1 140 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Engelsk Galaxy
Hej
Funderar på att köpa en ett Galaxy larm från antingen eBay eller Securitywarehouse.
Någon som kan bekräfta att dessa inte skiljer sig funktionellt från de Svenska?
Tänker då främst på teledelen och sms-funktionen.
Funderar på att köpa en ett Galaxy larm från antingen eBay eller Securitywarehouse.
Någon som kan bekräfta att dessa inte skiljer sig funktionellt från de Svenska?
Tänker då främst på teledelen och sms-funktionen.
J
Jambalaya
Medlem
· Jambalayaville
· 119 inlägg
Jambalaya
Medlem
- Jambalayaville
- 119 inlägg
Tele och sms funktionen fungerar utmärkt även i Sverige. Observera dock att du behöver använda en meddelandecentral för att skicka sms via telenätet till mobil.
Securitywarehouse har fått in en något snyggare keypad kallad mk 8 som kanske passar bättre i ett hem än mk 7 gör, de nya Flex larmen finns också att få tag på
Tänk bara på att 20% VAT tillkommer på priserna.
Securitywarehouse har fått in en något snyggare keypad kallad mk 8 som kanske passar bättre i ett hem än mk 7 gör, de nya Flex larmen finns också att få tag på
Tänk bara på att 20% VAT tillkommer på priserna.
Jodå, jag har handlat av dem några ggr förut så det kände jag till, fram tills nu har jag dock undvikit att beställa själva centralapparaten då jag när behov uppstått alltid lyckats hitta begagnade svenska c-apparater.
Men med tanke på priset så lär det få bli engelska apparater i fortsättningen i så fall, användaren märker ju ändå knappt någon skillnad. Såg dock att de inte säljer 16+ plus längre så det får väl bli en G2:a istället.
Gjorde även misstaget att beställa kabel därifrån vilket var klen mångtrådig skit så det misstaget gör jag inte om.
MK8:an föll mig inte i smaken riktigt så det får nog bli mk7 även fortsättningsvis tyckte 8:an såg lite plastig och billig ut (på bild, har inte sett någon i verkligheten) men det kanske bara är jag som är traditionell.
Men med tanke på priset så lär det få bli engelska apparater i fortsättningen i så fall, användaren märker ju ändå knappt någon skillnad. Såg dock att de inte säljer 16+ plus längre så det får väl bli en G2:a istället.
Gjorde även misstaget att beställa kabel därifrån vilket var klen mångtrådig skit så det misstaget gör jag inte om.
MK8:an föll mig inte i smaken riktigt så det får nog bli mk7 även fortsättningsvis tyckte 8:an såg lite plastig och billig ut (på bild, har inte sett någon i verkligheten) men det kanske bara är jag som är traditionell.
Jag har däremot inte lyckats programmera den att skicka SMS via en meddelandecentral, ringde rätt nummer men fick den aldrig att skicka något ( kan mycket väl var min inkompetens men jag skyller även på manual och att jag hittade bara en meddelande central att använda).
Men jag har kopplat den till Falck och för 800/år så tycker jag det var en ok "work around".
Köpte själv ett Galaxy Dimension 48 och i efterhand så hade jag nog valt ett dsc larm då det verkar vara lättare att få tag i manualer och kompetens till det larmet.
Köpte själv på securityWarehouse.co.uk, de var kanon, inget att klaga på.
Köpte remote IO (RIO) på ebay för en 500-ing
Men jag har kopplat den till Falck och för 800/år så tycker jag det var en ok "work around".
Köpte själv ett Galaxy Dimension 48 och i efterhand så hade jag nog valt ett dsc larm då det verkar vara lättare att få tag i manualer och kompetens till det larmet.
Köpte själv på securityWarehouse.co.uk, de var kanon, inget att klaga på.
Köpte remote IO (RIO) på ebay för en 500-ing
Redigerat:
Flex 20 är mer kompetent än G2an.. I Flexen får du allt som man normalt hittar i G3D.
Dessutom ett bättre pris, och tror att den nya kapslingen är bättre lämpad för hemanvändare då alla tillbehör har sin plats. Dessutom klarar Flexen touch-mapen vilket G2an inte gör
Dessutom ett bättre pris, och tror att den nya kapslingen är bättre lämpad för hemanvändare då alla tillbehör har sin plats. Dessutom klarar Flexen touch-mapen vilket G2an inte gör
Klicka här för att svara