6 112 läst ·
37 svar
6k läst
37 svar
Skapa pdf-formulär som går att spara?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
f91jsw skrev:
Jag har också erfarenhet av problem med detta, bland annat på FKs pdf:er. Har inte djupdykt i det, men gissar att preview inte hanterar (eventuella) förändringar i pdf-standarden. Jag kör en äldre version av Mac OS X, Leopard (är väl två versioner släppt sedan dess, Snow Leopard och Lion).Johan Gunverth skrev:
Vad det gäller TS originalfråga håller jag med om att pdf-lösning inte låter särskilt lätthanterat om det rör sig om stora mängder information. Lägg pengar och energi på att automatisera så mycket som möjligt, webbformulär med identifiering om så behövs.
Det beror helt på vad det är som gör att PDF:en är stor, men grundtipset för att förminska en PDF är att "skriva ut" till en ny PDF via nån "PDF-skrivare" som har inställningar för kvalitet.Suhagg skrev:
Det var 5st inscannade A3 sidor på ca 5MB styck. Det behöver inte vara så stora och i så bra kvalitet. Nu är det ihopslagna i en enda PDF som blev 25MB. Skulle vilja dra ner kvaliten till att filen blir 5-10MB. Har Nuance 7an.Nerre skrev:
Utan att gå in på alltför mkt detaljer så är det något i den stilen ja. Men nu hade jag bara tidrapporter som ett exempel, finns ju andra användningsområden. Som sagt, myndigheter har inte alltid miljö och effektivitet i första rummet när de "förbättrar" sin verksamhet.mats_o skrev:
Nä, När en viss statlig myndighet ville kunna ta emot ansökningar på sin websida så krävdes det nästan 500 ändringar i olika lagar för att det skulle bli görbart.
Det tog lite tid att baxa alltihopa förbi riksdagen
Det tog lite tid att baxa alltihopa förbi riksdagen
Adobe Acrobat X Pro inköpt. Funkar super.
Klicka här för att svara