Teknik
MMR: I den varianten som är på bild kan du ju låta folien och flätan vara precis som den är när den skalad. Inre ledaren fäster ju inne i hålet under främre skruven och resten (dvs flätan och folien) kläms ju under "klon". Sent from my HTC One V using Byggahus
FatHurley: Antar att SD står för Securitas Direct? Var det de du var kund hos? De har ju numera ingenting med Securitas att göra utan de såldes ut 2006 men deras "affärsidé" är att hyra ut larm till sina kunder som är låsta till deras larmcentral. D v s man kan inte använda larmen till något annat. Vill du ha igång det igen får du nog ringa till dem.
Casca: I sekvens 020 lägger du in på vilken knappsats du vill ha magnetkontakten. Under sekvens 001 ställer du in vilken typ varje sektion ska vara Ska försöka svara utförligare när jag jamnar vid en dator /J
Müssli: Nejdå, en riktigt utförd skarv märks inte alls. :)
probeb: Bosch har helt slutat säljas dom trådlösa enheterna. Dra kablar för att slippa problem.
pl1000: Tack AndHay, nu klarnar bilden betydligt. De 3 detektorer jag har påverkas inte samtidigt men jag inser problemet med flera i serie nu. "Better safe than sorry", jag har gott om sektioner att sprida ut detektorerna på. Jag hade kanske lite olyckligt färgval i min bild eftersom man brukar köra rött på plus, men DC-matningen bör ingen ha problem med. /Lennart
PST: Finns det stadsnät, så finns det många leverantörer... bäst pris brukar ligga på ca 125:-/månad (eller lägre ?) inkl moms för 100Mbit bredband/lgh och de vanligaste tjänsterna (IP telefoni, epost etc..). Sen tillkommer förstås anslutningsavgifter, men du verkar ligga ganska centralt till så det behöver inte bli så dyrt...
spinout: Jag brukar köra 01 hela vägen igenom. Har egentligen aldrig funderat på varför just 01, men det fungerar.
johan5588: Tack för hjälpen "BR125" , ska ta mig an tv:n nån regnig dag med hjälp av dina tips :)
Rena: [citat] Tackar! Även testat Syncback freeware nu, känns mkt snabbare än synctoy, så det blir det.
BORNER: Tack mats_o! Den är dock i största laget! Idealet är ju att hitta en där modularadaptern med nätverkssladdarna istuckna precis får plats, dvs ca 110 mm X 25 mm X 20 mm i innermått. Men jag tror att det lutar åt att försöka ta vilken liten plastlåda som helst och sedan lägga några varv vultejp runt så att man, om/när man behöver, bara kan skära loss vulkhöljet utan att då skada
pl1000: Jaha, då förstår jag bättre. Centralenheten är default-konfigurerad för att inte fungera om man kopplar så som det visas på centralenhetens bild och i snabbstartsmanualen, med en resistor i serie som på bilden. Detta för att undvika att hemmaklåpare som läser manualen skall lyckas. Gud förbjude att man skulle bjuda på en fungerande instruktion till originaltillbehören! Tack för
b_hasse: Bredbands-routrar tillverkas i enorma serier och kan därför vara billigare än en trådlös AP. Dessutom är en router mer användbar, det är ju i princip en router + en 4-portars switch + en trådlös AP i samma burk. Man kan använda dessa funktioner var för sig. Vill man köra den som trådlös AP låter man helt enkelt bli att koppla in WAN-sidan. Man kan använda alla 4 uttagen på
Marlen Eskilsson: Ja, du kunde titta på den från badet. Ett väldigt trångt smalt badrum där de hade tryckt in en massa saker.
para: [citat] Hur är väggen uppbyggd? Är det isolering i den eller är den tom? Är det stående reglar och ingen isolering så är det ju lätt att fiska. Släpp ner en tyngd i ett snöre typ, Ta upp ett hål bakom tv-n, du kan ju göra ett jättehål ( förutsatt att du har en hyfsat stor tv...,) om ett vanligt dosborrshål känns förlitet.
mersault: Jag måste skruva ner nästan hela centralen för att komma åt kabelkanalerna ut, det vågar jag inte eftersom det är 230 V i skåpet och det är ju som sagt också en hyreslägenhet. Jag ska absolut rapportera här när jag har testat. Konstigt nog prioriterar inte hela familjen det här lika högt nu när lägenheten är full av flyttkartonger så det kanske tar lite tid innan jag hinner
baljbalj: När jag sa upp mitt Securitasdirectlarm hänvisade jag till artikeln i GP, dom sa typ "Vi har inte gjort något fel, detta var ett företagspaket och vi hade inte fått några nycklar men vi ska komma med ett skriftligt svar". Ser inget svar på deras hemsida, så dom slipar väl fortfarande på det. Men hur som helst, vad tusan tar dom betalt för om dom inte ska skicka väktare om larmet går
andersmc: Felet är hittat. Det var nätverkskabeln som var trasig!
Mats: Vet inte om de har nat fortfarande men de förekom tidigare.
mycke_nu: Vet inte om det hjälper, men prova att ladda ner Bonjour (finns för Windows) från Apple. Det kan lösa hel en del skrivarproblem.
Mattias L.: På jobb har vi haft två mybook och bägge la av med fyra veckors mellanrum fick skicka dom och fick tillbaka efter två mån. Givetvis utan data på diskarna. Efter sex mån la bägge av igen. Riktigt skräp, tyvärr. Nu kör vi med Windows home media server. Egentligen overkill för uppdraget men den gör vad den ska och lite till! Skickat från mig...
BORNER: Stort tack Bloink och Ni övriga! Det låter ju väldigt betryggande!
H-Thomasson: Jag har ett teknik freek på firman som har haft 4 roombor (under fler år och flera samtidigt över och undervåning) Men i alla fall så det enda felet han har haft på sina roombor blev när pojken hans kastade den ena i golvet, då fick han köpa ett nytt kretskort. Men när han berättade om sina roombor så köpte jag en direkt, 530 tror jag att jag har. Jag har haft min i ca 3 år nu med
Demmpa: [citat] Det hände ofta att kablarna var avkörda och nerkörda i gyttja utav skogsmaskiner (2005 efter stormen Gudrun), behövde aldrig åka in till telestationen efter lagning av kortsluten kabel. Kabeln kunde legat i gyttjan i flera dagar.
Kopparkullen: Visst kan du det... Men alla apparater kommer ju visa samma kanal.... ===================== Med mobil via byggahus-appen
Bjurran: Det är nog bara en tidsfråga tills du hittar någon mer plats där du behöver dra kabel och då har du den redan. Cable is king =)