man vill (bootar
5 svar · 1,1k läst
B
BigGitt: [citat] Om man inte vill? Då får man en djävla massa kablar på golvet och längst väggar. Nu har jag fixat min. Tack och lov. Allt med CAT 5e UTP. Samt lite tunnare koax. Även den trådlösa router och Ip boxen ligger i denna.
51 svar · 15,1k läst
Jeepmannen
Jeepmannen: Jag har en installationsmanual men den är "IRL" och från 1999 så lycka till att hitta en som pdf. Jag kan scanna in några sidor men inte hela. Jag skickar förbikopplarinställningar med PM.
1 svar · 2,6k läst
J
joniz: [citat] Givet att utgången klarar att belastas med motsvarande ström så funkar det fint. Annars får man köra över transistor eller så gör man en fuling och kör över optokopplare. Hursomhelst så kan man enkelt lägga upp en steglös dimmer eller så definierar man ett antal fasta nivåer som man sen kan växla mellan.
27 svar · 7,5k läst
E
episcopus: Hur gick det för dig?
2 svar · 2,9k läst
klaskarlsson
klaskarlsson: [citat] Helt riktigt - som jag sa har jag Telia digital TV för fiber (IPTV) och jag kan inte rekommendera IPTV över ADSL - det är i de flesta fall lite för små marginaler... /K
30 svar · 6,1k läst
R
rca1959: Håller på att titta på HomeMatic systemen, verker som dom just gjort en större prissänkning på prylarna. I skrivande stund har det inte slagit igenom på svenska Conrad, dock på tyska Conrad:-(
15 svar · 5,7k läst
btg308
btg308: [citat] Det kan vara olika för olika märken, men mina fyra Nexa kunde man koppla ihop, jag tror det var ett tjugotal. De var inte kopplade direkt ur förpackningen, som jag förstod det, men de är väldigt lätta att koppla. Jag sålde dem nyligen på Tradera och hade slarvat bort en av dem (jag hade satt i batterierna men inte hunnit sätta upp dem innnan larmsäljaren från Tre Lingon kom
24 svar · 14,3k läst
Totte_S
Totte_S: Uppe enligt ovanst. och injusterad med hjälp av streckkompass, fara för livet och två barn...inga tekniska hjälpmedel behövdes. ;)
10 svar · 9,6k läst
·
prototypen
prototypen: Ett rökrör ska tåla en sotbrand så hård och silverlod går bort. Varför inte skaffa rörböjar och rör i svart material, första "skroten" finns på Gimonäs. Protte
7 svar · 4,3k läst
Bricco
Bricco: Tog in sakerna och den inbyggda hygrometern visar också 10% mindre än clas olson medan transmitter och basstation från kjell visar samma. Ska testa enligt länk får vi se. Märkligt att det blir 75% för att man har en matsked salt och ett par droppar vatten men antar det finns vetenskap bakom ;) Inne har jag 45 respektive 55%. En villa från -81 med FTX system och elvärme. Vilket låter
3 svar · 11,8k läst
Nol
Nol: OK thank you very much, now I know what I need to know and I can go on with ordering all things Tack så mycket Mvh Nol
7 svar · 2,6k läst
[SKPG]Zamora
[SKPG]Zamora: Kan ju heta antennuttag för 50 ohm, iom att det är den gamla standarden. Köp du ett nytt för en hundring och sätt dit
4 svar · 9,3k läst
R
Rena: Vad kör du för några? Finns det några till vettig prislapp? Jag vill köra win för att jag inte orkar sätta mig in i Linux.
4 svar · 1,4k läst
P
PST: Upp till 100Mb används som sagt bara två av de fyra paren i kabeln per förbindelse. 100Mb räcker till en hel del, och det är troligt att dina Routrar etc inte klarar ens det....(Internt alltså...).på alla portar samtidigt. Det finns "Dubbla" nätverksuttag som man kan ansluta en TP kabel (Som bifogade från Kjell). Då behövs "adaptern" endast på routersidan, eller en patchpanel el
13 svar · 2,4k läst
·
A
abrovink: [citat] Bingo, det var det jag ville veta =) Får be om ursäkt om jag var otydlig.
5 svar · 949 läst
bonnier
bonnier: Verkar vara lite olika upplevelser från box till box, speciellt om man läste minhembio-länken. Vissa har t.ex. problem med att spola tillbaks inspelat material, tar lång tid att starta upp och växla mellan kanaler. Hmm får ta och tänka till lite extra.
5 svar · 1,1k läst
R
roli: Plus att gipsskivorna tappar i styrka. Det blir ju som om man monterar två skivor med ett avstånd emellan som är lika stort som ditt spår. Detta spår skall sedan spacklas över. Det kommer gå åt mycket spackel som sedan spricker väldigt lätt eftersom skivorna och spacklet saknar stöttning (finns bara vid reglarna). Gör som föreslagits ovan, demontera golvlisten och göm kablarna bakom
6 svar · 11,7k läst
S
Sailfast: Det fanns tydligen ytterligare en kod som jag inte hade fått av installatören, med den fungerade metoden i första inlägget. Tack för hjälpen.
4 svar · 9,5k läst
mattiasp
mattiasp: Sketchup är ju väldigt intuitivt. Om du bara får sitta en timme med någon som visar grunderna så kommer du igång själv sedan. Man lär sig snabbt genom att testa. Du kan rita upp menyträdet på ett papper och översätta de olika rubrikerna eller orden var för sig. Du kan använda Google translate för att översätta.
4 svar · 5,6k läst
V
vaargen77: Tack! :D
2 svar · 1,3k läst
M
Mats: Nä, har inget närmare utan det var som sagt en ren teori att det borde gå, hur har jag ingen anning om förutom att man i garageändan skulle ha ett radiostyrt eluttag som man sätter en trafo plus siren i så när det blir ström i uttaget så tjuter sirenen, saknar batteri och sabbskydd förvisso. sen om någondera systemet fixar 60 meter, det har jag ingen anning om Att fjärren bara ska
3 svar · 1,5k läst
Ola78
Ola78: :D nä ruinerad det blir jag knappast, så dåligt tjänar jag inte även om man skulle vilja tjäna mer:) men jag har ingen classe i närheten så det blir min bekant ändå.
13 svar · 1,9k läst
T
tobbec: Har suttit i några dagar nu och sökt å sökt men hittar kanske bara ett larm som också är riktigt dyrt som lutar åt att ha rätt funktioner. Har läst en hel del trådar här och sett att det finns en hel del påläst folk också :) Jag har en lokal där det kommer vara en hel del spring och jag vill inte visa vart larmcentralen kommer sitta genom att gå till den gång på gång för att
0 svar · 1,3k läst
A
akhagen: Det blev fint. Det låter. Mission accomplished!
35 svar · 6,8k läst
T
tjena: är ju inte mycket moms heller där... ibland ingen alls.....där är ett köpcenter ute vid newarks flygplats. new yersey där dom inte har moms på priset...
18 svar · 1,8k läst
D
Daaaaaniel: Och det har ingen betydelse hur jag vänder dem?
2 svar · 2,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.