8 609 läst ·
16 svar
9k läst
16 svar
iOS5-problem: Hur kopiera över bilder till bildströmsalbumet?
Sida 1 av 2
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Igår och iförrgår installerade jag iOS 5 på min Mac-dator, iPad och iPhone. Problemet är att jag inte får Bildström att fungera på iPhonen och därmed kan jag inte dela bilder mellan apparaterna såsom det är tänkt. Jag lyckas inte kopiera över bilder från albumet Kamerarulle till Bildström.
Albumet "Bildström" är alltså tomt på min iPhone, men inte på min iPad respektive Mac. Vad gör jag för fel?
Albumet "Bildström" är alltså tomt på min iPhone, men inte på min iPad respektive Mac. Vad gör jag för fel?
Har du aktiverat "Bildström" under Inställningar->iCloud ?
Här fungerar det alldeles utmärkt efter jag installerade iCloud i Windows 7, ett par sekunder efter jag tagit en bild så ligger den i katalogen på skrivbordet, väldigt smidigt
Här fungerar det alldeles utmärkt efter jag installerade iCloud i Windows 7, ett par sekunder efter jag tagit en bild så ligger den i katalogen på skrivbordet, väldigt smidigt
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Bildström är På under Inställningar > iCloud, men det funkar ändå inte.
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Nytagna bilder dyker bara upp i Kamerarulle, inte i Bildström. Bildström är tom (på min iphone, inte på min ipad).
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Kan det ha något med Wi-Fi att göra? När jag slår av Mobildata (Inställningar > Allmänt > Nätverk > Mobildata av) så kan jag inte surfa. Det verkar som min iphone alltid försöker köra på 3G. Undrar hur jag åtgärdar det?
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Ja, jag har registrerat ett iCloud-konto men jag har ingen iPad 2 (bara iPad 1) så jag kan inte fotografera med iPaden.Daniel78 skrev:
Bilder som jag i iPhoto för till "Bildström" dyker däremot upp i min iPad, så den synkningen verkar funka.
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Yippey, nu funkar det.Daniel78 skrev:
Synd att funktionen bara funkar via Wi-Fi (och inte 3G). Det är ju inte alltid man har tillgång till Wi-Fi.
Så bra att det löste sig 
Ifall du har jailbreakat din telefon så finns det flera program för att få telefonen att tro den har wifi fast den bara har 3g-täckning, så program som kräver wifi fungerar ändå, det är möjligt något av dessa program fungerar med photostream, fast man får nog se upp, det lär sluka rätt mycket batteri att konstant skicka upp bilder när man tar lite foton
Ifall du har jailbreakat din telefon så finns det flera program för att få telefonen att tro den har wifi fast den bara har 3g-täckning, så program som kräver wifi fungerar ändå, det är möjligt något av dessa program fungerar med photostream, fast man får nog se upp, det lär sluka rätt mycket batteri att konstant skicka upp bilder när man tar lite foton