snuttjulle
snuttjulle: Ring upp sista operatören och be att de rensar och sänder ut info om att detta abb inte finns längre.
1 svar · 948 läst
M
Mats: Att sätta två uttag är den enklaste lösningen. Telia kör helt riktigt med TV på ett VLAN och data trafik på ett annat. Kör man utan Telias box så kan man ju då dra fram en kabel och sätta en VLAN kapabel switch bakom TV:n. Detta blir dock dyrare än att dra en tråd. Det dyraste alternativet är att behålla Telias box, sen sätta en egen switch med VLAN stöd för att trunka ihop
45 svar · 15,9k läst
A
alarsson11: Prisuppgift hittar du hos Kjell & CO - 1199:- artikelnummer 68911
4 svar · 1,3k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: Jag kommer sent till kalaset men ville ändå påpeka att i dagens digitaliserade telefonivärld så kan vad som helst hända. Förutom roligheterna jag hörde när jag jobbade med det här på Ericsson så har jag själv upplevt att mitt eget telefonnummer kopplats till en annan abonnent för några år sedan. Jag kunde alltså ringa till "mig själv" på min egen telefon och någon annan
11 svar · 4,8k läst
mhg_3
mhg_3: Glocalnet kunde vi inte beställa hos så det blev Telenor, fick hem grejorna idag så vi ska testa i veckan att det finns täckning därute :)
14 svar · 1,9k läst
gruset
gruset: Tackar för svar. Har kollat runt lite och Vololink VA125 3G router verkar vara en bra lösning för mig eftersom man kan koppla in en extern antenn till den.
3 svar · 800 läst
byggcalle
byggcalle: Lite sent svar från mig men tack för infon Mathias :-) Fick också samma svar av säljare/tekniker som var här och kollade förresten.
6 svar · 2,4k läst
S
sparcraft73: Nu har jag labbat lite till och kommit fram till att det inte går. Det är RFK5500 som ställer till det. Denna måste bort och sen måste man lägga till PC5320 och en mottagare för vardera banden. Detta blir mycket mera pengar än att köpa nya 868MHz detektorer. www.diyalarmforum.com vägrade hjälpa till då de bara har kunskaper om USA-installationer.
4 svar · 1,9k läst
snuttjulle
snuttjulle: Jag tycker du ska ringa upp ditt bolag och förklara för dem att du inte tycker att den som va ute gjorde enn fullständigfelsökning innan han komm fram till att det behöver grävas. För som du säger man kan inte gräva innan man vet att felet ligger i jorden och det vet man inte förens man har avgrännsat felet mellan stolpe/skåp vid vägen och husets första skarv. Inkommande kabel kan
13 svar · 3,9k läst
B
BigGitt: Skaffade våtbläster. Ger inget! Bortkastade pengar. Blandade till kraftigare oxalsyra och ny test.
12 svar · 6,0k läst
·
M
magnu: Men maskinen är sannolikt luftkyld av utsugsluften. Min billiga Volta slog överhettningsskyddet ifrån och det tog en timme innan den gick att köra igen den gången påsen hade blockerats efter att jag hade dammsugat extremt fint damm.
7 svar · 1,3k läst
M
magnil: Har en Cylinda 7705. Överhettningsskyddet hade löst ut men även när jag återställer det är maskinen helt död, displayen lyser inte ens. Har ström fram i uttaget. Är det bara att åka och köpa en ny eller har ni något förslag vad jag kan kolla?
0 svar · 2,9k läst
F
frohike: Nopp Jag har inget avtal med Sec för fem öre, och kommer över min döda kropp aldrig att ha det heller :D Kruxet är att den gamla ägaren gav sitt medgivande med tanke på att Sec skulle lösa allt innan mitt tillträde. Dvs på 1 månads tid, vilket de inte lyckades med.. Men men.. Eftersom alla andra i området har Sec-skyltar så bjuder jag på att de fick skrapa några märken.. har
32 svar · 10,9k läst
B
BigGitt: [citat] Om man köper en Gigaswitch tappar man ingen hastighet. (En 60 årig gosse :) )
17 svar · 20,5k läst
TLovskog
TLovskog: ... I så fall är jag en tursam kille. Har haft mitt Tre 3G i snart 3 år och efter senaste uppgraderingen i basen har jag "aldrig" haft sämre än 11Mbps enligt bredbandskollen (de gånger jag mätt). På nätterna ligger det ännu högre. Fast, vilket jag skrev, undersök först. Har även 2 mobila bredband från Telia som också är tämligen stabila. Det sagt så är ju tråd i sig stabilare
6 svar · 3,1k läst
N
noone70: Tack för svaren men ingen av de där var riktigt det jag är ute efter. Den ska användas som rökgastempraturgivare till vår kamin och fästas med ett slangklammer runt skorstensrörer. den med fläns den som är närmast men ändå inte riktigt rätt. vad jag är ute efter är: http://www.energibutiken.se/temperaturgivare/29-pt1000-universalgivare-6-mm-400gr.html
4 svar · 1,2k läst
M
Mats: Beror som sagt på vilken licensform det är. Utan att gå för djupt in i W7:s aktiveringsfunktioner så kan större OEM tillverkare få en speciallversion av W7 som är föraktiverad på just deras datorer. Är datorn installerad med en sådan så måste den installeras om med recovery skivorna
8 svar · 1,4k läst
M
mthorme: Tack för det tipset jbr :-) Jag kontaktade Canseda och fick prata med en kunnig person där så nu har jag fått bra tips på lådor (volym, dimension etc.). Han sa precis som du att låda (MDF) + dämpmaterial gör susen på ljudkvalitet. Så nu har jag inhandlat MDF-skivor (19mm) och ska börja tillverka lådor.
