3 710 läst ·
18 svar
4k läst
18 svar
Webbradio på altanen?
Sida 1 av 2
Undrar om någon har erfarenhet av webbradioapparater?
Har fiber inn i huset, och kör datorer trådlöst, undrar därför om man även kan ha en radio som fixar detta? Vill lyssna på typ spotify och delicast, men såklart även vanliga radiokanaler. Borde bli bra mottagning med detta. Tacksam för alla tips.
Har fiber inn i huset, och kör datorer trådlöst, undrar därför om man även kan ha en radio som fixar detta? Vill lyssna på typ spotify och delicast, men såklart även vanliga radiokanaler. Borde bli bra mottagning med detta. Tacksam för alla tips.
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Squeezebox radio fungerar bra.
Vi har en liten webradio Philips np3300 i köket. Funkar alldeles utmärkt. Men så här i efterhand ångrar jag att jag inte istället köpte en dockningsstation med bra ljud till ipoden som mest ändå ligger o skräpar..
En apple airport express ute kopplat till aktiva högtalare och styr det hela via ipad och iphone, med tillgång till hela musikbiblioteket och webradio.
Medlem
· Västra Götaland
· 118 inlägg
Squeezebox här med. Eller en avlagd Androidlur med ett par gamla datorhögtalare, Spotify och Tune in radio.
Jupp en squezze med en squeeze server installerad som plug in till qnap nas'en. Sen styr man från en Android eller gud förbjude ifån.
Glömde du måste fixa en stärk också.
Jag håller med, men om det inte finns någon vilja att ha en lösning som ger mer än just webbradio på altanen så är Sonos sjukt overkill.MaWa71 skrev:
Är det intressant med en lösning för hela bostaden (där man kan bygga ut systemet i sin egen takt osv) så kan det vara vettigt att börja med en Play:3 + bridge.
Medlem
· Västra Götaland
· 118 inlägg
995:- för Squeezebox Radio som klarar Spotify, DLNA och Webbradio, med inbyggd högtalare som låter helt ok tycker jag är svårslaget. Dessutom kan man köpa till ett batteri så att man kan bära med sig den (finns inbyggt handtag).
Ett förtydligande, Squeezebox Radio klarar inte DLNA, den använder en server som heter Logitech Media Server (LMS) i stället. Den är egentligen mer kraftfull än de flesta DLNA-servrar men om man vill ha sin musik liggande på en NAS så gäller det att kolla noga så att LMS går att installera på just den NAS man har.PHermansson skrev: