Teknik
fubar: En ASUS N-66U. Egentligen en router, men men har ett alternativ i menyn att köra som accesspunkt. Tänkte använda den som router när orken infinner sig att göra om nätverket. Men nu är det sommar, eller något liknande, så...
lars_stefan_axelsson: [citat] Hmm, har metallen smetats ut på själva lagringsytan? Det är isåfall lika illa är jag rädd... Ladda upp lite bilder vet jag.
baljbalj: Har inte provat men i manualen står det "All distrubuted zones will be automatically bypassed - they will not be armed" Står dock inte uttryckligen om dom blir "Ready" efter pålarmandet att dom även då är "bypassed".
Kjell_G: Kan vara så men har för mig displayen mäter innetemp. Ska kolla med åf om de har nåt tips annars blir det nytt :)
Raskus: Jamen dåså, ett SC-SC skarvdon och en SC fiberpatchkabel i rätt längd så är du ju hemma. Kontakten är ju förvisso ganska stor men bör kanske gå trixa igenom en 16 mm slang, annars får du klippa en änden och be något företag med tillgång till fibersvets svetsa dit en ny kontakt när du dragit igenom kabeln, bör inte kosta någon förmögenhet då det är ett 10-minutersjobb.
Mattias_Jo1: Fantastiskt program, det var precis ett sådant jag var ute efter...ledsnade på sketch up då jag tyckte det var för invecklat. Hade inte tid att lära mig för det användnings område jag krävde. Dvs planlösningar. Någon med tips om möbler samt belysning att ladda ned!!! Får inte till att belysningen lyser t ex om man har en spot?
Nerre: MythTV har stöd för olika "föräldranivå" på media, man använder PIN-kod för att komma åt "vuxenfilmer". http://www.mythtv.org/wiki/Video_Library#Parental_Controls
Realdoolar: Oj... Hade visst redan skrivit att mysteriet var löst!
Yrrol: blir nog de nya pushon. pratat runt lite med yrkesfolk som är rätt nöjda med dessa. ska beställa lite och testa.. :)
mycke_nu: Har du bra bredband (10 Mbit/s eller mer) går det ofta att få digital-TV den vägen. Enklare installation och inga antenner på taket.
mickelinoe: Men vad tråkigt. När produkterna strular vill man åtminstone ha bra support på grejorna. Tråkigt för den var säkert inte billig ändå.
Yrrol: ni ser hur min kallvind serut, man ser takstolar... säg den dagen jag reglar och gipsar... då vill man väl ha lite luckor så man kan krypa in i den lilla sista triangelyta vid taket väl... och då bör jag ju kunna krypa bakom och greja kablar om så krävs utan att kunna dra ut lådan... - med andra ord borde det ju kvitta om jag drar in flexrören ända in i lådan... eller.... hum..
Rolle85: De är de här med trösklarna ag oroar mig för lite.
Nimajneb: ..samt köp en en enkel box och inte tex en från canaldigital som ofta har spärrar mot icke CD kanaler. Tror att Lidl tom ibland säljer boxar för några hundralappar.
Bjurran: Jag kör själv ett teliamodem kopplat till min gbit-switch, som i sin tur ansluter en annan router i min gäststuga. Jag kör denna med orginal f/w utan problem, och använder den mest som accesspunkt för att förlänga det trådlösa i poolområdet. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=468731
Yrrol: Har laborerat med filerna men uppspelningen blev aldrig något tillfredställande. Så lägger ner det med mp3 ringklockor och tror mer på de med färdiga effektljud. =)
knz: ser att det finns på ebay med leverans till Europa. Ta en titt där. Sök efter swinging gate opener.
stefancrs: Om du tänkt köra MediaPortal rekommenderar jag att du kollar in http://4therecord.eu/
A-Man_08: [citat] TPkabel kan vara bra att dra även om du kör internet via 3G, bara koppla in dem i routern och dela ut usbmodemet. Kabel är trots allt bättre överföringmedia än wlan. Om du skippar tpkabel så dra fram rör för detta i alla rum så att det är förberett.
jhenrikj: Jag har haft Alltele sedan 2008 och har haft ett enda avbrott på internettrafiken sedan dess (som var deras fel, en avgrävd fiber har det varit också). Telefonin är lite mer instabil, säg att den inte fungerar 2-3 gånger om året nån timme i taget, men för det pris man betalar så är det faktiskt värt det (35kr i månaden för telefonin).
mexitegel: Eller en walkie-talkie så kan ni prata med varandra på fler platser.
Casca: En 5132 har något bättre täckning än en RFK5500 och du kan sätta den var du vill på datakomlinan, halvvägs mellan knappsats och centralenhet eller ett eget fyrsnöre ut till en central plats i kåken, men å andra sidan har det kommit trådlösa repeaters som man kan placera ut, Tyvärr inget jag testat ännu, Vill du slippa dra kabel till knappsatsen har du bara Alexor kvar att välja på
mycke_nu: Det här med moms i samband med fiberföreningar har varit uppe i ett par trådar under de senaste åren. Nu har Skatteverket kommit med ett ställningstagande som finns att läsa här. Jag skulle vilja uppmana alla som är på väg att bygga fibernät att läsa noga, det finns rejäla fallgropar.
Kattvovven: Damn :( precis vad jag hade behövt. Han som tjingat, behöver du allt? :)
Bjurran: [citat] Det låter värre än det är, ditt script ovan är mer avancerat än robocopy =)