3 svar · 4,5k läst
P
probeb: [citat] Kamera och larm i ett. Skickar video till larmcentral. Ser i totalt mörker. Kräver ingen 230v. http://www.rsivideotech.com/
59 svar · 15,3k läst
·
M
myrstack: Gängan är vad jag vet samma, det som kan vara olika är tjockleken på antennkabeln och hur väl gängan sitter mot plastmanteln på kabeln. Har använt motsvarande kontakter på 6mm kabel utan problem, finns väl kablar som ska vara mer slimmade och säkert tjockare med. Så länge gängan har kontakt med skärmen så borde det inte spela någon roll så länge som kontakten fäster
3 svar · 11,0k läst
F
fredl: [citat] Som jag skrev så hänger det på strömförbrukning och fabrikat. Har själv gjort livslängdsutredningar på CR123A i kalla klimat. IR skulle jag inte köra trådlöst i minusgrader. En magnetkontakt med ett vettigt protokoll däremot.
7 svar · 3,5k läst
L
lucky_s: Hej! Har varit på jakt efter ett program där man kan designa sin hus och trädgård, och fastnade för detta program. Såg snyggt och "lätt" ut. Det visade sig inte vara så lätt som jag trodde, och jag har stött på ett antal problem. Någon som är erfaren nog att hjälpa mig? 1. Jag har ett suterenghus ritat av Sixten Magnusson 1954 ( = Massa halvtrappor). Hur gör jag i programmet för
0 svar · 1,3k läst
F
frohike: Nopp Power har inte den funktionen.. Strömlöst är bra :D Löser det problemet skall man fira med en Öl. Finns fall när du måste göra Fabriksreset, vilket inte är lika kul (Men lugn, det är inget du gör av misstag, det kräver en hel del förberedelse)
9 svar · 1,0k läst
F
Flanharry: Blir inte roligt att glesa med 34 eller 45 dock... Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
19 svar · 8,4k läst
M
MickeK: Det är riktigt Bonan men om du läser mina inlägg ordentligt så ser du också att jag aldrig skrivit att man handgripligen ska försöka gripa en tjuv. Det räcker gott att man på håll visar att men ser dem så kommer de att fly. Att man tar regnr. på ev fordon som det lämnar i och överlåta till polisen att försöka gripa dem. Alla kan göra något om inte iallafall titta ut från sitt
63 svar · 16,6k läst
T
tjena: var ju så on off gjorde..rea varan fanns ju aldrig där.. så gick det som det gick ochså... skulle inte sakna expert heller... bättre att handla utomlands på nätet
7 svar · 2,2k läst
[SKPG]Zamora
[SKPG]Zamora: Du behöver med stor sannolikhet ett uttag, det har med returdämpning att göra. Dessutom ska modemet "träffas" med en viss nivå. Annars kan man sätta en extra dämpning vid splittern om man har lite kunskap.
3 svar · 1,1k läst
Blindnit
Blindnit: Tackar, hamnade där själv genom att söka lite men tyckte dom var väl dyra. Förstod inte det där med manuellt omkopplingsbar heller. Framgick lite dåligt tycker jag.
2 svar · 686 läst
kina33
kina33: Hej!' Synd att jag inte såg ditt inägg tidigare MRMAgic. Då hade jag fixat det. Nu blev jag tvungen att ringa på en granne för jag rådde inte på muttern. Han skruvade isär och hittade att det kläggat igen. Vi pillade rent. Skulle skruva ihop. Men så saknas ett gulmetallbleck som sitter inne tryckavkännaren. Jag har sökt och tänkt, sökt och tänkt. Men denna detalj är borttappad.
10 svar · 2,3k läst
·
kysan
kysan: Har premium, men kan bara dela till en zon genom airfoil. Itunes kan man dela till flera...
40 svar · 19,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.