1 647 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Alarmtec PC1616
Tjo!
Idag fick vi telefonnumret inkopplat till villan. Dock lyckas jag inte med att lägga in det i larmet.
Jag går in på 301 och skriver in D012345678F (fast mitt nummer såklart).
Då börjar larmet ringa upp mobilen direkt. Vad gör jag då? När jag svarar hörs inget, jag läste att det skulle vara tonstötar i olika form beroende vad som hänt. Eftersom jag bara svarar och lägger på får jag fel i kommunikationen.
Ska jag in och trixa någon annanstans också?
Behöver jag tillägga att jag är helt grön på detta larmet...
Idag fick vi telefonnumret inkopplat till villan. Dock lyckas jag inte med att lägga in det i larmet.
Jag går in på 301 och skriver in D012345678F (fast mitt nummer såklart).
Då börjar larmet ringa upp mobilen direkt. Vad gör jag då? När jag svarar hörs inget, jag läste att det skulle vara tonstötar i olika form beroende vad som hänt. Eftersom jag bara svarar och lägger på får jag fel i kommunikationen.
Ska jag in och trixa någon annanstans också?
Behöver jag tillägga att jag är helt grön på detta larmet...
Ok, idag kände jag mig modig och tänkte försöka få igång uppringningsfunktionen.
Jag började med att nollställa centralenheten.
Först ställde jag in klockan och datumet, sedan gick jag in på sekvens 350 och ändrade från 04 till 06.
Nästa steg var att gå in på sekvens 301 och skriva in mitt mobillnummer med start D och avsluta med F.
Larmade på och klampade in i garaget. Larmet skriker på som det ska men inget händer med mobilen. Vad har jag missat?
Behöver jag gå in och ändra något i sektion 351-376 också?
Jag började med att nollställa centralenheten.
Först ställde jag in klockan och datumet, sedan gick jag in på sekvens 350 och ändrade från 04 till 06.
Nästa steg var att gå in på sekvens 301 och skriva in mitt mobillnummer med start D och avsluta med F.
Larmade på och klampade in i garaget. Larmet skriker på som det ska men inget händer med mobilen. Vad har jag missat?
Behöver jag gå in och ändra något i sektion 351-376 också?
Klicka här för att svara