Hej!

Vi bygger nytt och ska bygga in vårt ljud i taket. De högtalare vi har bygger så pass mycket i höjd att vi måste ha någon form av kåpa över för att de ska få plats. (vi har ryggåstak med panel, 28 läkt, pe-folie och isolering) Jag har inte fått svar av butiken än hur de hade löst det, jag hoppades att någon av er varit i samma sits.
En fundering jag har är att hitta spotlightkåpor stora nog eller någon stor bytta eller nåt?

Tacksam för er hjälp :)

När man bygger egna högtalare är lådvolymen viktig för att högtalaren ska låta bra. Vad kräver dina högtalarelement? Att bara slumpmässigt ta en låda kan alltså vara dumt. Dessutom bör lådan vara stabil, helst byggd av MDF. Du skriver att de bygger mycket i höjd vilket får mig att tro att du inte kan pressa upp lådan mot folien. Du får skära ut i folien för dina lådor och lägga en folie ovanför/runt lådorna och tejpa skarvarna med åldersbeständig tejp. Om du kan isolera mer ovanför lådorna är det att föredra, annars orsakar dina högtalare med sina lådor värmeförluster.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.